Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: wojtasss w Styczeń 16, 2017, 16:34:21

Tytuł: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 16, 2017, 16:34:21
Dzisiaj podczas pracy z Subiektem napotkałem problem. Wypisałem fakturę na ok 100 pozycji. Forma płatności kredyt kupiecki 21dni. Klikam "zapisz" i nic się nie dzieję oprócz tego, że widok w oknie faktury przeskoczył do zakładki "Kasa". Ponowne klikanie zapisz nic dawało. Jak przeszedłem powiedzmy do zakładki "magazyn" i kliknąłem "zapisz" to znowu przeskoczyło do zakładki "kasa". Nie wyskoczył żaden dodatkowy komunikat. Spróbowałem kliknąć "anuluj" i po wyskoczeniu okna "Tak" - czyli zapisz. Znowu nic się nie zmieniło i znowu wskoczyło do zakładki "kasa".

W końcu skopiowałem wszystkie pozycje faktury, anulowałem dokument i po ponownym dodaniu pozycji zapisałem. Wszystko się zapisało jak należy.

Jakiś pomysł co to się wydarzyło, że nie można było dokumentu zapisać?   

EDIT:
Mowa o fakturze sprzedaży.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale w momencie pisania tej faktury, na stanowisku obok było wypisywane KP dla tego klienta na zaległą fakturę.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 16, 2017, 18:51:04
Gdybyś zrobił i zamieścił zrzut ekranu z programu to może jakiś pomysł by się pojawił, a tek to pozostaje wróżka.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 16, 2017, 19:53:28
Jak wystąpi ponownie to zrobię zrzut, ale to była zwykła faktura sprzedaży. Z tymi samymi pozycjami za drugim razem się zapisało. Zmieniałem sposób płatności na "gotówka" i również się nie zapisywało tylko przechodziło do zakładki "kasa".
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 23, 2017, 15:38:23
Tydzień minął i mam problem przy tym samym kontrahencie (nie wiem czy to zbieg okoliczności, czy coś jest z nim nie tak). Tym razem podczas pisania faktury sprzedaży po napisaniu 60 pozycji, przy dodawaniu 61 pozycji, subiekt się zawiesza. W załączniku zrzuty ekranu. Za każdym razem przy próbie dopisania 61 pozycji faktura się zawieszała. Spróbowałem na innym stanowisku i tam było wszystko ok. Można było kontynuować pisanie faktury i dodawanie pozycji. Mam 2 aplikacje dodatkowe: import xls od Leo i inDodatki Zamówienia do dostawców od Insolutions (jeżeli może to mieć jakieś znaczenie). Akurat ta klientka dyktuje zamówienie przez telefon i za pierwszym razem zżarło mi całą fakturę. To co mogłem to odczytałem ze zrzutu ekranu, ale resztę musiała dyktować ponownie. Prośba o pomoc.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 23, 2017, 15:49:34
Pierwsze podejrzenie, to takie, że komputer ma problemy wydajnościowe lub coś się dzieje z siecią.

Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 23, 2017, 15:51:00
A jak to można zdiagnozować?
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 23, 2017, 15:51:51
A jak to można zdiagnozować?
Przez forum raczej niemożliwe.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 23, 2017, 15:52:51
Tak żebym zrozumiał, bo napisałeś "za każdym razem" - ile razy dodawałeś nową fakturę i dodawałeś te 61 pozycji, aby powtórzyć problem ? Jeśli raz to opis "za każdym razem" NIE jest prawdziwy i wygląda mi to na typową niestabilność połączenia sieciowego opisywaną na forum do znudzenia... Jak wygląda infrastruktura sieciowa ?
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 23, 2017, 16:03:01
Tak żebym zrozumiał, bo napisałeś "za każdym razem" - ile razy dodawałeś nową fakturę i dodawałeś te 61 pozycji, aby powtórzyć problem ? Jeśli raz to opis "za każdym razem" NIE jest prawdziwy i wygląda mi to na typową niestabilność połączenia sieciowego opisywaną na forum do znudzenia... Jak wygląda infrastruktura sieciowa ?

