Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: grajcy w Wrzesień 11, 2017, 11:46:58
-
Drodzy forumowicze,
mam nadzieję, że ktoś jest mądrzejszy ode mnie i od serwisanta i wytłumaczy jak obejść poniższy problem:
Robię kasowy raport miesięczny (Finanse>Raporty kasowe). Podaję okres (cały miesiąc) i klikam DODAJ dokumenty kasowe. I tu pojawia się problem. Mimo iż jest KP (widać je we wszystkich zestawieniach), to lista jest pusta. Co robić? Zatwierdzę pustą listę to się kasa nie będzie zgadzać, bo zapłata była gotówką...
POMOCY!!!!!!!
Pozdrawiam,
Gracjan
-
Drodzy forumowicze,
mam nadzieję, że ktoś jest mądrzejszy ode mnie i od serwisanta i wytłumaczy jak obejść poniższy problem:
Robię kasowy raport miesięczny (Finanse>Raporty kasowe). Podaję okres (cały miesiąc) i klikam DODAJ dokumenty kasowe. I tu pojawia się problem. Mimo iż jest KP (widać je we wszystkich zestawieniach), to lista jest pusta. Co robić? Zatwierdzę pustą listę to się kasa nie będzie zgadzać, bo zapłata była gotówką...
POMOCY!!!!!!!
Pozdrawiam,
Gracjan
A nie pracujesz przypadkiem na wspólnej bazie z programem księgowym?
-
Prowadzę sklep internetowy postawiony na Preście. Jako programu księgowo-magazynowego korzystam właśnie z Subiekta (w nim wystawiane faktury, dokumenty kasowe, itp.).
-
Prowadzę sklep internetowy postawiony na Preście. Jako programu księgowo-magazynowego korzystam właśnie z Subiekta (w nim wystawiane faktury, dokumenty kasowe, itp.).
Nie pisz, że księgowego. To jest program handlowo-magazynowy. Z księgowością ma mało wspólnego.
Niemniej raporty robią się prawidłowo. Pokaż co robisz.
-
1. Finanse > Raporty kasowe, tu "Dodaj raport"
2. Ustawiam okres na zakres całego miesiąca, tj. od 1 do 31. Stan początkowy jest ok.
3. Dokumenty kasowe - "Dodaj". Wyświetla się pusta lista, mimo iż w tym okresie na pewno jest KP, które w dokumentach kasowych jak najbardziej widać (zarówno na liście wystawionych dokumentów, jak i w raporcie zrobionym przez: Finanse > Dokumenty kasowe > Raport kasowy).
-
Masz coś takiego?
-
Wyświetla się pusta lista, mimo iż w tym okresie na pewno jest KP, które w dokumentach kasowych jak najbardziej widać (zarówno na liście wystawionych dokumentów, jak i w raporcie zrobionym przez: Finanse > Dokumenty kasowe > Raport kasowy).
Ja nic nie widzę, pokaż tę listę dokumentów ze statusem księgowym i statusem powiązania z raportem kasowym.
-
W raporcie kasowym, kiedy chcę dodać dokumenty kasowe, otwiera mi się lista, na której tego KP nie widać.
Na liście dokumentów kasowych, to KP ma:
1. w kolumnie status księgowy: "Z - przekazany i zmieniony"
2. w kolumnie powiązany z raportem księgowym: nie ma nic
Pomogłem coś? Czekam na dalsze podpowiedzi...
-
No i wszystko jasne.
Skoro dokument kasowy był przekazany do księgowości to nie może być dołączony do raportu dobowego.
Mówisz że był serwisant i nie dał rady?
Hm... ;)
-
Nie pisałem nic o serwisancie. A chodzi mi o raport miesięczny.
-
Nie pisałem nic o serwisancie. A chodzi mi o raport miesięczny.
Nie ma znaczenia za jaki okres. Z dokumentów przekazanych do ksiegowości nie można zrobić raportu.
-
Ok. To by wiele wyjaśniało. Nie do końca rozumiem jednak, dlaczego to jedne KP ma właśnie taki status skoro pozostałe normalnie mają status "nieprzekazany"...
Tu pojawia się pytanie - czy istnieje jakiś sposób na zmianę statusu z "Z - przekazany i zmieniony" na "nieprzekazany"?
-
A wystarczyło odpowiedzieć na moje pierwsze pytanie zaraz na początku wątku.
-
Tak jak pisałem na początku - ja nie korzystam z żadnego programu księgowego. Ale znalazłem wytłumaczenie przyczyny wystawienia takiego statusu, tj. "Z - przekazany i zmieniony". Akurat tą fakturę, której dotyczy KP wystawiał mój kolega. Klient pierwotnie chciał zapłacić przelewem (tak pierwotnie została wystawiona faktura), ale kiedy przyszedł po odbiór towaru, ostatecznie zdecydował się na zapłatę gotówką. I tu jest pies pogrzebany... W necie znalazłem informację, że w dokumencie (fakturze) wystarczy kliknąć na "Popraw" (tu w celu zmiany z przelewu na gotówkę) i a automatu przypisany zostaje status "Z - przekazany i zmieniony".
-
W necie znalazłem informację, że w dokumencie (fakturze) wystarczy kliknąć na "Popraw" (tu w celu zmiany z przelewu na gotówkę) i a automatu przypisany zostaje status "Z - przekazany i zmieniony".
