Autor Wątek: Sfera - dokument ZK - brak możliwości ustawienia płatności kartą  (Przeczytany 1365 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline extremelab

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.78 HF4
Tworzę dokument ZK i nie mogę ustawić mu form płatności.
Tworząc dokument ręcznie w Subiekcie, formy są dostępne, ale przy podglądzie podczas pracy przez Sferę, opcje są niedostępne:
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2024, 14:41:07 wysłana przez extremelab »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Sfera - dokument ZK - brak możliwości ustawienia płatności kartą
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 16, 2024, 09:35:58 »
W ogóle nie pokazałeś tego o czym piszesz, więc można tylko zgadywać, gdzie popełniasz błąd... Zgadując to pracujesz na dwóch różnych podmiotach lub nie uruchomiłeś ponownie Sfery po zmianie parametrów.

ps.
Zadaj sobie odrobinę trudu, nie rób bałaganu na forum i zakładaj wątki we właściwych działach: http://forumsubiekta.pl/dodatki-zestawienia/
Daniel, Białystok.

Offline extremelab

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.78 HF4
Odp: Sfera - dokument ZK - brak możliwości ustawienia płatności kartą
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 18, 2024, 10:56:00 »
Daniel, musisz mi wybaczyć zły temat. Next time się poprawię, chyba, że jest opcja przerzucenia do właściwego tematu.

Nie zgodzę się z Tobą, bo dołączyłem screen (forum mnie nie lubi i byłem zalogowany na forumsubiekta.pl a na aliasie www. nie wiec później edytowałem wpis, żeby dodać screen, ale mniejsza o to).

Działam na bank tym samym podmiocie, ale błąd występuje tylko na nim. Mam też inne podmioty, na których praca Sfery jest poprawna.

Ten problematyczny podmiot jest "nowy", dopiero go ustawiamy poprawnie, ale nie rozumiem dlaczego Sfera nie miałaby mieć dostępu do ustawienia płatności, a z poziomu aplikacji (i tego samego użytkownika) wszystko działa poprawnie.

Naprowadziłeś mnie jednak na rozwiązanie pisząc o ponownym uruchomieniu Sfery. Faktycznie, używam API, które przechowuje otwartą instancję Subiekta w tle i bardzo prawdopodobne, że ta instancja nie była restartowana między zmianą ustawień Subiekta, a próbą dodania dokumentu przez Sferę.
Gdyby jednak tak było z definicji, to jest to trochę "przerażajace", bo przecież klient może sobie w trakcie pracy modyfikować parametry Subiekta, a moje "API" nie wie o tym.

Sfera była jednak podpięta pod tą samą instancję aplikacji (jeden proces SubiektGT.exe), na której testowałem z powodzeniem wystawianie dokumentu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17189
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Sfera - dokument ZK - brak możliwości ustawienia płatności kartą
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2024, 11:36:11 »
Nie zgodzę się z Tobą, bo dołączyłem screen (forum mnie nie lubi i byłem zalogowany na forumsubiekta.pl a na aliasie www. nie wiec później edytowałem wpis, żeby dodać screen, ale mniejsza o to).

Musisz zacząć czytać to piszę - nie pisałem, że nie dołączyłeś zrzutów ekranu, tylko że zamieszczony zrzut ekranu nie zawiera istotnych informacji, o których napisałem / o których sam pisałeś.

Działam na bank tym samym podmiocie, ale błąd występuje tylko na nim. Mam też inne podmioty, na których praca Sfery jest poprawna.

Podstawy funkcjonowania forum - opieram się tylko na tym, co mogę zweryfikować, a takich pisemnych zapewnień przecież nie jestem.

Ten problematyczny podmiot jest "nowy", dopiero go ustawiamy poprawnie, ale nie rozumiem dlaczego Sfera nie miałaby mieć dostępu do ustawienia płatności, a z poziomu aplikacji (i tego samego użytkownika) wszystko działa poprawnie.

Ja rozumiem, to często popełniane błędy przez początkujących użytkowników programów InsERT Sfery, opisałem możliwe przyczyny.

Naprowadziłeś mnie jednak na rozwiązanie pisząc o ponownym uruchomieniu Sfery. Faktycznie, używam API, które przechowuje otwartą instancję Subiekta w tle i bardzo prawdopodobne, że ta instancja nie była restartowana między zmianą ustawień Subiekta, a próbą dodania dokumentu przez Sferę.

Czyli kolejny, celny strzał w ciemno ;)

Gdyby jednak tak było z definicji, to jest to trochę "przerażajace", bo przecież klient może sobie w trakcie pracy modyfikować parametry Subiekta, a moje "API" nie wie o tym.


I widzisz - to są podstawy obsługi programu, które należy poznać przed rozpoczęciem korzystania z programów, zwłaszcza przed korzystaniem ze Sfery - w oparciu o tę wiedzę należy przyjąć odpowiednie założenia rozwiązania dodatkowego z ich konsekwencjami. Nie trzeba wiedzieć wszystko samemu, to nie jest powód do jakiegoś wstydu, wręcz przeciwnie świadomość sowich ograniczeń to ogromna zaleta, może współpracować z firmami, które taką wiedzę i doświadczenia posiada...

Bardzo ważne - Sfera to NIE API - to program uruchamiany w tle ze wszystkimi tego konsekwencjami...

Program wiele informacji wczytuje tylko raz, przy uruchomieniu, są to uprawnienia, większość parametrów, większość słowników - taka optymalizacja działania programu.

Sfera była jednak podpięta pod tą samą instancję aplikacji (jeden proces SubiektGT.exe), na której testowałem z powodzeniem wystawianie dokumentu.
 

Na dzisiejszym sprzęcie Sfera uruchamia się (powinna się uruchamiać) w ułamek sekundy, więc zastanów się czy warto.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Sfera - dokument ZK - brak możliwości ustawienia płatności kartą
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 18, 2024, 11:36:11 »