Problem dotyczy tej jednej konkretnej faktury do tego kontrahenta. Tzn miałem zapisane 60 pozycji na tej fakturze. Próbowałem jakieś 4 razy dopisać 61. pozycję i za każdym razem subiekt się wieszał. Wystawiliśmy ponad 800 faktur w Subiekcie i póki co problem był tylko z tymi dwoma ( ta z przed tygodnia + ta dzisiejsza).

Co do infrastruktury sieciowej to mamy 1 router TP LINK AC 1900 + 1 switch TP-LINK TL-SG108 (sprzęt w miarę świeży, ma ok 1 rok).  3 stanowiska pracy + 1 stanowisko z serwerem.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 23, 2017, 16:11:12
Problem dotyczy tej jednej konkretnej faktury do tego kontrahenta. Tzn miałem zapisane 60 pozycji na tej fakturze. Próbowałem jakieś 4 razy dopisać 61. pozycję i za każdym razem subiekt się wieszał.
Tylko ta jedna faktura ma tyle pozycji czy inne dla innych klientów też?
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 23, 2017, 16:16:56
Inne tez. Sa i po 300 pozycji.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 23, 2017, 16:21:23
Inne tez. Sa i po 300 pozycji.
Jeśli to tylko z jednym klientem, to bez kontroli bazy danych pewnie sie nie obejdzie.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 23, 2017, 16:39:04
Tak żebym zrozumiał, bo napisałeś "za każdym razem" - ile razy dodawałeś nową fakturę i dodawałeś te 61 pozycji, aby powtórzyć problem ? Jeśli raz to opis "za każdym razem" NIE jest prawdziwy i wygląda mi to na typową niestabilność połączenia sieciowego opisywaną na forum do znudzenia... Jak wygląda infrastruktura sieciowa ?

Problem dotyczy tej jednej konkretnej faktury do tego kontrahenta. Tzn miałem zapisane 60 pozycji na tej fakturze. Próbowałem jakieś 4 razy dopisać 61. pozycję i za każdym razem subiekt się wieszał. Wystawiliśmy ponad 800 faktur w Subiekcie i póki co problem był tylko z tymi dwoma ( ta z przed tygodnia + ta dzisiejsza).

Ciągle nie wiadomo co "dokładnie" robiłeś, a jeśli tego nie napiszesz to przestanę pytać... Mam rozumieć, że 4 razy: uruchamiałeś program, otwierałeś fakturę i próbowałeś dopisać 61 pozycję... Może jednak cały czas miałeś uruchomiony program i 4 razy otwierałeś fakturę i próbowałeś dopisać 61 pozycję... A może jednak cały czas miałeś otwarty ten sam dokument i próbowałeś dopisać 61 pozycję...

Co do infrastruktury sieciowej to mamy 1 router TP LINK AC 1900 + 1 switch TP-LINK TL-SG108 (sprzęt w miarę świeży, ma ok 1 rok).  3 stanowiska pracy + 1 stanowisko z serwerem.

A zdradzisz jak komputery są podłączone do sieci - kabel, WiFi ? Dla stabilnej pracy sieci ma znaczenie wszystko, w tym karty sieciowe w komputerach i okablowanie (niektórzy sami zaciskają bez pełnego przetestowania przewodów).
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 23, 2017, 17:35:23
Cytuj
Ciągle nie wiadomo co "dokładnie" robiłeś, a jeśli tego nie napiszesz to przestanę pytać... Mam rozumieć, że 4 razy: uruchamiałeś program, otwierałeś fakturę i próbowałeś dopisać 61 pozycję... Może jednak cały czas miałeś uruchomiony program i 4 razy otwierałeś fakturę i próbowałeś dopisać 61 pozycję... A może jednak cały czas miałeś otwarty ten sam dokument i próbowałeś dopisać 61 pozycję...

