Autor Wątek: Problem z dearchiwizacją  (Przeczytany 5964 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Karminadel

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rewizor GT 1.67 SP1HF2
Problem z dearchiwizacją
« dnia: Grudzień 14, 2015, 23:01:33 »
Pierwszy post - więc witam wszystkich serdecznie.
Dwa słowa o sobie: jestem księgowym, kiedyś korzystającym z Rewizora GT, i kilka razy "liznąłem" Subiekta GT.
Mój problem polega na tym, iż został zakupiony SUBIEKT do obsługi sprzedaży detalicznej.
Chciałem u siebie zweryfikować wprowadzone dostawy z fakturami celem przygotowania się do remanentu.
Zapisałem sobie archiwum subiekta i próbowałem odtworzyć u siebie.
Niestety próba ta się nie powiodła.
Mam komunikat:
"Serwer 'LAPTOP\INSERTGT' nie mógł przeprowadzić dearchiwizacji. Szczegóły błędu można znaleźć w tzw. logu serwera (menu Serwer)"
A tam taki komunikat:
"2015-12-14 22:17:54  Server  Server resumed execution after being idle 417 seconds: user activity awakened the server. This is an informational message only. No user action is required."

Proszę o pomoc jak sobie z tym poradzić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17249
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z dearchiwizacją
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2015, 23:13:52 »
Proszę o pomoc jak sobie z tym poradzić.

Najprościej byłoby przed pobraniem bazy danych spytać kogoś kto się zna (na przykład dostawcę programów) co należy zrobić, aby zadziałało...

Czy w ogóle działa Ci archiwizacja ? Załóż podmiot demo i wykonaj archiwizację... Ponadto w jakiej wersji jest serwer SQL na którym działa subiekt i w jakiej u Ciebie ?
Daniel, Białystok.

Offline Karminadel

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rewizor GT 1.67 SP1HF2
Odp: Problem z dearchiwizacją
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2015, 23:27:23 »
OK. To podam jutro. Może tak być, że są różne wersje bazy SQL. Moja baza ma już jakieś 7-8 lat - jak zainstalowałam wtedy Rewizora. Od tamtej instalacji nic z nią nie robiłem. Subiekt, którego bazę chcę odtworzyć został nabyty góra rok temu.
Myślałem, że to będzie "proste" odtworzenie z kopii.
Dearchiwacja (używanego Rewizora GT) działa - robię ją regularnie z komputera stacjonarnego na laptopa.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2015, 23:29:01 wysłana przez Karminadel »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17249
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z dearchiwizacją
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2015, 23:38:33 »
OK. To podam jutro. Może tak być, że są różne wersje bazy SQL. Moja baza ma już jakieś 7-8 lat - jak zainstalowałam wtedy Rewizora. Od tamtej instalacji nic z nią nie robiłem. Subiekt, którego bazę chcę odtworzyć został nabyty góra rok temu.

"Baza danych" i "serwer SQL" to dwa różne pojęcia... Z Subiektem został zapewne zainstalowany serwer w wersji 2008 R2 SP1, który pokazał się na początku 2010 roku, więc zapewne masz starszą wersję, a jak już się domyślasz starsza wersja serwera nie jest w stanie obsłużyć bazy danych z nowszej wersji serwera.

Myślałem, że to będzie "proste" odtworzenie z kopii.

To jest proste, gdy się zna podstawowe zasady.

Dearchiwacja (używanego Rewizora GT) działa - robię ją regularnie z komputera stacjonarnego na laptopa.

W takim razie wszystko wskazuje na niezgodność wersji serwerów SQL.
Daniel, Białystok.

Offline Karminadel

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rewizor GT 1.67 SP1HF2
Odp: Problem z dearchiwizacją
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2015, 09:35:29 »
Masz rację - nowy Subiekt (jeżeli nie myli mnie moja pamięć fotograficzna) to R2 - (na pewno kojarzę coś z R-ką w nazwie). (Stary) komputer, na którym jest zainstalowany RewizorGT w <panelu sterowania> i <Dodawanie lub usuwanie programów> mam:
Microsoft SQL Server 2005
Microsoft SQL Server Native Client
Microsoft SQL Server Setup Support Files (English)
Microsoft SQL Server VSS Writer
Jak w takim razie sobie z tym poradzić?
Jest jakiś prosty sposób by móc na jednym komputerze korzystać i z Rewizora GT ze starym serwerem i nowym subiektem?
Jak (czy w ogóle można) zmienić rodzaj serwera i pracującej na nim bazy danych?
Jeszcze dodam, że Rewizora używam na Windows XP (główny komputer, roboczy) oraz Windows 7 (jako kopia bezpieczeństwa i czasami podejrzenie  w domu jak coś pilnego).
Nowy Subiekt w sklepie jest na Windows 7, i u mnie ma być tez na laptopie z W7.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17249
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z dearchiwizacją
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2015, 09:38:51 »
Należy uzgodnić wersje serwerów SQL.
Daniel, Białystok.

Offline Karminadel

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Rewizor GT 1.67 SP1HF2
Odp: Problem z dearchiwizacją
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2015, 23:57:27 »
Dziękuję za zaangażowanie.
Poradziłem sobie w ten sposób:
1. Zarchwizowałem wszystkie podmioty.
2. Odinstalowałem wszystkie serwery SQL
3. Ściągnąłem Subiekta, zainstalował mi nowy serwer SQL R2
4. Dearchiwizator bez problemu odtworzył kopię - jedynie musiałem się zgodzić na przetworzenie baz danych
Wszystko śmiga tak jak powinno.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17249
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z dearchiwizacją
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 16, 2015, 00:20:14 »
Jak to się ostatnio mówi - brawo Ty ;)
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z dearchiwizacją
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 16, 2015, 00:20:14 »