Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: nianio4 w Grudzień 15, 2010, 10:09:47

Tytuł: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: nianio4 w Grudzień 15, 2010, 10:09:47
Witam serdecznie. Jestem użytkownikiem subietka gt oraz kasy fiskalnej elza eco. Przygotowalem bazę towarów w moim sklepie i przesłalem ją poprzez kasiarza do tejże kasy fiskalnej. symbole towarów byly ustalone automatycznie, kody plu byly ustawione jako skopiowane z symboli. Towar przesłalem bez wiekszych problemów. Prowadzialem sprzedaż przez jeden dzien i na zakonczenie sprzedaży zrobiłem odbiór, który zakończył się powodzeniem. Na drugi dzień chcialem powtórzyc manewr ale niestety zakończyło się to niepowodzeniem, gdyż kasiarz wyrzucił mi 700 produków wymieniając je poprzez kod plu, dodajac komunikat, iż nie można dodać sprzedaży tych towarów, gdyż nie ma ich w programie. W tym przypadku z pomoca przyszedl mi facet obsługujący moją kasę fiskalną. założył nowy podmiot i skopiował wszystkie towary, faktury zakupu oraz kontrahentów (o tym, że skasował mi wszystkie kody dodatkowe i opakowania inne niz podstawowe to nie wspomne:), ale coś drgneło bo mogłem odebrać sprzedaż ale tez praktycznie tylko w ciagu jednego dnia. następnego dnia wyswietlil komunikat taki jak wczesniej. Zaznaczam jednak, że po utworzeniu nowego podmiotu wprowadzilem kody dodatkowe, które zostały skasowane oraz 3 faktury zakupu. Z czym może być problem, bardzo prosze o pomoc na forum lub na maila nianio4@wp.pl
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: nianio4 w Grudzień 15, 2010, 23:10:56
oto wyrzuca kasiarz przy probie odbioru sprzedazy. bardzo proszę o pomoc bo nie mogę dalej pracować a chcę do końca roku skończyć wprowadzanie systemu
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: Towarzysz w Grudzień 16, 2010, 18:14:53
Nie mam wiedzy w kwestii o którą pytasz, ale mi też w raporcie z transmisji wywalało błąd 311

Powód:
Towar/usługa wprowadzona inaczej do kasy niż za pośrednictwem Kasiarza GT. (ustalone z moim INSERwisanTem) - w moim przypadku było to wklepanie pozycji na klawiaturze kasy.

Kiedy przeszedłem procedurę z tego postu (http://"http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/kasiaz-gt-brak-towaru-(przy-wysylce-do-kasy-fiskalnej)/msg900/#msg900"), problem zniknął.

Oczywiście wcześniej wywaliłem z kasy pozycje wklepane ręcznie.
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: rcom w Grudzień 18, 2010, 07:31:49
Witam,

Mam taki sam problem w jednym ze sklepów,

Po podbiciu wersji Subiekt GT do 1.25, podczas odbierania sprzedaży przez kasiarza błąd 311.

Mam prośbę do Marcin Domański, mianowicie link do procedury nie działa, jak byś mógł wkleić posta.

A druga pytanie - Mój klient ma 2000 plu, przeklepanie będzie trwało, nie ma innego rozwiązania ???
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: Towarzysz w Grudzień 18, 2010, 09:10:19
OK skoro nikt nie znalazł odpowiedzi... To pomógł mi mój INSERwisanT :)
Otóż okazało się, żeby przesłać towary do kasy fiskalnej trzeba

Operacje w Subiekcie GT - Na karcie TOWAR (w module TOWARY I USŁUGI) na zakładce URZĄDZENIA:
1. Nadać im kod PLU
2. Nadać im kod kreskowy (który nie może zaczynać się od 0)
3. Nadać skróconą nazwę towaru - drukowaną na paragonie (do 16 znaków)
co zrobiłem przed założeniem wątku...

Ale to nie wszystko...
Po odpaleniu Kasiarza GT trzeba jeszcze:
W module KASY FISKALNE z menu konfiguracja uruchomić Kartę KODY PLU i tam ręcznie po przepisywać kody PLU z subiekta (Kolumna Kod PLU) do Kasiarza GT - czyli kolumny Nadany kod PLU)

Dopiero wtedy można wykonać synchronizacje Kasiarza GT z Kasą fiskalną.
Uruchamiamy na kasie fiskalnej 8 Komunikacja z PC, a w kompie kreator OPERACJE -> TOWARY -> PRZEŚLIJ TOWARY

Napisałem tego posta dla tych, którzy mieli by ten problem w przyszłości.


