Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: BartoszZ w Styczeń 06, 2011, 12:45:01
-
Witam,
Prowadzę m.in. sprzedaż wysyłkową, jedną z płatności jest "pobranie", gdzie firmy kurierskie przekazują pobranie w formie przelewu po ok 14 dniach, Jjak ustawić płatność dla FV/PA z taką opcją płatności?
Jedyne co wymyśliłem to termin płatności, czy macie lepsze rozwiązanie?
-
Jeżeli nie wykorzystujesz sprzedaży na kredyt to ja mam inny pomysł. Wykorzystaj sprzedaż na kredyt jako "pobranie". Włącz pomoc do programu. znajdź punkt SubiektGT->Początek pracy, i wykonaj punkt 6.
Później wystarczy już tylko malutka korekta na wzorcu wydruku faktury.
Plusem tego rozwiązania będzie pojawienie się należności od danej firmy kurierskiej a nie od kontrahenta (przecież kontrahent płaci kurierowi a to kurier oddaje Tobie na konto)
-
Wielkie DZIĘKI !
-
O i ja skorzystałem przy okazji z tego.
Ale na fakturze nie ma wtedy - "Zapłacono gotówką" - a Klient de facto płaci gotówką, a kurier jest tylko pośrednikiem.
-
Możesz sobie wpisać co chcesz poprawiając wzorzec faktury Zakładka Inne - pozycja "Zakup na kredyt" (Parametry)
-
Nie dojrzałem tego. Teraz jest ok
-
W sprzedaży detalicznej (paragon) nie pojawia mi się opcja płatności kredyt, czym to może być spowodowane?
-
Jest w paragonie imiennym. Załóż sobie kontrahenta jednorazowego (jeżeli nie chcesz zakładać dla każdego kupującego za pobraniem) i po problemie
-
Rozumiem że mam dodać normalnego "fikcyjnego" kontrahenta tylko nazwać go jednorazowy?
W pomocy o kontrahencie jednorazowym jest krótko napisane i bez żadnych szczegółów.
-
Dokładnie tak
-
A co zrobić jeśli ja zarówno wysyłam jak i sprzedaje na raty?
-
Plusem tego rozwiązania będzie pojawienie się należności od danej firmy kurierskiej a nie od kontrahenta (przecież kontrahent płaci kurierowi a to kurier oddaje Tobie na konto)
tak, tylko jak dostaje przelew zbiorczy od spedycji to będzie szukał kto, ile i za którą paczkę zapłacił. logiczniej byłoby powiązać paragon z numerem nadania i żeby rozrachunki pozostały z kontraahentem a nie spedycją
Ale na fakturze nie ma wtedy - "Zapłacono gotówką" - a Klient de facto płaci gotówką, a kurier jest tylko pośrednikiem.
Bo nie musi być - kasę otrzymasz przelewem od spedycji to jak to powiążesz z KP ? "Zapłacono gotówką" to sztywna i nieroformowalna forma płatności - nie bez powodu z automatu wystawia KP. Z terminową możesz zrobić co chesz, rozliczyć przelewem, przez kasę, kompensatą w naturze etc
A co zrobić jeśli ja zarówno wysyłam jak i sprzedaje na raty?
założyć dwóch jednorazowych : np. DETAL-POBRANIE i DETAL-RATY
-
tak, tylko jak dostaje przelew zbiorczy od spedycji to będzie szukał kto, ile i za którą paczkę zapłacił. logiczniej byłoby powiązać paragon z numerem nadania i żeby rozrachunki pozostały z kontraahentem a nie spedycją
No to wtedy nie mógłby zostać na Kontrahencie jednorazowym bo jak by wtedy poznał ?
Inna sprawa jak wtedy wpisać wyciąg bankowy? Przelew zbiorczy od spedycji czy rozbicie jednej wpłaty na kilka (dla kontrahentów)?
