Autor Wątek: Problem: raport kasowy w Subiekcie vs rzeczywistość  (Przeczytany 5255 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KlaraK

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Problem: raport kasowy w Subiekcie vs rzeczywistość
« dnia: Marzec 02, 2017, 13:54:23 »
Dzień dobry,

Niedawno księgowa poinformowała mnie, że mam "dziwnie dużą" ilość gotówki w kasie (fizycznie, w papierkach), mimo wpłat utargów na konto. Jest robione normalnie KW po każdej wpłacie czy też przy każdej opłaconej FV (zakupy do sklepu, dekoracja itp). Nigdy nie było z tym problemu. Nadmienię, że gotówka sprawdza Nam się w 100%, ponieważ prowadzimy w sklepie również raport kasowy pisany- liczymy gotówkę rano i wieczorem, wypisujemy utarg gotówką + kartą, wypisujemy wszelkie wypłaty i tak sprawdzamy czy stan gotówki zgadza się w kasie.
No i nagle ta księgowa, która już od roku z nami współpracuje mówi, że w kasie powinnam mieć 8 tysięcy złotych, bo tak pokazuje subiekt w dziale "raport kasowy" - saldo końcowe.
Żeby wyjaśnić sprawę, sprawdziłam tak każdy miesiąc od stycznia ub. roku, znalazłam parę błędów księgowej. Ale gotówka z tym raportem nadal się nie zgadza - w dużo mniejszej już kwocie, ale jednak 2 tysiące.
I moje pytanie, bo nie znam się na Subiekcie od tej księgowej strony, co dokładnie oznacza "saldo początkowe" "saldo końcowe", "Suma folio", "obrót gotówkowy". Wiem, że ten raport w Subiekcie niby nie liczy płatności kartą (a może jednak?) . Czy ktoś kiedyś walczył z takimi błędami? Czy możliwy jest błąd w programie?
Gotówki na 10000% mi nie brakuje, nikt jej nie wziął, nikt nie ukradł, nie zgadza się po prostu ten raport kasowy z rzeczywistem stanem kasy.

Offline Maria

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1150
  • Reputacja +42/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT i Rewizor GT - aktualna wersja
Odp: Problem: raport kasowy w Subiekcie vs rzeczywistość
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2017, 18:23:11 »
Sprawdź po kolei KP - wpłaty do kasy i KW - wypłaty z kasy i musi się zgadzać...

Masz kh czy kpir?
Saldo początkowe - stan kasy na początek okresu... może być np. na początek roku ...
Sprawdź zapisy na koncie kasa i wszystko powinno się wyjaśnić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17089
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem: raport kasowy w Subiekcie vs rzeczywistość
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2017, 20:13:03 »
Niedawno księgowa poinformowała mnie, że mam "dziwnie dużą" ilość gotówki w kasie (fizycznie, w papierkach), mimo wpłat utargów na konto. Jest robione normalnie KW po każdej wpłacie czy też przy każdej opłaconej FV (zakupy do sklepu, dekoracja itp). Nigdy nie było z tym problemu. Nadmienię, że gotówka sprawdza Nam się w 100%, ponieważ prowadzimy w sklepie również raport kasowy pisany- liczymy gotówkę rano i wieczorem, wypisujemy utarg gotówką + kartą, wypisujemy wszelkie wypłaty i tak sprawdzamy czy stan gotówki zgadza się w kasie.

Jeśli dobrze zrozumiałem, to wystarczy porównać dane w programie z raportami na papierze i wszystko się wyjaśni.

No i nagle ta księgowa, która już od roku z nami współpracuje mówi, że w kasie powinnam mieć 8 tysięcy złotych, bo tak pokazuje subiekt w dziale "raport kasowy" - saldo końcowe.

No a co ma powiedzieć skoro takie dane wprowadziliście do programu ?

Żeby wyjaśnić sprawę, sprawdziłam tak każdy miesiąc od stycznia ub. roku, znalazłam parę błędów księgowej. Ale gotówka z tym raportem nadal się nie zgadza - w dużo mniejszej już kwocie, ale jednak 2 tysiące.

