Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: agro w Kwiecień 05, 2012, 08:15:32
-
Witam, mam problem z drukowaniem faktur na subiekcie klienckim. Drukarka połączona jest kablem z komputerem, który robi za serwer subiekta i jest udostępniona w sieci. Na serwerowym drukuje wszystko. A na klienckim wszystko oprócz faktur. Może to problem z ustawieniami? Na kompie klienckim pracuje szef i tak dziwnie że nie może wydrukować fv... Znacie jakiś powód dlaczego może się tak dziać? Proszę o pomoc
-
Wszystko oprócz faktur ? Czyli inne wydruki z Subiekta są w porządku ?
Czy wydruk faktury na innym wzorcu też nie działa ?
Czy podgląd faktury działa?
Czy wydruk jest na wzorcu tekstowym czy graficznym ?
-
Zaraz sprawdzę podgląd wydruku i inne parametry i dam znak. Może razem coś poradzimy :)
-
Normalnie drukuje się lista kontrahentów itp., tylko problem jest z drukami dokumentów. Wzorzec wydruku jest graficzny, nie działa na nim ani podgląd ani drukuj. Na FS,tekst (i na wydaniach, przyjęciach i zamówieniach na wzorcach tekstowych) działa podgląd i drukuje (jakiś postęp, ale chcielibyśmy żeby to wyglądało trochę ładniej :))
Jakieś pomysły?
-
Jeżeli nie działają wszystkie wydruki graficzne to podstawowe pytanie: czy ktoś nie próbował na tym komputerze instalować Crystal Reports ?
-
Raczej nie. Na serwerze był zainstalowany CR2008 bo próbowaliśmy zmodyfikować wzorzec wydruku ale okazało się, że nie jest kompatybilny z naszą wersją subiekta.
-
Kilka razy dzwoniliśmy do pomocy Subiekta. Każdy z panów tam pracujących miał inny pomysł... to uaktualnić do wersji 1.28. SP2 HF1, to przeprowadzić archiwizację a potem dearchiwizację do innego podmiotu... Niestety żaden nie trafił jak to zrobić żeby drukowało tak jak chcemy :/
Macie może jakiś pomysł?
-
Powodem mogą być biblioteki CR. Próbowaliście odinstalować i ponownie zainstalować Subiekta ?
-
Nie. Na to nie wpadliśmy. Zaraz się tym zajmiemy i damy znak co wyszło.
-
Proponuję zainstalowanie Crystal Report 8.5 i doinstalowanie poprawek SP3. U mnie pomogło przy wydrukach graficznych zestawień.
Edit: W Navireo, ale w tym przypadku nie ma różnicy.
-
Reinstalacja nie pomogła :/
A skąd mogę pobrać Crystal Reports 8.5?
-
Poszukaj jakieś demko/trial w google, bo jak się nie mylę to 8.5 już jest wycofany ze sprzedaży.
Tutaj może coś znajdziesz.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1697001.html (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1697001.html)
-
Hmm... to teraz mamy problem, z tej strony pobraliśmy CR2008 jak potrzebowaliśmy zmodyfikować wydruk (niestety nie był kompatybilny i modyfikowanie się nie powiodło). Wtedy pobraliśmy 30 dniowe demo, teraz na tą samą firmę chyba już nie dostaniemy darmowej wersji...
I tu chyba kończą się pomysły :/
-
Czy na innym użytkowniku niż Szef wydruki zachowują się tak samo ?
-
Na serwerowym wszystko ładnie drukuje, a drugi kliencki jest kilkaset kilometrów od bazy (podłączony przez VPN) i z niego nie drukujemy. Także można powiedzieć, że tylko na komputerze szefa nie drukuje na wzorcach graficznych. Przełączanie uzytkownika nic nie zmienia. Jak szef wejdzie na swoje konto na serwerowym drukuje wszystko.
-
Na serwerowym wszystko ładnie drukuje, a drugi kliencki jest kilkaset kilometrów od bazy (podłączony przez VPN) i z niego nie drukujemy. Także można powiedzieć, że tylko na komputerze szefa nie drukuje na wzorcach graficznych.