Pierwsza możliwość raczej odpada bo nie rozliczą się rozrachunki. Jeżeli druga to też trochę roboty będzie
-
numer paragonu należy wpisać do listu przewozowego (lepiej by było na odwrót ale nie zawsze się da), na wpłacie od spedycji jest wyszczególnione za jakie numery paczek przelewają pobrania. sprawdzasz na zestawieniu wysyłek nr paczki do jakiego paragonu jest powiązana
przelew bankowy wpisujesz od jednorazowego i w "rozlicz rozrachunki" odznaczasz sobie które paragony zeszły
ze wszystkim będzie trochę roboty - samo sie nie zrobi prawda ?
-
Oczywiście Twój sposób też jest ok. Rozumiem o co chodzi. i jak zawsze trzeba dostosować sprawę do swojej firmy. Podejrzewam, że w wielu firmach księgowość na to by nie poszła (zwłaszcza w pełnej księgowości) - bo jak uzgodnić na końcu roku saldo z firmą kurierską ??
-
mam pełna księgowość (sp. z o.o.) na rewizorze - wg moich księgowych to jedyny sposób (mało tego to same sobie dopasowyja paczki do paragonów i faktur)
oprócz paragonów na jednorazowego, możesz mieć też pobrania z faktur i wtedy się dopiero księgowość wpieni jak nie będzie mogła dojść co od kogo gdzie przeksięgować na rozrachunki
możemy jeszcze mieć doczynienia z kompensatą - no ale to już księgowość sama ogarnia analogicznie jak wyżej (wpłata od kontrahenta i wypłata zobowiązania wobec spedycji)
saldo z firmą kurierską - jeżeli operację wpłaty zbilansujesz z rozrachunkami z kontrahentem jednraz i fakturowego, to saldo wpłat od spedycji sie zeruje - tyle przekazali za to i tamto - koniec operacji.
możesz sprawdzić które pobrania nie zostały przekazane na rozrachunkach z odbiorcami - i wyjaśnić ew. niezgodności (chociaż zdarza się to niezbyt często.
Podstawa to powiązać dokument sprzedaży z nuerem przesyłki i na odwrót oraz opisanie transakcji wpłaty (że jest od kontrahenta ale via spedycja)- wtedy możliwości jest kilka
-
możesz mieć też pobrania z faktur i wtedy się dopiero księgowość wpieni jak nie będzie mogła dojść co od kogo gdzie przeksięgować na rozrachunki
Dla mnie jeżeli jest pobranie to rozrachunek z automatu przechodzi na firmę kurierską, więc odbiorca towaru nie jest u mnie w należnościach tylko firma kurierska.
I mało mnie interesuje czy kurier wziął i ile pieniądze za paczkę od mojego odbiorcy, grunt, że firma kurierska przelała mi na konto odpowiednią kwotę
Dlatego jak dostaję na wyciągu bankowym wpłatę od firmy kurierskiej to szukam w rozrachunkach tej właśnie firmy - i tam może być powiązanie z pobraniem (inny kontrahent), ale równie dobrze może być powiązanie z fakturą sprzedaży na firmę firmę kurierską bo kupili u mnie paliwo albo dokonywali naprawy samochodu. Sprawdzając saldo wchodzę w rozrachunki i widzę od razu wynik nie wdając się w sumowanie
Jak mam swój sposób, Ty masz swój, do którego Cię nie przekonam. Nawet nie miałem takiego zamiaru :)
Grunt, że daliśmy wykład, dzięki któremu inni widzą różne możliwości :)
-
Dla mnie jeżeli jest pobranie to rozrachunek z automatu przechodzi na firmę kurierską, więc odbiorca towaru nie jest u mnie w należnościach tylko firma kurierska.
szkoda że wcześniej o tym nie wspomniałeś bo zmienia postaćrzeczy :-)
a właściwie to nie zmienia bo wydawało mi się że odpowiadamy na pytanie kolegi a nie przekonujemy się nawzajem
peace ;-)
-
Witam, szukałem własnie informacji na ten temat i od razu pytanie do zorientowanych, czy można identycznie postąpić przy rozliczaniu wpłat od allegro w ramach "Płacę z Allegro" tzn czy rozrachunki z kontrahentami płacącymi w ten sposób też można przenieść na Allegro (czy PayU) dodając odpowiedni sposób płatności kredytowej?