Na początku wprowadziłem 60 pozycji po czym, przy próbie wprowadzenia 61 pozycji (poprzez F2 - lista towarów - tu wciskając enter na konkretnym towarze, nie pokazało się okienko do wprowadzenia ilości tylko subiekt się zawiesił). Następnie poprzez menadżera zadań (subiekt nie odpowiadał), zamknąłem program. Uruchomiłem subiekta ponownie, wszedłem w fakturę - F2 - wybieram towar - enter na wybieranym towarze - subiek wisi - menadżer zadań - zamykam subiekta - otwieram Subiekta ponownie - wchodzę w fakturę - F2 - enter - itd.... 4. krotnie. Następnie fakturę otworzyłem na innym stanowisku i bez problemu dopisałem jeszcze ok 30 pozycji.

Cytuj
A zdradzisz jak komputery są podłączone do sieci - kabel, WiFi ? Dla stabilnej pracy sieci ma znaczenie wszystko, w tym karty sieciowe w komputerach i okablowanie (niektórzy sami zaciskają bez pełnego przetestowania przewodów).

Wszystkie komputery podłączone po kablu.
Serwer: Dell T3500 (wydaje mi się, że dokładnie ten http://amso.pl/product-pol-32142-Dell-T3500-Quad-CORE-W3565-4x-3-2GHz-6GB-250-DVD-.html)
2 stanowiska: Dell T3500 (podobne sprzętowo do serwera) (na jednym z tych stanowisk wystąpił problem tydzień temu z zapisem faktury)
1 stanowisko: Dell Vostro 260s (na tym stanowisku wystąpił problem z dzisiaj). Teraz mi się przypomniało, że na tym stanowisku jeszcze miałem taki problem z fakturą sprzedaży: dodaję fakturę sprzedaży, wszystkie pozycje wpisane, kontrahent dodany, klikam "przelicz rabat" i w tym momencie okno z fakturą się zawiesiło. Można było tylko zamknąć okno. Cały Subiekt się nie zawiesił. Po ponownym uruchomieniu Subiekta nic się nie zmieniło, dalej okno z fakturą się zawieszało po kliknięciu w "przelicz rabat". Po ponownym uruchomieniu komputera bez problemu zapisałem fakturę dla tego kontrahenta z tymi samymi pozycjami. Pozycję do faktury były dodawane przez dodatkową aplikację (import xls od Leo) - tak wypisujemy sporo faktur.

We wszystkich komputerach karty sieciowe zintegrowane. (w tej chwili nie ma mnie w firmie, żeby podać jakie dokładnie tam siedzą)

Kabli sam nigdy nie zaciskałem.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 23, 2017, 17:58:53
Inne tez. Sa i po 300 pozycji.
Jeśli to tylko z jednym klientem, to bez kontroli bazy danych pewnie sie nie obejdzie.

Czy chodzi o kontrolę bazy danych którą można dokonać samemu przez program serwisowy czy o jakąś poważniejszą operację, którą trzeba zlecić serwisantowi?
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Styczeń 23, 2017, 18:17:25
Inne tez. Sa i po 300 pozycji.
Jeśli to tylko z jednym klientem, to bez kontroli bazy danych pewnie sie nie obejdzie.

Czy chodzi o kontrolę bazy danych którą można dokonać samemu przez program serwisowy czy o jakąś poważniejszą operację, którą trzeba zlecić serwisantowi?
Kontrolę bazy danych w Programie serwisowym może wykonać każdy w każdej chwili. No prawie każdej, bo wymagany jest wyłączny dostęp do bazy. W niektówych przypadkach pomaga. Ale w poważniejszych kłania SSMS.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 23, 2017, 18:50:48
Czy taki tester kabli sieciowych za 20 zł z allegro jest coś wart? Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim sprzętem? :D

Na początku może przetestuje kable i w razie konieczności wymienię + kontrola bazy danych z poziomu programu serwisowego. Zobaczymy czy po tych zabiegach problem wystąpi ponownie.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 23, 2017, 19:16:02
Czy taki tester kabli sieciowych za 20 zł z allegro jest coś wart? Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim sprzętem? :D

To niewiele warte zabawki, potrzebny jest taki za około 200 zł.