Cały wątek nosi nazwę: Kasiaż GT - BRAK TOWARU (przy wysyłce do kasy fiskalnej) w dziale SUBIEKT

A druga pytanie - Mój klient ma 2000 plu, przeklepanie będzie trwało, nie ma innego rozwiązania ???
Niestety nie pomogę, bo nie wiem, ja mam tylko 300 pozycji, z czego tylko 5 generowało błąd. więc zrobiłem to ręcznie.

Wskazówka:
W momencie odbioru od kasy generowany jest raport transmisji i na nim wyszczególnione są pozycje, które stwarzają problem. Na Twoim miejscu sprawdził bym czy:
 1 kod PLU się nie powtarza przy którymś z towarów
 2 czy kod kreskowy nie zaczyna się od zera
 3 czy nazwa towaru przesyłana do drukarki nie jest za długa
 4 czy został przypisany w kasiarzu kod PLU dla towaru z kartoteki subiekta

--- UAKTUALNIENIE ---

Istnieje taki program jak AUTOIT, ja wykorzystałem go do ręcznego wycofywania skutków magazynowych (345 faktur w 5 min). Jak napisze skrypt do przepisywania id to wstawię jako załącznik do tego postu.

Choć sztywniak albo birds22 jeżeli jest jakiś mechanizm w subiekcie, który można do tego wykorzystać to na pewno go znają :)
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: rcom w Grudzień 18, 2010, 18:33:09
Super dziękuję za te wskazówki :))

Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: nianio4 w Grudzień 18, 2010, 21:01:12
Panowie jest rozwiązanie mojego a co za tym idzie i Waszego problemu. A mianowicie nie zadzwoniłem do inserta i facet na infolini powiedział, jest to spowodowane na 99% złym sterownikiem do kasy fiskalnej. Sposobem na obejście tego jest wyłączenie w kasiarzu opcji synchronizacji widok/administracja/parametry. W moim przypadku zadziałało (kasa elzab eco) tylko wyłączenie synchronizacji powoduje brak blokady na towarach wysłanych do kasy.
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: Towarzysz w Grudzień 22, 2010, 06:56:42
Problem z kasami fiskalnymi (a konkretnie komunikacją) pojawia się dość często na forum, ostatni post, który sugeruje iż są to wadliwe sterowniki dla urządzeń zewnętrznych opisuje Smys w swoim wątku:
Problem rozwiązany. Nowe sterowniki okazały się wadliwe. Po istalacji sterowników z wersji 1.07 wszystko działa jak należy.

UPDATE ---
Insert też zauważył problem i wyszedł HotFix 2 do wer. 1.25
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: nevv w Kwiecień 23, 2011, 11:20:24
witam

to mój pierwszy post i od razu mam parę pytań.

Podłączyłem kasę fiskalną ELZAB MINI E pod program Subiekt GT, połączenie w Kasiarzu działa poprawnie, import towarów się udał, zrobiłem wczoraj odbiór sprzedaży z kasy i program zapisał mi całą sprzedaż w 1  paragonie w sekcji Sprzedaż Detaliczna. Czy to jest normalne ze ta cała sprzedaż idzie w 1 paragon na Subiekcie? Myślałem ze program zczyta osobno każdy paragon - co mi się później przyda w wystawianiu faktur vat.

w zasadzie z menu Kasiarza poprawnie działa tylko import towarów, odbiór sprzedaży.

Mam problem z wysyłaniem nowych towarów na kasę. Przy wysyłce mam komunikat ze BRAK TOWARÓW, jeszcze popróbuje wg instrukcji zamieszczonych na forum

Kolejna sprawa - zczytałem wczoraj sprzedaż, zapisała się ona jako 1 paragon. Usunąłem ten paragon nie wiedząc, że liczniki sprzedaży w kasie zostały wyzerowane. Można jakoś przywrócić ten usunięty paragon? Czy to już przepadło?
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: ShRon w Sierpień 21, 2013, 22:20:55