-
Wydaje mi się, że podobnie jak w przypadku spedycji powinno zadziałać. Trzeba tylko sobie zaplanować powiązanie transakcji i dokumentów (najlepiej kartka + ołówek)
nie mam doczynienia z tego typu transakcjami, ale napewno zaraz napisze ktoś z pratyką
pozdrawiam
-
możesz mieć też pobrania z faktur i wtedy się dopiero księgowość wpieni jak nie będzie mogła dojść co od kogo gdzie przeksięgować na rozrachunki
Dla mnie jeżeli jest pobranie to rozrachunek z automatu przechodzi na firmę kurierską, więc odbiorca towaru nie jest u mnie w należnościach tylko firma kurierska.
I mało mnie interesuje czy kurier wziął i ile pieniądze za paczkę od mojego odbiorcy, grunt, że firma kurierska przelała mi na konto odpowiednią kwotę
Dlatego jak dostaję na wyciągu bankowym wpłatę od firmy kurierskiej to szukam w rozrachunkach tej właśnie firmy - i tam może być powiązanie z pobraniem (inny kontrahent), ale równie dobrze może być powiązanie z fakturą sprzedaży na firmę firmę kurierską bo kupili u mnie paliwo albo dokonywali naprawy samochodu. Sprawdzając saldo wchodzę w rozrachunki i widzę od razu wynik nie wdając się w sumowanie
Jak mam swój sposób, Ty masz swój, do którego Cię nie przekonam. Nawet nie miałem takiego zamiaru :)
Grunt, że daliśmy wykład, dzięki któremu inni widzą różne możliwości :)
Jak tego dokonać o czym napisałeś powyżej? Tak samo jak ze sprzedaża na sprzedaż ratalną o której było opisane wyżej?
Z góry dzieki za info.
-
Kuriera, allegro, pocztę itd. wszystkie skonfigurujcie jako centrum autoryzacji kart. W ten sposób paragony i faktury pobraniowe lub płatne przez "Płatności allegro" będą szły do rozrachunków jako należności od odpowiednich płatników, czyli np. od allegro.
-
Kuriera, allegro, pocztę itd. wszystkie skonfigurujcie jako centrum autoryzacji kart. W ten sposób paragony i faktury pobraniowe lub płatne przez "Płatności allegro" będą szły do rozrachunków jako należności od odpowiednich płatników, czyli np. od allegro.
Przepraszam za odświeżenie tematu ale nie ma sensu zakładać nowego - no ale jeżeli tak ustawimy, i domyślnie ustawimy np. Pobranie DHL 14dni to czy wtedy termin zapłaty danej faktury nie będzie 14 dni? Więc w momencie kiedy wystawiam klientowi fakturę zaliczkową, wybieraniem pobranie DHL jako płatność bodajże kartą (skoro mam jako centrum autoryzacji kart) a towar de facto trafi do niego dopiero po miesiącu i dopiero po miesiącu wejdzie płatność od DHLa to faktura mi się przeterminuje już po 14 dniach od jej wystawienia. Sprzedaje zaś takie produkty że musiałbym ustawić chyba z 5 terminów tego Pobranie DHL (bo niektóre realizują się w ciągu 14dni + 14dni przelewania przez DHL, inne w ciągu 21 dni, jeszcze inne w ciągu 42 itd).
Rozumiem, że to chodzi o to żeby wybrać taką metodę płatności przy wystawianiu ostatecznej faktury bo wtedy faktycznie wystawiamy ją klientowi jak towar jest już wysyłany, natomiast co jeżeli wystawiam fakturę zaliczkową - zostanie przecież przeterminowana jeszcze na długo zanim klient w ogóle mógł przekazać DHLowi pieniądze.
-
Chyba miałem dziś ciężki dzień bo nie bardzo rozumiem. Fakturę zaliczkową wystawiamy w momencie otrzymania zapłaty (lub jej części) przed dostarczeniem towaru/wykonaniem usługi. Nie rozumiem co Ty przesyłasz przez tego kuriera.
Dla mnie sposób zapłaty "Pobranie" to jest jakby gotówka z tym, że za pomocą pośrednika (poczta,kurier) i rozrachunek zostaje przeniesiony na tego właśnie pośrednika. Termin to jest termin w jakim (w umowy lub jakiegoś regulaminu) ma spłynąć na Twoje konto.