Nie rozumiem, przed chwilą pisałaś, że codziennie rano i wieczorem liczycie gotówkę i wszystko się zgadzało, a nagle okazuje się że od ponad roku są błędne dane ?

I moje pytanie, bo nie znam się na Subiekcie od tej księgowej strony,

Kasa to moduł wspólny dla sprzedaży i księgowości, nie jest potrzeba żadna wiedza księgowa, aby go obsługiwać.

co dokładnie oznacza "saldo początkowe"

Stan kasy na początek okresu zestawienia.

"saldo końcowe"

Stan kasy na koniec okresu zestawienia.

"Suma folio",

Suma dokumentów na stronie wydruku zestawienia.

"obrót gotówkowy"

Nie kojarzę takiej informacji, gdzie dokładnie ją widzisz ?

Wiem, że ten raport w Subiekcie niby nie liczy płatności kartą (a może jednak?)

Raport kasowy na pewno liczy kasę i nic innego, niestety nie napisałaś jak rejestrujecie płatności kartą, a widziałem przypadki, że była wybierana gotówka w takim przypadku ?

Czy ktoś kiedyś walczył z takimi błędami?

Nie ma za bardzo z czym walczyć, albo się pilnuje gotówki, albo nie, a jeśli pilnuje się gotówki to należy korzystać z raportów kasowych (NIE z zestawienia "Raport kasowy") i nie ma takiej możliwości, aby kasa się nie zgodziła. Ponadto w aktualnej wersji można włączyć szpiega i rejestrować wszystkie zmiany w programie co też pomaga szybko znaleźć winnego. Polecam aktualizację programu i zapoznanie się z jego możliwościami, a zaoszczędzicie sobie tego typu problemów i czasu. Jeśli korzystacie z tak starego programu to można korzystać z blokady okresu, o której nic nie wspomniałaś.

Czy możliwy jest błąd w programie?

Jest taka możliwość, może też to wynikać z uszkodzenia bazy danych.

Gotówki na 10000% mi nie brakuje, nikt jej nie wziął, nikt nie ukradł, nie zgadza się po prostu ten raport kasowy z rzeczywistem stanem kasy.

Bez korzystania z dedykowanych mechanizmów do pilnowania gotówki znalezienie teraz błędu będzie bardzo trudne... Jak rozumiem nie wiadomo nawet od kiedy taka kasa się nie zgadza - od tygodnia, miesiąca, roku ? Można odtworzyć bazy z archiwum i porównać dane z poprzednich okresów, aby sprawdzić czy coś zostało zmienione/wprowadzone z datą wsteczną.
Daniel, Białystok.

Offline KlaraK

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Odp: Problem: raport kasowy w Subiekcie vs rzeczywistość
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 06, 2017, 13:41:49 »
Sprawdź po kolei KP - wpłaty do kasy i KW - wypłaty z kasy i musi się zgadzać... - sprawdziłyśmy. Znalazłyśmy parę błędów, doszłyśmy do małej różnicy miedzy subiektem a kasą fizycznie, a po tygodniu znowu milion zł więcej, nadal się nie zgadza. To jest bardzo dziwne.

Masz kh czy kpir?
Saldo początkowe - stan kasy na początek okresu... może być np. na początek roku ...
Sprawdź zapisy na koncie kasa i wszystko powinno się wyjaśnić.
- myślę, że KH. Zapisy na koncie kasa w subiekcie czy bankowym? Do bankowego ma dostęp tylko księgowa.

Offline KlaraK

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 24
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.25
Odp: Problem: raport kasowy w Subiekcie vs rzeczywistość
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 06, 2017, 13:52:21 »


Żeby wyjaśnić sprawę, sprawdziłam tak każdy miesiąc od stycznia ub. roku, znalazłam parę błędów księgowej. Ale gotówka z tym raportem nadal się nie zgadza - w dużo mniejszej już kwocie, ale jednak 2 tysiące.