Na początku może przetestuje kable i w razie konieczności wymienię

Może pomóc, nie zaszkodzi.

+ kontrola bazy danych z poziomu programu serwisowego. Zobaczymy czy po tych zabiegach problem wystąpi ponownie.

To niczego nie zmieni. Profilaktycznie sprawdziłbym bazę danych pod kątem fizycznych uszkodzeń (dbcc).

Ogólnie to co opisujesz wygląda bardzo dziwnie i na pewno nie jest związane z samymi programami Insertu, a ponieważ problemy nie są powtarzalne to nie będzie łatwe do namierzenia, a tak na odległość to praktycznie niemożliwe.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 24, 2017, 06:50:57
Zrobiłem dbcc chekdb. W załączniku rezultat. Gdyby mógł ktoś zerknąć i się wypowiedzieć czy jest ok to byłbym wdzięczny, nie ogarniam tych wszystkich cyferek...
Tytuł: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 24, 2017, 08:12:36
Fizycznie baza jest OK.
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Styczeń 24, 2017, 09:00:56
Na końcu jest podsumowanie:

Cytuj
CHECKDB found 0 allocation errors and 0 consistency errors in database...
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 24, 2017, 09:26:17
Ok, dzięki za podpowiedź. Czyli mam rozumieć, że baza jest ok i jest to kwestia np. sprzętowa?

Czy dodatki uruchomione w momencie zdarzenia, które używamy (import xls od Leo, indodatki zamówienia do dostawców), mogły spowodować ten problem z zapisem i zawieszanie się Subiekta?
Tytuł: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: candy w Styczeń 24, 2017, 09:52:41
Nie wiadomo czy baza jest OK.
Nie jest fizycznie uszkodzona, ale mogą być w niej uszkodzenia logiczne (zapisy niezgodne z logiką programu, albo brak zapisów)
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Styczeń 24, 2017, 10:55:57
Nie wiadomo czy baza jest OK.
Nie jest fizycznie uszkodzona, ale mogą być w niej uszkodzenia logiczne (zapisy niezgodne z logiką programu, albo brak zapisów)

I żeby sprawdzić bazę pod tym kątem, trzeba wysłać ją do insertu lub serwisanta, tak?
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: wojtasss w Luty 22, 2017, 09:07:24
Powymieniałem kable sieciowe przy dwóch stanowiskach, gdzie występowały te problemy i póki co jest ok - problem się nie powtórzył. Niestety jakość kabli sieciowych dostępnych na rynku pozostawia wiele do życzenia. Jeden z nich po paru dniach zaczął całkowicie gubić połączenie (tak jakbym odłączał kabel, i podłączał co chwilę), więc wymieniłem na nowy i jest już ok.

Stąd moje pytanie czy polecacie jakąś konkretną firmę, która produkuje dobre kable sieciowe?
Tytuł: Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Luty 22, 2017, 09:15:09
Powymieniałem kable sieciowe przy dwóch stanowiskach, gdzie występowały te problemy i póki co jest ok - problem się nie powtórzył. Niestety jakość kabli sieciowych dostępnych na rynku pozostawia wiele do życzenia. Jeden z nich po paru dniach zaczął całkowicie gubić połączenie (tak jakbym odłączał kabel, i podłączał co chwilę), więc wymieniłem na nowy i jest już ok.

Czyli jednak moje podejrzenia były słuszne... Niestety "nowe"  nie oznacza "dobre" czy "sprawne"...

Stąd moje pytanie czy polecacie jakąś konkretną firmę, która produkuje dobre kable sieciowe?

Można zacisnąć samemu (zamówić w firmie dostarczającej sprzęt), z gotowych korzystam z Gembirda (nie miałem przypadku uszkodzenia przewodu).