-
Rozchodziło mi sie o to, że wcześniej nie zauważyłem iż ustawiając przykładowo DHL jako centrum autoryzacji kart i później wybierając płatność kartą (i tutaj wybieramy DHL) to nie ma to żadnego wpływu na termin płatności samej faktury. Natomiast nurtuje mnie tutaj jedna rzecz - jeżeli takiej metodzie płatności/karcie płatniczej ustawimy przykładowo 14 dni i wystawiamy fakturę zaliczkową (bo przecież po złożeniu zamówienia klient nie może ponad miesiąc siedzieć na samej pro formie) na całą kwotę (bo pobranie jest na całą kwote) to wtedy te 14 dni zobowiązania DHLa liczy się od dnia wystawienia tejże faktury zaliczkowej, prawda?
No i to jest ten mój problem - mam towar który ktoś kupuje przez koszyk w sklepie internetowym, wystawiam mu więc fakturę zaliczkową. I jeżeli wybrał konto bankowe to z terminem zapłaty "3 dni Zaliczka" i 30% kwoty zamówienia. Natomiast jeżeli pobranie no to wybieram tą płatność kartą gdzie wcześniej ustawiłem "Pobranie DHL", no i teoretycznie faktura jest już zapłacona ale te 14 dni zobowiązania DHLa wobec nas liczy się od daty wystawienia tej faktury, tak? Więc płatność DHLa zostanie przeterminowana zanim miał on jeszcze szanse odebrać pieniądze od klienta.
Rozumisz?
-
No i to jest ten mój problem - mam towar który ktoś kupuje przez koszyk w sklepie internetowym, wystawiam mu więc fakturę zaliczkową. I jeżeli wybrał konto bankowe to z terminem zapłaty "3 dni Zaliczka" i 30% kwoty zamówienia. Natomiast jeżeli pobranie no to wybieram tą płatność kartą gdzie wcześniej ustawiłem "Pobranie DHL", no i teoretycznie faktura jest już zapłacona ale te 14 dni zobowiązania DHLa wobec nas liczy się od daty wystawienia tej faktury, tak? Więc płatność DHLa zostanie przeterminowana zanim miał on jeszcze szanse odebrać pieniądze od klienta.
Rozumisz?
Wygląda na to, że błędnie rozumiesz wystawianie faktury zaliczkowej. Taką fakturę wystawiasz, aby zarejestrować przyjęcie zaliczki (i ją opodatkować). Jeśli klient zamawia towar, to mu wystawiasz fakturę pro-forma, a nie zaliczkową. W sumie to nawet pro-formy nie musi mieć, chyba, że sobie życzy. A tak to potwierdzenie zamówienia mu wystarczy.
Podsumowując:
1) Jeśli zapłaci przelewem, to mu wysyłasz towar i fakturę z adnotacją zapłacono przelewem. Jeśli otrzymasz od klienta zaliczkę, a wysyłki nie możesz zrealizować w danym miesiącu, to wystawiasz klientowi fakturę zaliczkową na kwotę zaliczki (chociaż nie znam nikogo kto tak robi)
2) Jeśli klient zamawia za pobraniem, to wysyłasz mu towar i fakturę z adnotacją płatne DHL. Nie ma znaczenia, że klient czeka na towar miesiąc, czy rok. Rozrachunek przechodzi na DHL i termin leci tak jak ustawisz.
-
rozwiązanie Insert jest opisane na ich stronie:
http://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna.html?query=za+pobraniem&search=Szukaj&program=2&category=
Aby wystawić fakturę z formą płatności Za pobraniem, należy:
Na liście modułów wybrać Kartoteki-Kontrahenci i dodać kartotekę firmy kurierskiej, za pośrednictwem której wysyłany jest towar do klienta - opcja Centrum obsługi ratalnej.
Z listy modułów wybrać Administracja-Słowniki-Płatności kredytowe. Należy tutaj dodać płatność o nazwie Za pobraniem, wybierając Centrum obsługi ratalnej wcześniej utworzonej w kartotekach kontrahentów, oraz podać termin. Po terminie, jaki wpiszemy, będą naliczane odsetki od rozrachunku przeterminowanego.