Podłączyłem kasę fiskalną ELZAB MINI E pod program Subiekt GT, połączenie w Kasiarzu działa poprawnie, import towarów się udał, zrobiłem wczoraj odbiór sprzedaży z kasy i program zapisał mi całą sprzedaż w 1  paragonie w sekcji Sprzedaż Detaliczna. Czy to jest normalne ze ta cała sprzedaż idzie w 1 paragon na Subiekcie? Myślałem ze program zczyta osobno każdy paragon - co mi się później przyda w wystawianiu faktur vat.
Podbijam bo  mam ten sam problem. Czy ładowanie wszystkiego do 1 paragonu to standard, czy też jakiś błąd w konfiguracji?
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: ShRon w Sierpień 21, 2013, 22:38:50
Edit: dodam, że dla testów zrobiłem 3 różne paragony 1 produktu, odpowiednio w cenie 100, 200, 300zł. Po imporcie ukazał się 1 paragon  3x 200zł. Widać, że w którymś momencie cena jest uśredniana, pytanie czy to normalne i czy nie można tego zmienić
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: infoserwis_jp w Sierpień 27, 2013, 21:45:54
jeden paragon z kasy po odczycie TO NORMALNE
a powodem w/w błędów pomiędzy kasą a sgt jest jej brak powiązania poprzez kody plu i to należało by sprawdzać
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: karolbin1 w Grudzień 21, 2015, 09:36:41
witam
odświeżam.... też mam problem z odbiorem sprzedaży, takie błedy wyskakują jak na zdjęciu. pomózcie..
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: infoserwis_jp w Grudzień 21, 2015, 10:16:46
mogę sie tylko domyślać bo jest za mało informacji
SGT próbuje odczytać sprzedaż pliku komunikacji i w nim napotyka na problem w postaci towarów które nie są zwykłymi towarami
najlepiej przejrzeć ten plik txt i w nim sprawdzić o jaki towary chodzi
albo przegrać na bok (zrobić kopię) wyczyścić go i jeszcze raz wykonać komunikację z kasy

pliku szukać w Users\All users\insertgt\kasiarz\muz i jak dobrze pamiętam to tu są zrzuty z kasy
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: karolbin1 w Grudzień 21, 2015, 10:46:55
ta ściezka którą podalęś kieruje do pliku muz który jest aplikacją i po kliknięciu otwiera kasiarza
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: tomaszf w Grudzień 21, 2015, 10:51:50
To nie jest aplikacja tylko plik skojarzony z Kasiarzem.
Kliknij PPM i skorzystaj z opcji "otwórz za pomocą".
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Grudzień 21, 2015, 10:56:24
albo przegrać na bok (zrobić kopię) wyczyścić go i jeszcze raz wykonać komunikację z kasy
A czy pisząc to nie zapomniałeś, że pobranie raportu z kasy zeruje liczniki pamieci kasy? I jak go pobierzesz ponownie?

Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: karolbin1 w Grudzień 21, 2015, 11:07:59
To nie jest aplikacja tylko plik skojarzony z Kasiarzem.
Kliknij PPM i skorzystaj z opcji "otwórz za pomocą".

to jest aplikacja i nie mam możliwości otwarcia za pomocą akurat na tym pliku
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: karolbin1 w Grudzień 21, 2015, 11:11:23
Nie rozumiem opisu błedu nr    "316   Wstawianie towarów będących w systemie VAT marża na dokumenty rozchodu jest zablokowane."
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Grudzień 21, 2015, 11:17:33
Nie rozumiem opisu błedu nr    "316   Wstawianie towarów będących w systemie VAT marża na dokumenty rozchodu jest zablokowane."
A na jaki dokument wstawiasz i tylko takie towary czy też inne?
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: karolbin1 w Grudzień 21, 2015, 11:19:06
dodawałem korekty do faktur
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: Chris w Grudzień 21, 2015, 11:43:42
witam
odświeżam.... też mam problem z odbiorem sprzedaży, takie błedy wyskakują jak na zdjęciu. pomózcie..
Według mnie ten towar ma ustawiony znacznik "obrót w systemie VAT marża". Sprawdź w kartotece towaru (zakładka Inne), popraw i pobierz sprzedaż z kasy jeszcze raz.
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: infoserwis_jp w Grudzień 21, 2015, 11:55:48
ścieżka do plików komunikacji jest prawidłowa, pliki z komunikacją z kas zapisują się gdzieś tutaj a nie w program files
nie mam teraz jak sprawdzić takiej instalacji, będę miał czas to zestawię połaczenie i wtedy wkleję dokładnie sieżkę
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: infoserwis_jp w Grudzień 21, 2015, 12:00:50
albo przegrać na bok (zrobić kopię) wyczyścić go i jeszcze raz wykonać komunikację z kasy
A czy pisząc to nie zapomniałeś, że pobranie raportu z kasy zeruje liczniki pamieci kasy? I jak go pobierzesz ponownie?