W necie piszą też że Ziemia jest płaska.
Żeby dostało status "Z" najpierw musi mieć status "IM - przekazany", dokumenty nieprzekazane nie dostają statusu "Z" po zmianach
-
Nie pisałem nic o serwisancie.
To może przeczytaj co sam napisałeś lub kto jeszcze korzysta z Twojego konta na forum:
Drodzy forumowicze,
mam nadzieję, że ktoś jest mądrzejszy ode mnie i od serwisanta i wytłumaczy jak obejść poniższy problem:
Nie do końca rozumiem jednak, dlaczego to jedne KP ma właśnie taki status skoro pozostałe normalnie mają status "nieprzekazany"...
Ty korzystasz z programu, a nas pytasz co zrobiłeś ? :o Ponieważ przysłowiowej szklanej kuli nie posiadamy to możemy tylko zgadywać, że jest to efekt działania programu księgowego lub jakiegoś rozwiązania dodatkowego.
Tu pojawia się pytanie - czy istnieje jakiś sposób na zmianę statusu z "Z - przekazany i zmieniony" na "nieprzekazany"?
Tak, będzie on zależał od przyczyny problemu - może wystarczy wycofać dokument z księgowości, jeśli nie to pozostaje poprawa w bazie danych, w czym bez problemu pomoże "dobry serwisant".
Tak jak pisałem na początku - ja nie korzystam z żadnego programu księgowego. Ale znalazłem wytłumaczenie przyczyny wystawienia takiego statusu, tj. "Z - przekazany i zmieniony". Akurat tą fakturę, której dotyczy KP wystawiał mój kolega. Klient pierwotnie chciał zapłacić przelewem (tak pierwotnie została wystawiona faktura), ale kiedy przyszedł po odbiór towaru, ostatecznie zdecydował się na zapłatę gotówką. I tu jest pies pogrzebany... W necie znalazłem informację, że w dokumencie (fakturze) wystarczy kliknąć na "Popraw" (tu w celu zmiany z przelewu na gotówkę) i a automatu przypisany zostaje status "Z - przekazany i zmieniony".
Mogłeś sprawdzić działanie programu przed opisaniem tych rewelacji... Poza tym jak coś czytasz to czytaj od początku do końca - opisywany przez Ciebie efekt powstaje w przypadku posiadania i przekazania dokumentu do księgowości, gdzie zarzekasz się, że program księgowy nie był wykorzystywany.
-
Faktycznie, trochę się zagubiłem. Serwisant, o którym pisałem na początku, to gość z infolinii, który nie pomógł, bo jak się okazuje nie był to problem programu tylko mój.
Jednocześnie przepraszam Was drodzy forumowicze, że marnowałem Wasz cas. Jestem tylko nieco zagubionym, początkującym prowadzącym sklep internetowy, na dodatek (jak widać na załączonym obrazku) średnio orientującym się w kwestiach księgowości.
Tym których uraziłem, przepraszam. Tym którzy pomogli - dziękuję.
-
Serwisant, o którym pisałem na początku, to gość z infolinii, który nie pomógł,
To trochę tak, jak kota nazwać lwem :D
... bo jak się okazuje nie był to problem programu tylko mój.
A tak dokładniej to co się okazało ?
-
Tak jak pisałem wcześniej, fakturę dla Klienta wystawiał kolega podczas mojej urlopowej nieobecności. Ponoć miała być to faktura przelewowa, ale ostatecznie Klient zdecydował się na gotówkę i kumpel coś musiał zmienić. Biorąc pod uwagę to, co było napisane wcześniej, zmiana wystawionej faktury (konkretnie sposobu płatności) prawdopodobnie zaskutkowała nadaniem statusu "Z", a to z kolei spowodowało niemożność dodania do raportów miesięcznych...
Raz jeszcze dziękuję. Moja wiedza księgowa poszerzyła się dzięki temu o nowy termin, tj. status księgowy ;-)
Temat uważam za zamknięty...
Pozdrawiam,
Gracjan
-
Tak jak pisałem wcześniej, fakturę dla Klienta wystawiał kolega podczas mojej urlopowej nieobecności. Ponoć miała być to faktura przelewowa, ale ostatecznie Klient zdecydował się na gotówkę i kumpel coś musiał zmienić. Biorąc pod uwagę to, co było napisane wcześniej, zmiana wystawionej faktury (konkretnie sposobu płatności) prawdopodobnie zaskutkowała nadaniem statusu "Z", a to z kolei spowodowało niemożność dodania do raportów miesięcznych...
Nie prawda, tak nie było o czym pisał już @candy:
Żeby dostało status "Z" najpierw musi mieć status "IM - przekazany", dokumenty nieprzekazane nie dostają statusu "Z" po zmianach
-
Biorąc pod uwagę to, co było napisane wcześniej, zmiana wystawionej faktury (konkretnie sposobu płatności) prawdopodobnie zaskutkowała nadaniem statusu "Z", a to z kolei spowodowało niemożność dodania do raportów miesięcznych...
Raz jeszcze dziękuję. Moja wiedza księgowa poszerzyła się dzięki temu o nowy termin, tj. status księgowy ;-)
Biorąc pod uwagę to co było napisane wcześniej to jest nieprawda.
Oczywiście możesz nie przyjmować żadnych informacji i myśleć co chcesz, ale nie wprowadzaj innych w błąd.