Nastepnie z listy modułów wybrać Administracja-Wzorce wydruku, na liście powielić wzorzec wydruku faktury. Utworzy się w ten sposób wzorzec o nazwie FS standard (1).
Przejść do zakładki Inne i w pozostałych polach na dokumencie zaznaczyć pole Zakup na kredyt, następnie wybrać opcję Parametry.
W oknie, które się wyświetli, w polu Etykieta-Treść wpisać Za pobraniem.
Po zatwierdzeniu zmian podczas drukowania faktury w oknie drukuj w polu Wzorzec wydruku będzie możliwość wyboru wcześniej utworzonego wzorca o nazwie FS standard (1).
-
Jeżeli nie wykorzystujesz sprzedaży na kredyt to ja mam inny pomysł. Wykorzystaj sprzedaż na kredyt jako "pobranie". Włącz pomoc do programu. znajdź punkt SubiektGT->Początek pracy, i wykonaj punkt 6.
Później wystarczy już tylko malutka korekta na wzorcu wydruku faktury.
Plusem tego rozwiązania będzie pojawienie się należności od danej firmy kurierskiej a nie od kontrahenta (przecież kontrahent płaci kurierowi a to kurier oddaje Tobie na konto)
Witam,
A jak wysłać towar za pobraniem do klienta na Słowacji, który chce zapłacić w EUR naszemu kurierowi UPS?
Czyli: sprzedaż za pobraniem w EUR, gdzie kontrahentem obsługi ratalnej jest UPS?
Gdy wystawiam FVAT w EUR - nie ma opcji wyboru za pobraniem. "kredyt niedostepny ze wzgledy na walutę inną niż PLN"
Da się to zrobić? Przecież to normalny przypadek.
Pozdrawiam
Krystian
-
Da się to zrobić? Przecież to normalny przypadek.
Wygląda na kolejny problem wynikający z braku aktualizacji programu, nie wiem co było w wersji 1.25, ale w 1.35 HF2 jest taka możliwość.
-
Wygląda na kolejny problem wynikający z braku aktualizacji programu, nie wiem co było w wersji 1.25, ale w 1.35 HF2 jest taka możliwość.
[/quote]
a jak to zrobić bo ja mam najnowszą wersję a dalej wychodzi mi że kredyt niedostępny w walucie innej niż PLN
-
Najwyraźniej sprawdzając na szybko trafiłem na mały błąd w programie, kiedy kurs waluty jest równy 1 to kredyt jest dostępny, jeśli jest inny niż jeden to rzeczywiście kredyt jest blokowany. Nie wiem na tę chwilę z czego wynikają takie założenia (blokady kredytu w walucie innej niż PLN). Pozostaje więc skorzystać z płatności kartą.
-
Da się to zrobić? Przecież to normalny przypadek.
Wygląda na kolejny problem wynikający z braku aktualizacji programu, nie wiem co było w wersji 1.25, ale w 1.35 HF2 jest taka możliwość.
U nas obecnie wersja: 1.31 (1.3100.0.2727)
Pzdr
Krystian
-
Najwyraźniej sprawdzając na szybko trafiłem na mały błąd w programie, kiedy kurs waluty jest równy 1 to kredyt jest dostępny, jeśli jest inny niż jeden to rzeczywiście kredyt jest blokowany. Nie wiem na tę chwilę z czego wynikają takie założenia (blokady kredytu w walucie innej niż PLN). Pozostaje więc skorzystać z płatności kartą.
przy 1USD=1PLN - tak dziala:).
Wiec na dzien dzisiejszy nie ma mozliwosci?
Krystian
-
Niestety nie ma.
-
W pełnej księgowości nie ma problemu z płatnościami kartą czy pobraniem, bo w trakcie księgowania robi się cesję na pośrednika. Rozrachunek wtedy jest z pośrednikiem.
-
Mam ten sam problem.
Sprzedaje przez Internet. Klient wybiera forme platnosci "za pobraniem". Nie chce tego rozliczac od razu tylko jak firma kurierska wplaci mi pieniadze na konto.