Nie rozumiem odpowiedzi. To ile macie w końcu komputerów i jak są połączone, bo się pogubiłem ?
Nie ineteresuje mnie komputer z którego "nie drukujecie", tylko ten na którym "drukujecie" i są problemy - czy na tym komputerze, na innym użytkowniku niż Szef też występuje problem ?
-
Przepraszam za niejasności, już prostuję. Na miejscu mamy dwa komputery, serwerowy i kliencki (z którego korzysta tylko szef). Połączone przez Wifi. Drukarka jest podłączona przez kabel do serwerowego i udostepniona w sieci. Na komputerze serwerowym drukuje wszystko dla każdego użytkownika, na komputerze klienckim dla wszystkich użytkowników drukuje tylko wzorce tekstowe, graficznych już nie.
-
Hmm... to teraz mamy problem, z tej strony pobraliśmy CR2008 jak potrzebowaliśmy zmodyfikować wydruk (niestety nie był kompatybilny i modyfikowanie się nie powiodło). Wtedy pobraliśmy 30 dniowe demo, teraz na tą samą firmę chyba już nie dostaniemy darmowej wersji...
I tu chyba kończą się pomysły :/
Próbowałeś?
-
Tak, właśnie zainstalowaliśmy CR, nadal nie można drukować na wzorcach graficznych ale teraz gdy próbujemy włączyć podgląd wydruku wyskakuje taka informacja z Crystal Reports Viewer: SERVER HAS NOT YET BEEN OPENED. A wcześniej wogóle nie reagował po kliknięciu "podgląd".
-
http://www.biniew.pl/crystal.pdf
-
http://www.biniew.pl/crystal.pdf
A czy możecie wyjaśnić jak mamy to zrobić? Bo w tej instrukcji jest napisane, że trzeba wejść w SQLServerMenagmentStudio ale jak? Nie mogliśmy tego zlokalizować na kompie, więc ściągnęliśmy z netu, ale się nie otwiera...
Przyznajemy bez bicia, że niezłe z nas "sierotki" i prosimy o wyrozumiałość :)
-
To raczej nie jest rozwiązanie z punktu 2, gdyż w takim przypadku w ogóle nie można byłoby drukować z użyciem CR. Tak więc na razie SSMS nie będzie potrzebne. Chociaż przy okazji jaki jest problem, co to znaczy się nie uruchamia, pojawia się jakiś błąd, mile widziany zrzut ekranu.
Możesz spróbować z:
- z katalogu program files\insert\insertgt przekopiowac
P2soledb.dll do windows\crystal (musza byc te same pliki)
oraz
- problem występuje równieŜ na komputerach gdzie ktoś (np. serwisant) zainstalował
„na chwilę” pełna wersje Crystala Reports 8.5 bez SP3, pomaga wtedy
doinstalowanie SP3 do Crystal Reports 8.5
http://ftp1.businessobjects.com/webprod/hot_fixes/en/cr85win_en_sp3.exe
--
Jeśli to nie pomoże to napisz na jakim SQL'u działa baza (2005, 2008), jak Subiekt łączy się do bazy na serwerze i komputerze klienckim - autentykacja (SQL, Windows), jak SQL to na jakim użytkowniku i czy ten użytkownik ma hasło.
-
Jeśli to nie pomoże to napisz na jakim SQL'u działa baza (2005, 2008), jak Subiekt łączy się do bazy na serwerze i komputerze klienckim - autentykacja (SQL, Windows), jak SQL to na jakim użytkowniku i czy ten użytkownik ma hasło.
Hasło tutaj nie ma nic do rzeczy. Problem tkwi w komputerze szefa. I jestem pewien że, brużdżą biblioteki CR.
Kluczem do rozwązania problemu jest Crystal Reports 8.5 + sp3. Właśnie przerobiłem to na subiekcie gt w domu. Sprawdziłem również po deinstalacji CR8.5 sp3, biblioteki zostają i wszystko gra. :)
EDIT: Jeśli nie masz CR8.5 sp3.
Teraz tego już nie sprawdzę, ale można pobawić się z podmianką katalogu windows/crystal .
Poniżej ciekawostka, niekoniecznie miusi mieć związek z tematem, bo nie sprawdzałem.
