Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: wawa69 w Styczeń 02, 2018, 11:55:54
-
Rozumiem,że Opłatę recyklingową wprowadzam do Subiekta jako opłatę i nie wprowadzam ilości (zwiększanie i zmniejszanie ilości magazynowych).Czy w tej formie mogę ją wysłać do kasy fiskalnej,czy muszę coś zmieniać w Kasiarzu?Czy stawka vat została już ustalona na 23%?
-
Z tego co ja się dowiedziałem to nie ma być rozbita oddzielnie opłata i torba (miało tak być ale się zmieniło).
Wprowadzasz na magazyn towar np. "torba zrywka" i ustalasz na nią cenę np. 0,30 zł (z tego 0,06 to VAT i 0,20 zł opłata)
Na koniec roku sprawdzasz ile zrywek zostało sprzedanych i mnożysz razy opłatę (0,20 zł). Nie jestem pewien ale chyba ręcznie trzeba będzie to podać w zeznaniu podatkowym.
Jeśli coś źle napisałem to proszę o poprawienie.
Doczytałem też że jeśli wydajesz torby bezpłatnie to nie trzeba będzie doliczać VAT tylko pobierasz samą opłatę. Natomiast księgowa mówiła że nie ma takiej opcji i VAT trzeba zapłacić.
-
Czy raport z opłaty recyklingowej ma być fiskalny czy niefiskalny?
-
Na kasę nabijasz normalnie towar x ilość sprzedanych sztuk x cena 0,30.
Na koniec roku robisz własne zestawienie ile zostało sprzedane np. 100 szt. x 0,20 (opłata) = 20 zł i tyle podajesz w deklaracji
-
Czyli raport wystarczy zrobić w Subiekcie,nie trzeba go robić na kasie fiskalnej?
-
Do końca pewnie nikt tego nie wie, ale z tego co ja zdążyłem się dowiedzieć i jakoś ogarnąć ten temat to robisz tylko zestawienie z subiekta i na jego podstawie uzupełniasz dane.
P.S. w dniu dzisiejszym nie sprzedałem żadnej torby, a jak wydawałem je bez opłaty to brali klienci nawet jeśli kupili jedną rzecz.
-
Wydając reklamówkę bez opłaty zgodnie z nowymi przepisami powinieneś skasować kwotę minimalną czyli 25gr.
Jednej rzeczy jeszcze nie rozumiem,jeżeli chcę sprzedać jednorazówkę za np.40gr.to opłaty recyklingowej w tej cenie jest 25gr a 15gr to cena reklamówki czy całość opłaty recyklingowej wynosi 40gr.i taką kwotę muszę póżniej zadeklarować w raporcie?Z tego co przeczytałem opłata recyklingowa wynosi od 0,25 do maksymalnie 1 zł.to w takim razie kto decyduje o wysokości tej opłat.Czy jeżeli sprzedaję reklamówki o różnej wielkości to czy do wszystkich mogę stosować tą samą wysokość opłaty recyklingowej czy należy to zróżnicować w zależności od wielkości reklamówki?
-
Opłatą recyklingową objęte są torby do 50 mikrometrów jeżeli używamy grubszych np reklamówek typu "market" nadal można je wydawać za darmo.
-
Nie wszystkie reklamówki typu market mają powyżej 50 mic. Właśnie pytałem kilku sprzedawców na alledrogo i u żadnego reklamówka market (duża) nie przekracza 50 mic.
@wawa69 opłata to 0,20 zł i tyle trzeba wykazać w zeznaniu 0,05 zł to VAT z opłaty który musisz oddać, reszta to twój przychód + VAT
-
Podobno taka opcja została zaimplementowana od wersji 1.50. Jak ją można importować do kartoteki towarów? Czy reklamówki przyjmować na FVZ i skanować przy sprzedaży jako normalny towar, który schodzi ze stanu?
-
Obsługa opłaty recyklingowej w programach InsERT
Ministerstwo Finansów opublikowało komunikat, zgodnie z którym opłata recyklingowa powinna być wliczana do podstawy opodatkowania VAT. Wynika z niego także, że sprzedaż toreb foliowych podlega ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących na zasadach ogólnych. W praktyce oznacza to doliczenie opłaty do ceny jednostkowej torby zamiast wyszczególniania jej jako osobnej pozycji dokumentu, co potwierdzają konsultanci Krajowej Informacji Skarbowej.