O ile z paragonem sobie poradzilem bo stworzylem kontrahenta o nazwie fedex / poczta polska i na niego wypisuje takie paragony imienne - wtedy platnosci wisza dopoki nie zaksieguje i wtedy je rozliczam o tyle mam problem z faktura.
Stworzylem mozliwosci wypisania faktury "za pobraniem" ale program rozlicza te fv odrazu (widzi to jako zaplacone). Jak zrobic ze po kliknieciu formy platnosci kredyt "za pobraniem" program da termin platnosci na to np. 30 dni i bedzie to widzialo w nierozliczonych dopoki nie zaksieguje i recznie tego nie rozlicze?
-
O ile z paragonem sobie poradzilem bo stworzylem kontrahenta o nazwie fedex / poczta polska i na niego wypisuje takie paragony imienne - wtedy platnosci wisza dopoki nie zaksieguje i wtedy je rozliczam o tyle mam problem z faktura.
No nie poradziłeś sobie...
Stworzylem mozliwosci wypisania faktury "za pobraniem" ale program rozlicza te fv odrazu (widzi to jako zaplacone). Jak zrobic ze po kliknieciu formy platnosci kredyt "za pobraniem" program da termin platnosci na to np. 30 dni i bedzie to widzialo w nierozliczonych dopoki nie zaksieguje i recznie tego nie rozlicze?
Na przykład tak: https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna.html?query=Jak+wystawi%C4%87+faktur%C4%99+z+form%C4%85+p%C5%82atno%C5%9Bci+za+pobraniem&search=Szukaj&program=&category= (https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna.html?query=Jak+wystawi%C4%87+faktur%C4%99+z+form%C4%85+p%C5%82atno%C5%9Bci+za+pobraniem&search=Szukaj&program=&category=)
-
Dlaczego sobie nie poradziłem z paragonem?
Ten link, który mi wysłałeś zrobiłem już wcześniej i tak dokładnie mam - problem w tym, że jak wypisuje fakture pobraniową to płatności się same rozliczają (miimo, ze ustawilem platnosci kredytowe na termin 30 dni a pozniej tylko zmienilem nazwe "za pobraniem"). A ja chce je roliczac recznie dopiero po zaksiegowaniu pieniedzy od firmy kurierskiej.
Jakiś pomysł?
-
Dlaczego sobie nie poradziłem z paragonem?
Napisałeś, że dokumenty wystawiasz na kontrahentów Fedex i Poczta, zamiast po prostu zmienić formę płatności.Ten link, który mi wysłałeś zrobiłem już wcześniej i tak dokładnie mam - problem w tym, że jak wypisuje fakture pobraniową to płatności się same rozliczają (miimo, ze ustawilem platnosci kredytowe na termin 30 dni a pozniej tylko zmienilem nazwe "za pobraniem"). A ja chce je roliczac recznie dopiero po zaksiegowaniu pieniedzy od firmy kurierskiej.
Nie ma takiej możliwości, zapewne robisz zupełnie coś innego niż opisujesz, a nie jesteś w stanie opisać tego co robisz... Zamieść zrzuty ekranu, mogą być z wersji demo.
-
Pozwoliłem sobie odkopać ten wątek, bo nie znalazłem odpowiedzi na jedno pytanie.
Dodałem kilka płatności, przez centrum autoryzacji ( Payu, Dotpay, etc ). Wszystko działa bez zarzutu, poza jednym szkopułem.
Na wzorcu wydruku wyświetla mi się "zapłacono kartą". Umiem zmienić na jakikolwiek inny tekst, niestety nie umiem wymusić na programie, żeby pobierał w tamto miejsce słownikową nazwę płatności, czyli np " Płatność Payu", "Płatność Dotpay", "Płatność za pobraniem DPD" etc.
Ma ktoś jakiś pomysł jak można to zrobić ?
Rozwiązanie, zmiany "ręcznej" wzorca wydruku przy drukowaniu faktury w zależności od płatności nie jest dla mnie satysfakcjonujące.
-
Trzeba to zrobić modyfikując wzorzec wydruku poza Subiektem, co wymaga Crystal Reports 8.5SP1 i wiedzy.