Biblioteka rozszerzeń CR : http://pobierz.intersoft.pl/CRRedist2008_x86.msi
SP3 dla cr8.5 http://ftp.crystaldecisions.com/webprod/hot_fixes/en/cr85win_en_sp3.exe (http://ftp.crystaldecisions.com/webprod/hot_fixes/en/cr85win_en_sp3.exe)
-
Hasło tutaj nie ma nic do rzeczy. Problem tkwi w komputerze szefa. I jestem pewien że, brużdżą biblioteki CR.
Kluczem do rozwązania problemu jest Crystal Reports 8.5 + sp3. Właśnie przerobiłem to na subiekcie gt w domu. Sprawdziłem również po deinstalacji CR8.5 sp3, biblioteki zostają i wszystko gra. :)
A skąd taka pewność, skoro nie znasz przyczyny problemu ? Diagnozowałeś taki przypadek, sprawdzałeś co robi CR przy podłączaniu się do bazy danych (Profiler), sprawdzałeś jaki dokładnie numer błędu zgłasza SQL (logi SQL'a). Co prowadzi do takiej sytuacji (jakie oprogramowanie, kolejność instalacji i aktualizacji) ? Dlaczego na 99,99 % instalacji działa wszystko poprawnie bez dodatkowej instalacji CR ?
Jeśli mamy sytuację, która wymaga szybkiej reakcji to można stosować obejścia. Ale jeśli takiej nie mamy (instalacja testowa w domu), to warto poświęcić chwilę na poszukanie przyczyny problemu. Powtarzanie sytuacji prowadzącej do problemu i stosowanie potem obejść to według mnie nie jest właściwy kierunek.
Mam pewne przypuszczenia i chciałbym je zweryfikować, abyśmy wszyscy z tego skorzystali.
Dzisiaj na przykład dowiedziałem się czegoś nowego o drukowaniu - myślałem że CR łączy się zawsze przez użytkownika "InsCrystal", ale jak skonfigurowałem połączenie z windows authentication, to CR też połączył się przez windows authentication.
-
W subiekcie jest błąd który polega na tym że faktury można drukować tylko na drukarce domyślnej (ustawienie w systemie windows).
Wystarczy ustawić drukarkę domyślną w win i zrestartować subiekta.
PS. beznadziejny błąd!
-
W subiekcie jest błąd który polega na tym że faktury można drukować tylko na drukarce domyślnej (ustawienie w systemie windows).
Wystarczy ustawić drukarkę domyślną w win i zrestartować subiekta.
PS. beznadziejny błąd!
Od kiedy? Bo jakoś mnie ten błąd ominął i drukuję na której akurat potrzebuję, a mam kilka.
-
To ja muszę mieć jakiś inny model Subiekta, bo u mnie można wydrukować na każdej drukarce jaka jest zainstalowana w systemie.
Korzystam z tego regularnie "od zawsze".
-
W subiekcie jest błąd który polega na tym że faktury można drukować tylko na drukarce domyślnej (ustawienie w systemie windows).
Wystarczy ustawić drukarkę domyślną w win i zrestartować subiekta.
PS. beznadziejny błąd!
Aleś wymyślił :)
Jeżeli używasz automatycznego drukowania (bez okienka drukuj), to w domyślnym wzorcu masz ustawienia na której drukarce chcesz drukować.
Jeżeli nie masz automatycznego drukowania to przecież zawsze możesz wybrać drukarkę.
BTW
Jak znajdziesz następny "błąd" to może najpierw się dopytaj...
-
U mnie drukuje tylko na domyślnej (domyślnej w systemie win).
Jak wybiorę inną drukarkę, nie domyślną, to dokumenty zamiast do drukarki idą w pustkę.
-
U mnie drukuje tylko na domyślnej (domyślnej w systemie win).
Jak wybiorę inną drukarkę, nie domyślną, to dokumenty zamiast do drukarki idą w pustkę.
Nikt z nas nie słyszał o takim problemie, więc wszystko wskazuje na problem z Twoim środowiskiem, a nie programem. Jeśli Ci to przeszkadza to postaraj się znaleźć przyczynę problemu, dostawca programu/serwisant powinien pomóc.