Należy odpowiednio powiększyć cenę jednostkową sprzedawanych toreb foliowych tak, aby zawierała ona opłatę recyklingową (jej wartość ustalona jest na 20 groszy). Żadne inne czynności nie są konieczne do dalszego prowadzenia sprzedaży.
Uwaga! W związku z nową wykładnią MF prosimy o niekorzystanie z opłaty recyklingowej, zaimplementowanej:
w Subiekcie nexo w wersji 18.0.0;
w Subiekcie GT w wersji 1.50.
Nie przewiduje ona opodatkowania VAT.
-
Opłatą recyklingową objęte są torby do 50 mikrometrów jeżeli używamy grubszych np reklamówek typu "market" nadal można je wydawać za darmo.
Jak już podajesz takie informacje, to rób to rzetelnie.
Opłacie recyklingowej podlegają reklamówki o grubości zawartej w przedziale od 15 do 50 mikrometrów.
Opłata recyklingowa wynosi 20 gr, ale podlega pod VAT. VAT rozliczamy na bieżąco przy ich sprzedaży/wydawaniu. Samą opłatę, jak było po drodze podane, raz do roku ilość wydanych toreb x 20 gr.
Podkreślam - wydanych, a nie sprzedanych. Czyli nie znaczenia pobieranie opłaty przez sprzedawcę, tylko sam fakt ich wydania. Jeśli ktoś wydaje bez opłaty, to ją ureguluje z własnych środków.
Jeśli wydaje w wyższej cenie niż 20 gr (pomijam VAT), to to co uzyska powyzej 20 gr jest jego zyskiem.
-
Jak już podajesz takie informacje, to rób to rzetelnie.
Opłacie recyklingowej podlegają reklamówki o grubości zawartej w przedziale od 15 do 50 mikrometrów.
https://www.mos.gov.pl/aktualnosci/szczegoly/news/oplata-recyklingowa-za-torby-foliowe-pytania-i-odpowiedzi/ (https://www.mos.gov.pl/aktualnosci/szczegoly/news/oplata-recyklingowa-za-torby-foliowe-pytania-i-odpowiedzi/)
Czy torba na zakupy z tworzywa sztucznego o grubości poniżej 15 mikrometrów może być w każdym przypadku bezpłatnie oferowana klientowi?
Nie. Bardzo lekka torba na zakupy z tworzywa sztucznego (o grubości poniżej 15 mikrometrów) może być bezpłatnie oferowana klientowi wyłącznie w przypadku, gdy jest przeznaczona do pakowania żywności sprzedawanej luzem, jako ich podstawowe opakowanie, co jest związane ze względami higienicznymi.
Czy żywność posiadająca już własne opakowanie może zostać zapakowana w bardzo lekką torbę na zakupy z tworzywa sztucznego (o grubości poniżej 15 mikrometrów) i wydana klientowi bez pobrania opłaty recyklingowej?
Nie, ponieważ nie stanowiłaby podstawowego opakowania tej żywności (patrz odpowiedź nr 1).
-
Nie wie lewica, co robi prawica. MOS co innego i MF co innego.
-
W grudniu widziałem podobne wyjaśnienie w komunikatach MF, teraz widzę tam tylko o vacie od opłaty.
---
Gdyby torby poniżej 15 mc były całkowicie zwolnione, to nie byłoby problemu, bo powszechnie reklamówki zrywki HDPE używane w handlu przy kasach mają poniżej 15 mc, a to przecież chodzi o ograniczenie własnie ich.
-
Technicznie jak to ma wyglądać?
Tworzymy nową pozycję w kartotece jako opakowanie o nazwie "opłata recyklingowa" 23% na 0,20zł brutto ?
Zakupione reklamówki wrzucać jako towar na stan, czy dalej jako koszt?
-
Pozycja reklamówka jako towar. Cena minimum 0,20.