Można też po prostu zamówić taką modyfikację.
-
Witam,
Chciałbym odświeżyć temat żeby nie zakładać nowego.
Mam podobny problem, wiele form płatności, w tym Payu, Przelewy24, normalna płatność kartą, kredyt itp.
Pytanie:
Subiekt sugeruje w przypadku pobrań ustawienie centrum kredytowego, natomiast widziałem że wielu użytkowników poleca
użycie do tego celu płatności kartą. Którą z tych opcji należałoby wybrać?
Czy dobrze rozumiem, że prawidłowo byłoby ustawić dla każdej formy płatności pobraniowej osobny punkt płatności i odpowiednio do każdego punktu kontrahenta z którym będę mógł robić rozliczenie?
Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam
-
Chciałbym odświeżyć temat żeby nie zakładać nowego.
Temat został wyczerpany wielokrotnie, wystarczy poczytać.
Pytanie:
Subiekt sugeruje w przypadku pobrań ustawienie centrum kredytowego, natomiast widziałem że wielu użytkowników poleca
użycie do tego celu płatności kartą. Którą z tych opcji należałoby wybrać?
Jeśli ktoś proponował takie rozwiązanie to na pewno podał argumenty, które za tym przemawiają ? Kredyt ratalny nie jest przecież dostępny na wszystkich typach dokumentów...
Czy dobrze rozumiem, że prawidłowo byłoby ustawić dla każdej formy płatności pobraniowej osobny punkt płatności i odpowiednio do każdego punktu kontrahenta z którym będę mógł robić rozliczenie?
Jeśli będziesz prowadził rozrachunki to tak - będziesz, na pewno ?
-
Czy dobrze rozumiem, że prawidłowo byłoby ustawić dla każdej formy płatności pobraniowej osobny punkt płatności i odpowiednio do każdego punktu kontrahenta z którym będę mógł robić rozliczenie?
Jeśli będziesz prowadził rozrachunki to tak - będziesz, na pewno ?
Witam,
Żeby nie zakładać nowego tematu, chciałbym podpytać o możliwość rozdzielenia pobrań.
Na tą chwilę używamy formy płatności "za pobraniem" dla wszystkich firm kurierskich z których korzystamy tj. DPD, InPost Paczkomaty i Poczta Polska.
W subiekcie pobrania przypisują się do jednego utworzonego kontrahenta według poniższego linku:
https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/714,jak-wystawic-fakture-z-forma-platnosci-za-pobraniem-w-subiekcie-gt.html
Jego nazwa do DPD_KURIER_POBRANIE, mniejsza o nazewnictwo.
No i teraz chciałbym aby w ZK, FS czy PAi pojawiła się możliwość wyboru płatności: Za pobraniem Poczta, Za pobraniem Paczkomaty, Za pobraniem DPD lub inne pobrania które dodamy w przyszłości.
Chodzi oto żeby przy rozliczaniu pobrań można było przefiltrować pobrania pocztowe, pobrania od DPD czy pobrania z Paczkomatów.
Utworzyłem kolejnego kontrahenta o nazwie POCZTA_POLSKA_POBRANIE jednak nie jest on widoczny we wzorcu wydruku.
Pytanie jakie kroki dalej poczynić aby pobrania zostały przypisane do odpowiedniego kontrahenta ? Może źle kombinuje i jest na to jakiś inny sposób ?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
-
Utworzyłem kolejnego kontrahenta o nazwie POCZTA_POLSKA_POBRANIE jednak nie jest on widoczny we wzorcu wydruku.
Dlaczego nie przeczytałeś wątku ? Co do wzorców wydruków:
Trzeba to zrobić modyfikując wzorzec wydruku poza Subiektem, co wymaga Crystal Reports 8.5SP1 i wiedzy.
Można też po prostu zamówić taką modyfikację.
Pytanie jakie kroki dalej poczynić aby pobrania zostały przypisane do odpowiedniego kontrahenta ? Może źle kombinuje i jest na to jakiś inny sposób ?
Należy postąpić zgodnie z instrukcją do której zamieściłeś link - opisz/pokaż co robisz to może wskażemy do którego punktu instrukcji się nie zastosowałeś.
