OK skoro nikt nie znalazł odpowiedzi... To pomógł mi mój INSERwisanT 
Otóż okazało się, żeby przesłać towary do kasy fiskalnej trzeba
Operacje w Subiekcie GT - Na karcie TOWAR (w module TOWARY I USŁUGI) na zakładce URZĄDZENIA:
1. Nadać im kod PLU
2. Nadać im kod kreskowy (który nie może zaczynać się od 0)
3. Nadać skróconą nazwę towaru - drukowaną na paragonie (do 16 znaków)
co zrobiłem przed założeniem wątku...
Ale to nie wszystko...
Po odpaleniu Kasiarza GT trzeba jeszcze:
W module KASY FISKALNE z menu konfiguracja uruchomić Kartę KODY PLU i tam ręcznie po przepisywać kody PLU z subiekta (Kolumna Kod PLU) do Kasiarza GT - czyli kolumny Nadany kod PLU)
Dopiero wtedy można wykonać synchronizacje Kasiarza GT z Kasą fiskalną.
Uruchamiamy na kasie fiskalnej 8 Komunikacja z PC, a w kompie kreator OPERACJE -> TOWARY -> PRZEŚLIJ TOWARY
Napisałem tego posta dla tych, którzy mieli by ten problem w przyszłości.
Cały wątek nosi nazwę:
Kasiaż GT - BRAK TOWARU (przy wysyłce do kasy fiskalnej) w dziale SUBIEKT
A druga pytanie - Mój klient ma 2000 plu, przeklepanie będzie trwało, nie ma innego rozwiązania 
Niestety nie pomogę, bo nie wiem, ja mam tylko 300 pozycji, z czego tylko 5 generowało błąd. więc zrobiłem to ręcznie.
Wskazówka:
W momencie odbioru od kasy generowany jest raport transmisji i na nim wyszczególnione są pozycje, które stwarzają problem. Na Twoim miejscu sprawdził bym czy:
1 kod PLU się nie powtarza przy którymś z towarów
2 czy kod kreskowy nie zaczyna się od zera
3 czy nazwa towaru przesyłana do drukarki nie jest za długa
4 czy został przypisany w kasiarzu kod PLU dla towaru z kartoteki subiekta
--- UAKTUALNIENIE ---
Istnieje taki program jak AUTOIT, ja wykorzystałem go do ręcznego wycofywania skutków magazynowych (345 faktur w 5 min). Jak napisze skrypt do przepisywania id to wstawię jako załącznik do tego postu.
Choć sztywniak albo birds22 jeżeli jest jakiś mechanizm w subiekcie, który można do tego wykorzystać to na pewno go znają