---
Jak chcesz chcesz dać "za darmo" to +23% VAT czyli 0,25. Poniżej 0,20 nie wolno zejść.
-
Pozycja reklamówka jako towar. Cena minimum 0,20.
---
Jak chcesz chcesz dać "za darmo" to +23% VAT czyli 0,25. Poniżej 0,20 nie wolno zejść.
Czy w ustawie jest określone kto ma być tą kwotą obciążony? Czy jest tylko , ze sprzedawca ma ją odprowadzić?
-
Pozycja reklamówka jako towar. Cena minimum 0,20.
---
Jak chcesz chcesz dać "za darmo" to +23% VAT czyli 0,25. Poniżej 0,20 nie wolno zejść.
Czy w ustawie jest określone kto ma być tą kwotą obciążony? Czy jest tylko , ze sprzedawca ma ją odprowadzić?
Z tego co zrozumiałem z przepisów to jest kara za nie pobranie opłaty od klienta.
-
Pozycja reklamówka jako towar. Cena minimum 0,20.
---
Jak chcesz chcesz dać "za darmo" to +23% VAT czyli 0,25. Poniżej 0,20 nie wolno zejść.
Jesteś pewien? Kupuję reklamówki jako 1opak. 200 lub 100szt. Teraz mam wprowadzić FV jako zakup "reklamówka średnia" nie jako koszt i rozbić 1opak. na np. 200szt. po 0,03935zł ? I pewnie jeszcze mają się nazywać "opłata recyklingowa" zamiast "reklamówka średnia"? Czyli de facto wprowadzić zakup 200szt opłat recyklingowych?
A później jeszcze na koniec roku policzyć je na inwentaryzacji?
-
Na inwentaryzacji masz 200 szt reklamówki po 0,04. Opłaty nie ma na stanie.
---
http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosci/komunikaty/-/asset_publisher/6Wwm/content/opodatkowanie-vat-sprzedazy-toreb-na-zakupy-z-tworzyw-sztucznych (http://www.mf.gov.pl/ministerstwo-finansow/wiadomosci/komunikaty/-/asset_publisher/6Wwm/content/opodatkowanie-vat-sprzedazy-toreb-na-zakupy-z-tworzyw-sztucznych)
-
Idąc tym tropem, to przy sprzedaży musiałbym nabijać zarówno reklamówkę i osobno opłatę recyklingową?
-
...na paragonie fiskalnym umieszczana jest kwota zapłaty z tytułu sprzedaży torby (podobnie w przypadku faktury), nie ma konieczności wyodrębniania samej kwoty opłaty recyklingowej.
-
Jeśli przyjmę na stan reklamówki powiedzmy po 0,02zł/netto a "sprzedam" je po 0,20zł/netto z czego 0,20zł to opłata recyklingowa to okazuje się, że "sprzedaję" je ze stratą do czego może mieć zastrzeżenia urząd skarbowy!
Może lepiej kupując reklamówki, wrzucać je w koszty działalności, a opłatę recyklingową dodać jako usługę w Subiekcie
-
Ta, jasne. US wniesie zastrzeżenie do tych 2 groszy, do rozdawania torebek po 2 grosze nic by nie miał.
-
Ta, jasne. US wniesie zastrzeżenie do tych 2 groszy, do rozdawania torebek po 2 grosze nic by nie miał.
Tym bardziej że nie sprzedajesz samej reklamówki tylko dokładasz ją do zakupów w znacznie wyższej kwocie.
-
Moja księgowa jednak radzi aby dalej "wrzucać" reklamówki w koszt, a nie w towar. A na paragonach tylko "opłata recyklingowa" 20gr netto.
Tylko wtedy trzeba wprowadzić nową pozycję jako usługa, bo przy wyborze w kartotece towaru; rodzaj: "opłata" nie jest naliczany VAT, z kolei żeby dodać jako opakowanie (ewentualnie towar) to trzeba je wprowadzić wcześniej na stan. Co jeśli ktoś w grudniu 2017 kupił 1000 reklamówek i wprowadził jako koszt?
Ps. swoją drogą nie rozumiem jak twórcy tak "wielkiego" programu nie mogą dodać tak prostej rzeczy?