Autor Wątek: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji  (Przeczytany 4939 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Miczab

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.34 SP1
Dzień dobry wszystkim,
od kilku dni walczę z następującym problemem na Subiekcie 1.34 SP1 (1.3403.10.3025). Komputer z Windowsem 7, jedno stanowisko. Microsoft SQL Server 2008, mam zainstalowany dodatek z kompatybilnością wsteczną z 2005.

Program zawiesza się głównie w 3 przypadkach:
1. Wejście na listę faktur / paragonów - mieli kilka minut i wyświetla szary ekran z informacją, że nie udało się załadować listy.
2. Jeśli jakimś cudem uda się wejść na listę i wypełnić np. fakturę zakupu, to po zatwierdzeniu program zawiesza się, po kilku minutach się odwiesza, ale wraca do stanu sprzed kliknięcia zapisz (wypełniony, niezapisany dokument).
3. Archiwizacja - przy wyjściu z programu klikamy archiwizację. Wyświetla się pasek ładowania, dochodzi do +/- 70% i staje - potem wyświetla komunikat o nieudanej archiwizacji ze względu na błąd urządzenia we / wy.

Rzeczy zaproponowane przez pracownika infolinii, które zostały zrobione i nie pomogły:
1. "Zestawienie czyszczące"
2. Kompaktowanie / Kontrola i Odbudowa indeksów bazy. Przy odbudowie indeksów w pliku ze szczegółami jest info o jednym nieudanym.

Wczoraj pozostawiony sam sobie Subiekt po prostu zaczął działać normalnie (z wyjątkiem archiwizacji). Dziś już nie da się z niego korzystać.

Backup oczywiście jest, ale ze stycznia. Obstawiam najgorsze, czyli bazę danych, bo nie mogę nawet skopiować pliku podmiot.mdf - zawiesza się komputer podczas kopiowania. Baza nie jest duża ~180MB.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Jeśli są jeszcze jakieś informacje, które mogę udzielić - jestem cały czas dostępny przy komputerze.

Pozdrawiam :)

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9234
  • Reputacja +1306/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 12, 2016, 20:48:41 »
1. Wyłączyć usługę SQL Server - za pomocą usług lub SQL Server Configuration Manager
2. Spróbować wtedy skopiować plik bazy danych i logu - najlepiej na zewnętrzny nośnik
3. Wykonać test dysku

Można byłoby podłączyć bazę pod inny serwer SQL (w tej samej wersji) i wykonać sprawdzenie bazy danych.

Jak nie czujesz się na siłach to nie baw się w sapera, tylko daj to komuś kto ma trochę więcej pojęcia (bez urazy).
Sławek, Zduńska Wola

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 12, 2016, 20:52:06 »
Jak próbowałeś kopiować bazę?
Na pewno się zawiesza, czy daje komunikat że "się nie da"?
A co do wniosków to też mi to wygląda na uszkodzenie bazy, ale skoro Subiekt w ogóle działa to jest spora szansa na uratowanie tyłka.
Więcej to już trzeba by się przyjrzeć, ale jeśli da się odczytać dane to da się zrobić. Jeśli nie wszystkie, to już zależy od tego które poległy.
Tak czy siak jeszcze nie ogłaszaj żałoby. Parę takich baz już odratowalem.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2016, 20:56:37 wysłana przez candy »
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline Miczab

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.34 SP1
Odp: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 12, 2016, 21:02:03 »
@birds22, absolutnie się nie obrażam. Jako takie pojęcie mam, niestety na rozwiązaniach windowsowych na co dzień nie siedzę i nie do końca wiem jak się z tym obchodzić żeby nie narobić szkód - stąd najpierw próba skopiowania bazy żeby mieć na czym próbować. Odpowiadając na Wasze pytania.

Z braku pendrive (sic!), wyjąłem dysk z komputera z Subiektem, podpiąłem pod drugi komputer w kieszeni i spróbowałem skopiować. Serwis SQLa na pewno wtedy nie działał. Teraz puściłem kopiowanie raz jeszcze, jak tylko dostanę jakiś komunikat / komputer się zawiesi, to edytuję posta.

