Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Tofis w Styczeń 26, 2018, 17:49:43
-
Dzień dobry,
Mamy taki dziwny problem: kiedy próbujemy wydrukować paragon fiskalny to SubiektGT nie zgłasza nam żadnego błędu ale drukuje po prostu ANULOWANY paragon (załączam przykład). Problem pojawia się co pewien czas, ostatnio zauważyliśmy, że jeżeli tylko zmienimy kontrahenta to paragon już można wydrukować.
Problem jest związany z danymi kontrahentów i występuje (prawdopodobnie) dla kontrahentów utworzonych przez obecnie nie używany już integrator osCommerce.
Zastanawia nas jednak dlaczego dane kontrahenta mają mieć wpływ na wydruk paragonu na drukarce fiskalnej? Na paragonie nie ma przecież danych kontrahenta więc nawet gdyby było z nimi coś nie tak w bazie to paragon fiskalny powinien się wydrukować... Czy na przykład nieprawidłowy NIP takiego kontrahenta może powodować awarię?
Oczywiście możemy za każdym razem zmieniać kontrahentów, ale w praktyce stracimy wówczas informację o ich historii zakupów...
Będę wdzięczny za pomoc, czy podczas drukowania fiskalnego tworzone są jakieś logi błędów które moglibyśmy podejrzeć?
pozdrawiam,
Zbigniew
-
Próbowałeś odczytać błąd w Menadżerze Urządzeń Fiskalnych lub w Kasiarzu?
-
to drukarka drukuje nie subiekt:-)
wersja gt? wersja sterownikow? model drukarki?
bez tych informacji moge udzielic odpowiedzi w stylu... u moich klientow problem nie wystepuje:-)
-
Dokładnie drukarka drukuje... to co jej mówi SubiektGT w wersji 1.48SP2 i z jakiegoś powodu Subiektowi nie pasują dane kontrahenta i dlatego wysyła komendę 'anuluj' do drukarki?
Drukujemy setki paragonów dziennie zwykle nie ma z tym problemu tylko od czasu do czasu dla niektórych kontrahentów (tych 'starszych' zaimportowanych z osCommerce).
Jak tylko zmienimy kontrahenta to drukuje się dobrze - drivery drukarki itp. raczej nie mają tutaj znaczenia, sprawa jest ewidentnie związana z kontrahentem, jak tylko zmienimy kontrahenta na innego (zawsze wybieramy tego samego, na którym wiemy, że się drukuje) to problem znika.
Subiekt GT 1.48SP2 i drukarka Posnet, dokładny model mogę dostarczyć, ale naprawdę to raczej nie ma znaczenia, to subiekt wysyła dane o drukowaniu paragonu, ale nagle stwierdza, że tego kontrahenta jednak 'nie obsługujemy' i paragon się anuluje... nagłówek i produkt się pojawia jak widać na zdjęciu...
Te setki paragonów które się drukują poprawnie są utworzone przez Sferę - problem występuje dla niektórych tylko kontrahentów...
Pozdrawiam,
Zbyszek
-
Można tylko wróżyć, ale skoro problem występuje dla niektórych kontrahentów i tych feralnych kontrahentów łączy fakt że byli dodani do systemu tym samym mechanizmem zewnętrznym to podejrzewam że zostali dodani niepoprawnie.
Co konkretnie jest nie tak, tego bez obejrzenia bazy danych nie sposób powiedzieć.
-
Pokaż jak masz ustawione parametry w kasiarzu
-
Zastanawia nas jednak dlaczego dane kontrahenta mają mieć wpływ na wydruk paragonu na drukarce fiskalnej? Na paragonie nie ma przecież danych kontrahenta więc nawet gdyby było z nimi coś nie tak w bazie to paragon fiskalny powinien się wydrukować...
Nie prawda, urządzenia fiskalne od wielu lat potrafią drukować identyfikator nabywcy.
Czy na przykład nieprawidłowy NIP takiego kontrahenta może powodować awarię?
Ciepło, przy czym sam próba wydruku numeru NIP jeśli drukarka tego nie obsługuje może być problemem, niestety nie wiemy co to za drukarka i w jakiej wersji (sam model to nie wszystko).
Dokładnie drukarka drukuje... to co jej mówi SubiektGT...
A Subiekt GT robi to, co mówi mu użytkownik... Wyłącz drukowanie identyfikatora nabywcy i zobaczymy co będzie.
...i z jakiegoś powodu Subiektowi nie pasują dane kontrahenta i dlatego wysyła komendę 'anuluj' do drukarki?
Zamiast tak fantazjować polecam dowiedzieć się podstaw obsługi działania programu i urządzeń fiskalnych - nic takiego nie ma miejsca, paragon anuluje drukarka jeśli otrzyma instrukcje, których nie jest w stanie wykonać. Treści błędu z fiskalizacji też ciągle nie poznaliśmy.