W subiekcie mamy wystawiane paragony, w wielu przypadkach są do nich faktury, z tych paragonów które nie są na gotówke powstają operacje bankowe, co mi się wydaje zupełnie niepotrzebne? bo ja paragonów nie księguje, tylko raporty z kasy w rewizorze, zatem wiszą one w rozrachunkach subiekta jako nierozliczone, to samo mam ze zwrotami ze sprzedaży, tworzą się niepotrzebne operacje bankowe. I widze w parametrach paragonu że w zakładce "powiązane" operacje bankowe mają kategorie Bank, i to pewnie sprawia że tworzą się te operacje bankowe? czy jeśli bym wstawila tam "brak" to nie byłoby problemu potem przy wystawieniu faktury sprz. do takiego paragonu? jak powstanie wtedy rozrachunek ?
może jest jakieś inne rozwiązanie
generalnie rozliczanie tych rozrachunków powiązanych subiekt/rewizor sprawia mi duży problem, do końca tego nie czuje.. ma ktoś jakąs prostą recepte na to ?
W paragonach są trzy formy płatności - gotowka, karta i zapłacono przelewem. Jedna z nich jest domyślie zablokowana-przelew, chyba, ze ją ktoś w Parametrach odblokował. Jeśli do paragonu wystawiamy fakturę, to powstaje faktura detaliczna, ktora przenosi formę płatnosci z paragonu, ale nie tworzy rozrachunku.
Uważam, że forma płatności Zapłacono przelewem dla paragonów zwykłych powinna zostac zablokowana. Ma ona natomiast sens w przypadku paragonu imiennego, bo wtedy powstaje przelew na konkretną osobę.
Z tym, że trzeba odróznić Zapłacono przelewem od Kredytu kupieckiego. Zapłacono przelewem oznacza, że najpierw wpłynął przelew na konto i dlatego jest automatycznie tworzona operacja bankowa. Natomiast kredyt kupiecki, to płatność opóźniona i z nią najczęściej mamy do czynienia między firmami. Dlatego też jest dostępna na dokumentach, na których pojawia się konkretny nabywca.
I pewnie z nieprawidłowego stosowania Zapłacono przelewem biorą się Twoje problemy. Dodam, że pod pojęciem Karta można zdefiniować wiele rożnych form płatnosci bezgotówkowej.