Sam Subiekt komunikat pokazuje tylko w przypadku ładowania listy, kiedy mu się to nie uda i błąd, o którym pisałem przy próbie archiwizacji.

Jeśli się nie uda go wskrzesić, bez bardzo karkołomnych działań, to na pewno udam się do serwisu. :(

Edytowano:
Błąd podczas kopiowania bazy (*.mdf) brzmi:
Nieoczekiwany błąd uniemożliwia skopiowanie pliku. (...) Błąd 0x8007045D: nie można wykonać żądania z powodu błędu urządzenia we/wy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 12, 2016, 21:08:59 wysłana przez Miczab »

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 12, 2016, 21:17:50 »
Masz ewidentnie coś uwalone, nie kombinuj za dużo, bo lepiej nie będzie.
Tylko szukaj kogoś kto naprawi/odzyska bazę danych, a nie naprawi komputer.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 12, 2016, 21:20:54 »
Od początku wyglądało na uszkodzony dysk twardy... Wygląda też na to, że uszkodził się w obszarze, w którym znajduje się baza danych.

Rzeczy zaproponowane przez pracownika infolinii, które zostały zrobione i nie pomogły:
1. "Zestawienie czyszczące"
2. Kompaktowanie / Kontrola i Odbudowa indeksów bazy. Przy odbudowie indeksów w pliku ze szczegółami jest info o jednym nieudanym.
Jak zwykle pomocni, nie dawno klientce też kazali robić różne rzeczy pomimo, że objawy opisywane przez telefon wskazywało na uszkodzenie dysku i rzeczywiście tak było.

Backup oczywiście jest, ale ze stycznia.
Jeśli ktoś nie wykonuje regularnie archiwum w taki sposób, aby je odtworzyć, to zakładam, że dane nie są dla niego ważne i ich utrata nie będzie problemem.
Daniel, Białystok.

Offline Miczab

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.34 SP1
Odp: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 12, 2016, 21:25:31 »
Nie wiem czy to dobre miejsce na takie pytania, ale w takim razie czy polecicie w Warszawie kogoś, kto będzie w stanie odzyskać te dane i ewentualnie przywrócić Subiekta do działania? Odnośnie backupów, cóż - czysta głupota, za którą przyjdze mi zapłacić... pieniędzmi lub czasem na wprowadzanie danych od nowa. :(

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 12, 2016, 21:31:38 »
Nie wiem czy to dobre miejsce na takie pytania, ale w takim razie czy polecicie w Warszawie kogoś, kto będzie w stanie odzyskać te dane i ewentualnie przywrócić Subiekta do działania?

Uważasz, że tylko w Warszawie są dobrzy serwisanci ? ;) Pisz na PW do @candy.
Daniel, Białystok.

Offline bojalekt

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 799
  • Reputacja +37/-2
  • Wersja programu: Najnowsza dostępna
Odp: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 12, 2016, 21:33:06 »
A Backup to nie możliwość, tylko konieczność ... 
Tomek,

Offline Miczab

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.34 SP1
Odp: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 13, 2016, 21:40:32 »
No i sukces. @dkozlowski dziękuję za podpowiedź odnośnie fachowca, skontaktowałem się z użytkownikiem @candy i baza została przez Niego zdalnie odbudowana ze stratą 14 (z ~12k) dokumentów magazynowych. Komputer ma już nowy dysk, Subiekta z działającą bazą i backupem w dwóch różnych miejscach. Gdyby się nie udało, trzeba by stracić nockę na wpisywanie produktów z remanentu. Tragedii by nie było, ale dzięki P. Andrzejowi całkiem niedrogo i sprawnie uniknąłem dodatkowej papraniny w dokumentach. Jeszcze raz bardzo dziękuję i polecam każdemu kto trafi na ten temat. :-)

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Losowe zawieszanie się Subiekta GT, brak możliwości archiwizacji
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 13, 2016, 21:40:32 »