napisałem przecież wyrażnie żeby przegrać wcześniej ten plik
jak to kasa elzabu do subiekt zeruje sprzedaż po ściągnięciu, ale jak subiekt nie może wykonać odczytu z pliku to go zostawia w spokoju
wtedy trzeba się nim zająć, można przegrać na bok i sprawdzić komunikację jeszcze raz, sprzedaż się nie odbierze bo nic nie będzie w kasie ale komunikacja będzie poprawna
i wteedy można ponownie przegrać spowrotem ten plik i próbować po jego analizie ponownie go zapisać z poziomu rejestru transmisji

tak ja to naprawiam, w pliku muszą być jakieś towary które nie chcą przejść do subiekta
trzeba sprawdzić po kodach PLU lub kodach keskowych które to
jak nie to stworzyć paragon ręcznie na podstawie tego pliku i po temacie
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: karolbin1 w Grudzień 21, 2015, 12:04:03
witam
odświeżam.... też mam problem z odbiorem sprzedaży, takie błedy wyskakują jak na zdjęciu. pomózcie..
Według mnie ten towar ma ustawiony znacznik "obrót w systemie VAT marża". Sprawdź w kartotece towaru (zakładka Inne), popraw i pobierz sprzedaż z kasy jeszcze raz.


tylko w kartotece którego towaru??
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Grudzień 21, 2015, 13:21:00
tylko w kartotece którego towaru??
W katotece towarów ustaw kolumnę Obrót w systemie marżowym i posortuj po tej kolumnie.
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: Chris w Grudzień 21, 2015, 13:21:44
witam
odświeżam.... też mam problem z odbiorem sprzedaży, takie błedy wyskakują jak na zdjęciu. pomózcie..
Według mnie ten towar ma ustawiony znacznik "obrót w systemie VAT marża". Sprawdź w kartotece towaru (zakładka Inne), popraw i pobierz sprzedaż z kasy jeszcze raz.
Jak klikniesz dwa razy na komunikat, to nie otwiera się informacja, o który towar chodzi? Sprzedajesz produkty w systemie VAT marża? Jeśli nie, to usuń znacznik dla wszystkich (jest w operacjach zbiorczych dla towarów).

tylko w kartotece którego towaru??
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: karolbin1 w Grudzień 21, 2015, 15:06:55
witam
odświeżam.... też mam problem z odbiorem sprzedaży, takie błedy wyskakują jak na zdjęciu. pomózcie..
Według mnie ten towar ma ustawiony znacznik "obrót w systemie VAT marża". Sprawdź w kartotece towaru (zakładka Inne), popraw i pobierz sprzedaż z kasy jeszcze raz.
Jak klikniesz dwa razy na komunikat, to nie otwiera się informacja, o który towar chodzi? Sprzedajesz produkty w systemie VAT marża? Jeśli nie, to usuń znacznik dla wszystkich (jest w operacjach zbiorczych dla towarów).

tylko w kartotece którego towaru??
nie otwiera się informacja po dwukrotnym kliknięciu. Nie sprzedaje w systemie VAT marża.  Jak ten znacznik usunąć dla wszystkich towarów?? proszę o instrukcję..
Tytuł: Odp: problem z odbiorem sprzedaży z kasiarza gt
Wiadomość wysłana przez: karolbin1 w Grudzień 21, 2015, 15:10:34
witam
odświeżam.... też mam problem z odbiorem sprzedaży, takie błedy wyskakują jak na zdjęciu. pomózcie..
Według mnie ten towar ma ustawiony znacznik "obrót w systemie VAT marża". Sprawdź w kartotece towaru (zakładka Inne), popraw i pobierz sprzedaż z kasy jeszcze raz.
Jak klikniesz dwa razy na komunikat, to nie otwiera się informacja, o który towar chodzi? Sprzedajesz produkty w systemie VAT marża? Jeśli nie, to usuń znacznik dla wszystkich (jest w operacjach zbiorczych dla towarów).

tylko w kartotece którego towaru??

Udało się! Usunąłem znacznik dla wszystkich zbiorczo i jest ok. Dzięki za pomoc!