Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Nixel w Maj 18, 2018, 10:00:36
-
Witam
Mam problem z wysyłaniem poczty elektronicznej. Nie dawno dokonaliśmy aktualizacji komputerów z win xp do windows 7. Na windows xp wysyłanie email działało bez problemu natomiast teraz wyskakuje błąd "Nie powiodło się wysyłanie poczty elektronicznej". Na komputerach na których jest nadal jest system xp funkcja wyślij e-mail działa bez problemu. Mamy też dwa komputery na których jest system windows 10 i tam działa także problemy są jedynie na win 7. Program pocztowy z którego korzystamy to thunderbird.
(http://ftp.nixel.pl/mail_subiekt_win7_problem.png)
-
Problem jest stary jak GT i było opisywany niezliczoną ilość razy, warto choć trochę poszukać rozwiązania... Czy z systemu operacyjnego wysyłają się wiadomości ? Jeśli tak to rozwiązanie jest na przykład tutaj: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/subiekt-gt-a-thunderbird/ (http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/subiekt-gt-a-thunderbird/).
-
Tak z systemu wysyłają się wiadomości z thunderbirda bez problemu. Tak szukałem odpowiedzi na forum której niestety nie znalazłem. Domyślny klient pocztowy w rejestrze jest ustawiony na "Mozilla Thunderbird".
-
Domyślny klient pocztowy w rejestrze jest ustawiony na "Mozilla Thunderbird".
Skoro ciągle nie działa to chciałbym zobaczyć rejestr, aby uwierzyć.
-
Domyślny klient pocztowy w rejestrze jest ustawiony na "Mozilla Thunderbird".
Skoro ciągle nie działa to chciałbym zobaczyć rejestr, aby uwierzyć.
Może zainstalowany klient poczty jest 64 bitowy? GT jest 32 bitowe i ma problemy z pocztą 64 bit.
-
Domyślny klient pocztowy w rejestrze jest ustawiony na "Mozilla Thunderbird".
Skoro ciągle nie działa to chciałbym zobaczyć rejestr, aby uwierzyć.
Może zainstalowany klient poczty jest 64 bitowy? GT jest 32 bitowe i ma problemy z pocztą 64 bit.
Nie ma jak na razie Thunderbirda'a pod Windows 64bit.
-
[Nie ma jak na razie Thunderbirda'a pod Windows 64bit.
To niedokładnie tak - nie ma na razie wersji 64 bitowej, jest tylko 32 bitowa. A wersja 32 bitowa da się bez problemu zaisntalować na Win 64, więc jest Thunderbird pod Windows 64. :)
-
Domyślny klient pocztowy w rejestrze jest ustawiony na "Mozilla Thunderbird".
Skoro ciągle nie działa to chciałbym zobaczyć rejestr, aby uwierzyć.
(http://ftp.nixel.pl/mail_subiekt_win7_problem2.png)
Domyślny klient pocztowy w rejestrze jest ustawiony na "Mozilla Thunderbird".
Skoro ciągle nie działa to chciałbym zobaczyć rejestr, aby uwierzyć.
Może zainstalowany klient poczty jest 64 bitowy? GT jest 32 bitowe i ma problemy z pocztą 64 bit.
Windows 32 bit. Niestety brak sterowników do jednej z drukarek dla wersji 64bit windowsa
Zauważyłem także że gdy thunderbird jest wyłączony to subiekt właczy go ale nic więcej nie robi tzn nie włącza się okno tworzenia nowej wiadomości, a w subiekcie wyskakuje dalej ten sam błąd jak w pierwszym poście.
-
Ciągle nie widzę zrzutu ekranu z rejestru - "HKEY_LOCAL_MACHINE" a nie "HKEY_CURRENT_USER".
-
Ciągle nie widzę zrzutu ekranu z rejestru - "HKEY_LOCAL_MACHINE" a nie "HKEY_CURRENT_USER".
(http://ftp.nixel.pl/mail_subiekt_win7_problem3.png)
-
Więcej pomysłów na odległość nie mam, poproś kogoś, aby sprawdził osobiście, może coś pominąłeś, można też prześledzić Process Explorer'rem co robi program.
-
Gdyby był źle ustawiony rejestr, to program wyświetliłby dodatkowe okienko z błędem o braku skonfigurowanego programu pocztowego.
Jeżeli jest tylko to jedne okienko, to problem leży pewnie gdzie indziej.
Mi na 32bitowym systemie działa. Jak nawinie się 64bitowy, to tam też sprawdzę
-
Gdyby był źle ustawiony rejestr, to program wyświetliłby dodatkowe okienko z błędem o braku skonfigurowanego programu pocztowego.
Niekoniecznie, mogła być konfiguracja nieistniejącego programu pocztowego itp.
Jeżeli jest tylko to jedne okienko, to problem leży pewnie gdzie indziej.
Mi na 32bitowym systemie działa. Jak nawinie się 64bitowy, to tam też sprawdzę
Ja, mnóstwo moich klientów i w ogóle większość pracuje na 64bitach, no i działa bez problemu.
ps.
Dla pewności - jaka wersja programu (TB) ? Były problemy przez kilka wersji, które niby zostały już rozwiązane, ale może nie do końca (Known Issues): https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/52.2.0/releasenotes/ (https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/52.2.0/releasenotes/).
-
Pisałem o tych konkretnych wpisach w rejestrze, a nie o innych np. z ustawieniami klienta pocztowego.
Dla szybkiego testu zepsułem sobie ten rejestr i dostałem dodatkowe okno, o którym pisałem.
Potwierdzam, że z najnowszym Thunderbirdzie pod 32/64bit Windowsem wszystko działa.
No prawie wszystko. Było jedno miejsce w BiurzeGT, z którego nie szło wysłać, ale dawno do tego nie zaglądałem więc nie wiem, czy coś się zmieniło.
-
Czy ktoś coś wie o tym, że problem powrócił? Tj. nie można wysłać wiadomości z Thunderbirda, bo Subiekt twierdzi, że nie ma programu domyślnego?
Trzy razy sprawdzone ustawienia, dodatkowo użytkownik miał plik reg, który zrobiłem mu, żeby przywracał Thudenrbirda, no i takim nieszczęśliwym trafem po aktualizacji do 1.66 nie działa (Subiekt wyświetla brak programu domyślnego do wysyłania poczty).
-
Nic mi nie wiadomo o tym, aby kiedykolwiek został rozwiązany.