Nie rozumiem, przed chwilą pisałaś, że codziennie rano i wieczorem liczycie gotówkę i wszystko się zgadzało, a nagle okazuje się że od ponad roku są błędne dane ? - Bo to prawda. Prowadzimy swoją ewidencję "na papierze" i to co mamy w kasie zgadza się z utargami, z kasą, z terminalem, z wypłatami i z poprzednim stanem gotówki. Więc błąd musi być jedynie w programie.

I moje pytanie, bo nie znam się na Subiekcie od tej księgowej strony,

Kasa to moduł wspólny dla sprzedaży i księgowości, nie jest potrzeba żadna wiedza księgowa, aby go obsługiwać.

co dokładnie oznacza "saldo początkowe"

Stan kasy na początek okresu zestawienia.

"saldo końcowe"

Stan kasy na koniec okresu zestawienia.

"Suma folio",

Suma dokumentów na stronie wydruku zestawienia.

"obrót gotówkowy"

Nie kojarzę takiej informacji, gdzie dokładnie ją widzisz ? - Na koniec każdego wydrukowanego raportu kasowego (okres miesięczny)

Wiem, że ten raport w Subiekcie niby nie liczy płatności kartą (a może jednak?)

Raport kasowy na pewno liczy kasę i nic innego, niestety nie napisałaś jak rejestrujecie płatności kartą, a widziałem przypadki, że była wybierana gotówka w takim przypadku ? - wydaje mi się, że terminal nie jest podłączony do subiekta. W subiekcie zaznaczamy tylko czy płatność była gotówką czy kartą i później sprawdzamy czy zgadza się to z paragonami.

Czy ktoś kiedyś walczył z takimi błędami?

Nie ma za bardzo z czym walczyć, albo się pilnuje gotówki, albo nie, a jeśli pilnuje się gotówki to należy korzystać z raportów kasowych (NIE z zestawienia "Raport kasowy") i nie ma takiej możliwości, aby kasa się nie zgodziła. Ponadto w aktualnej wersji można włączyć szpiega i rejestrować wszystkie zmiany w programie co też pomaga szybko znaleźć winnego. Polecam aktualizację programu i zapoznanie się z jego możliwościami, a zaoszczędzicie sobie tego typu problemów i czasu. Jeśli korzystacie z tak starego programu to można korzystać z blokady okresu, o której nic nie wspomniałaś. - księgowa zawsze każe patrzeć Nam na "Raport kasowy" (w dziale dokumenty kasowe)... Raporty Kasowe o których piszesz mamy puste... ? Tak, Nasz Subiekt nie jest zaktualizowany w ogóle, ale czy to oznacza że liczyłby coś źle, czegoś nie odejmował lub nie wiem, "szalał" raz tak raz tak?

Czy możliwy jest błąd w programie?

Jest taka możliwość, może też to wynikać z uszkodzenia bazy danych. - w lipcu miałyśmy uszkodzoną bazę.

Gotówki na 10000% mi nie brakuje, nikt jej nie wziął, nikt nie ukradł, nie zgadza się po prostu ten raport kasowy z rzeczywistem stanem kasy.

Bez korzystania z dedykowanych mechanizmów do pilnowania gotówki znalezienie teraz błędu będzie bardzo trudne... Jak rozumiem nie wiadomo nawet od kiedy taka kasa się nie zgadza - od tygodnia, miesiąca, roku ? Można odtworzyć bazy z archiwum i porównać dane z poprzednich okresów, aby sprawdzić czy coś zostało zmienione/wprowadzone z datą wsteczną.
[/quote] -ok, dzięki

Bardzo dziękuję za odpowiedź, nadmienię że cała firma wraz z księgową jest oddalona od Nas o 500km. Dostałysmy instrukcje co i jak wprowadzać, co msc generuje księgowej dokumenty PDF i wysyłam mailem. Ona nie ma połączenia z Naszym programem. W kwietniu roku temu niby zerwało jej połączenie i tyle, nikt nie potrafi tego naprawić. Czy to też mogło spowodować jakieś poważne błędy?

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem: raport kasowy w Subiekcie vs rzeczywistość
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 06, 2017, 13:52:21 »