-
Czy dobrze rozumiem, że prawidłowo byłoby ustawić dla każdej formy płatności pobraniowej osobny punkt płatności i odpowiednio do każdego punktu kontrahenta z którym będę mógł robić rozliczenie?
Jeśli będziesz prowadził rozrachunki to tak - będziesz, na pewno ?
Witam,
Żeby nie zakładać nowego tematu, chciałbym podpytać o możliwość rozdzielenia pobrań.
Na tą chwilę używamy formy płatności "za pobraniem" dla wszystkich firm kurierskich z których korzystamy tj. DPD, InPost Paczkomaty i Poczta Polska.
W subiekcie pobrania przypisują się do jednego utworzonego kontrahenta według poniższego linku:
https://www.insert.com.pl/dla_uzytkownikow/e-pomoc_techniczna/714,jak-wystawic-fakture-z-forma-platnosci-za-pobraniem-w-subiekcie-gt.html
Jego nazwa do DPD_KURIER_POBRANIE, mniejsza o nazewnictwo.
No i teraz chciałbym aby w ZK, FS czy PAi pojawiła się możliwość wyboru płatności: Za pobraniem Poczta, Za pobraniem Paczkomaty, Za pobraniem DPD lub inne pobrania które dodamy w przyszłości.
Chodzi oto żeby przy rozliczaniu pobrań można było przefiltrować pobrania pocztowe, pobrania od DPD czy pobrania z Paczkomatów.
Utworzyłem kolejnego kontrahenta o nazwie POCZTA_POLSKA_POBRANIE jednak nie jest on widoczny we wzorcu wydruku.
Pytanie jakie kroki dalej poczynić aby pobrania zostały przypisane do odpowiedniego kontrahenta ? Może źle kombinuje i jest na to jakiś inny sposób ?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Jeżeli zależy Ci na tym by na fakturze drukowała się informacja o konkretnym pobraniu typu: DPD, InPost... to faktycznie musisz zmienić wzorzec wydruku w zewnętrznym programie lub do każdego wybierać odpowiedni wzorzec.
Natomiast jak wystarczy na wydruku informacja "Za pobraniem" to ustawisz to w subiekcie, a dodając inne firmy (jak w linku) będziesz mógł wybrać do jakiego rozliczenia ma trafić dane pobranie.
Jeśli dodałeś kilka firm w sposób jaki pokazałeś to przy wypisywaniu dokumentu zaznacz kredyt i rozwiń listę naciskając na strzałeczkę przy nazwie.
-
Utworzyłem kolejnego kontrahenta o nazwie POCZTA_POLSKA_POBRANIE jednak nie jest on widoczny we wzorcu wydruku.
Dlaczego nie przeczytałeś wątku ? Co do wzorców wydruków:
Trzeba to zrobić modyfikując wzorzec wydruku poza Subiektem, co wymaga Crystal Reports 8.5SP1 i wiedzy.
Można też po prostu zamówić taką modyfikację.
Pytanie jakie kroki dalej poczynić aby pobrania zostały przypisane do odpowiedniego kontrahenta ? Może źle kombinuje i jest na to jakiś inny sposób ?
Należy postąpić zgodnie z instrukcją do której zamieściłeś link - opisz/pokaż co robisz to może wskażemy do którego punktu instrukcji się nie zastosowałeś.
Ślepota nie boli. Wyślę PW odnośnie tego Crystal Reports 8.5SP1.
Jeżeli zależy Ci na tym by na fakturze drukowała się informacja o konkretnym pobraniu typu: DPD, InPost... to faktycznie musisz zmienić wzorzec wydruku w zewnętrznym programie lub do każdego wybierać odpowiedni wzorzec.
Natomiast jak wystarczy na wydruku informacja "Za pobraniem" to ustawisz to w subiekcie, a dodając inne firmy (jak w linku) będziesz mógł wybrać do jakiego rozliczenia ma trafić dane pobranie.
Jeśli dodałeś kilka firm w sposób jaki pokazałeś to przy wypisywaniu dokumentu zaznacz kredyt i rozwiń listę naciskając na strzałeczkę przy nazwie.
Dzięki.
j/w