Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: marekolo w Listopad 15, 2017, 22:10:41

Tytuł: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: marekolo w Listopad 15, 2017, 22:10:41
Witam Szanownych forumowiczów.
Z początkiem listopada nasza firma przeszła z pewnego programu SQL na Subiekta.
Po tych dwóch tygodniach zasypywania pożarów powstało kilka pytań na których pomoc Insertu albo nie zna odpowiedzi albo uzyskane informacje mają niską wartość merytoryczną.
Sprzedawca programu nie oferuje wsparcia w takim zakresie jakie jest mi potrzebne.
Wiele już udało mi się zrobić - dopasować.
Pytań zadam kilka aby nie tworzyć wielu wątków.

1. Chciałem mieć możliwość sprzedaży towarów nie mając ich na stanach. Często zdarza się, że dostawca dostarcza towar a dokumentów już nie.
Został zakupiony niebieski plus.
Dlatego wiedząc, że cena zakupu pozostanie taka sama sprzedaje towary nie mając ich na stanie. Dokument PZ jest tworzony z reguły kilka dni po pierwszej takiej sprzedaży.
Tu natknąłem się na niemiłą niespodziankę. Podczas wywoływania skutku magazynowego dla takich FS no po prostu nie idzie. Domyśliłem się, że chodzi o chronologię dlatego wycofałem skutek na FS a w dokumencie PZ zmieniłem datę na taką sprzed sprzedaży bez pokrycia w stanach. Teraz skutek udało się już wywołać.
Pytanie: co zrobić aby nie trzeba było robić takich "kombinacji" bo w tym momencie tak to muszę nazwać.
Poprzedni program umożliwiał np: stworzenie ostatniego dnia miesiąca dokument PW z pokryciem niedoborów na stanach i zrobienie WZ do tych FV. Był robiony również RW tak by wyszło na 0.

2. Poszukuję zestawienia, które będzie robiło raport z fv niewydanych (bez skutku mag). Raport taki ma pokazać, które towary i w jakiej ilości nie mają pokrycia w aktualnych stanach magazynowych. Podobno program nie umożliwia zrobienia takiego raportu dlatego jeżeli ktoś dysponuje takim raportem lub będzie potrafił go wykonać to ustalimy zapłatę za takie zestawienie.

3. Czy jest możliwość aby FS lub ZK po wysłaniu ich poprzez email (klient pocztowy) były w jakiś sposób zaznaczane. Może to być dodatkowa kolumna  z "ptaszkiem" przy numerze FS czy np: zmiana koloru numeru FS informująca, że dokument został wysłany poprzez email. Domyślam się, że rozwiązania "subiektowego" brak więc proszę o informacje o zew. rozwiązaniach i kosztach.

4. Czy jest możliwość stworzenia lub zakupu takiego rozwiązania, że zamiast przycisku drukuj ( np: dla FS lub ZK) był przycisk wyślij. Po naciśnięciu takiego przycisku wysyłany był by dokument poprzez email bez udziału klienta pocztowego. Uściślając aby gdzieś można było wpisać parametry skrzynki email i to samo by się wysyłało.
Poprzedni program mieliśmy zintegrowany z wirtualną drukarką pdf i to tam ustawiało się parametry email. No ale program musiał się komunikować z tą drukarką a w subiekcie nie widzę możliwości.

5. Jak wywołać podsumowanie wagi - masy na dokumentach FS i ZK nie włączając kolumny masa x ilość
Miałem nadzieję, że jak zrobię szerokość tej kolumny na 0 to się uda ale niestety wzorzec wydruku się rozjeżdża. Mam zielonego plusa.

Ja rozumiem, że to jest subiekt a nie program za ciężkie pieniądze z opcjami uginającymi menu ale staram się go dopasować do firmy i do przyzwyczajeń pracowników.
Pozdrawiam i dziękuję za konkretne odpowiedzi.
 
Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: Chris w Listopad 15, 2017, 22:53:13
...
1. Chciałem mieć możliwość sprzedaży towarów nie mając ich na stanach. Często zdarza się, że dostawca dostarcza towar a dokumentów już nie.
Został zakupiony niebieski plus.
Dlatego wiedząc, że cena zakupu pozostanie taka sama sprzedaje towary nie mając ich na stanie. Dokument PZ jest tworzony z reguły kilka dni po pierwszej takiej sprzedaży.
Tu natknąłem się na niemiłą niespodziankę. Podczas wywoływania skutku magazynowego dla takich FS no po prostu nie idzie. Domyśliłem się, że chodzi o chronologię dlatego wycofałem skutek na FS a w dokumencie PZ zmieniłem datę na taką sprzed sprzedaży bez pokrycia w stanach. Teraz skutek udało się już wywołać.
Pytanie: co zrobić aby nie trzeba było robić takich "kombinacji" bo w tym momencie tak to muszę nazwać.
Poprzedni program umożliwiał np: stworzenie ostatniego dnia miesiąca dokument PW z pokryciem niedoborów na stanach i zrobienie WZ do tych FV. Był robiony również RW tak by wyszło na 0.
Jak dostawca dostarczy towar, to wprowadź go dokumentem PZ, jak dostaniesz fakturę, to wypisz do niej fakturę.
Cytuj
2. Poszukuję zestawienia, które będzie robiło raport z fv niewydanych (bez skutku mag). Raport taki ma pokazać, które towary i w jakiej ilości nie mają pokrycia w aktualnych stanach magazynowych. Podobno program nie umożliwia zrobienia takiego raportu dlatego jeżeli ktoś dysponuje takim raportem lub będzie potrafił go wykonać to ustalimy zapłatę za takie zestawienie.
Jak się zastosujesz do porady pkt.1 to nie będziesz tego potrzebował.
Cytuj
3. Czy jest możliwość aby FS lub ZK po wysłaniu ich poprzez email (klient pocztowy) były w jakiś sposób zaznaczane. Może to być dodatkowa kolumna  z "ptaszkiem" przy numerze FS czy np: zmiana koloru numeru FS informująca, że dokument został wysłany poprzez email. Domyślam się, że rozwiązania "subiektowego" brak więc proszę o informacje o zew. rozwiązaniach i kosztach.
Da się zrobić, mam takie "cuś" do FS.

Cytuj
4. Czy jest możliwość stworzenia lub zakupu takiego rozwiązania, że zamiast przycisku drukuj ( np: dla FS lub ZK) był przycisk wyślij. Po naciśnięciu takiego przycisku wysyłany był by dokument poprzez email bez udziału klienta pocztowego. Uściślając aby gdzieś można było wpisać parametry skrzynki email i to samo by się wysyłało.
Poprzedni program mieliśmy zintegrowany z wirtualną drukarką pdf i to tam ustawiało się parametry email. No ale program musiał się komunikować z tą drukarką a w subiekcie nie widzę możliwości.
Subiekt ma własnego klienta poczty, aby z niego korzystać należy mieć licencję do Gestora GT.

Cytuj
5. Jak wywołać podsumowanie wagi - masy na dokumentach FS i ZK nie włączając kolumny masa x ilość
Miałem nadzieję, że jak zrobię szerokość tej kolumny na 0 to się uda ale niestety wzorzec wydruku się rozjeżdża. Mam zielonego plusa.
Tylko poprzez zewnętrzną modyfikację wydruku. Jak się mylę, to mnie koledzy poprawią.

Cytuj
Ja rozumiem, że to jest subiekt a nie program za ciężkie pieniądze z opcjami uginającymi menu ale staram się go dopasować do firmy i do przyzwyczajeń pracowników.
Pozdrawiam i dziękuję za konkretne odpowiedzi.
Sie rozumie. Programy po 100 tys. też trzeba do siebie dopasować.
Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: dkozlowski w Listopad 15, 2017, 23:02:25
Witam Szanownych forumowiczów.
Z początkiem listopada nasza firma przeszła z pewnego programu SQL na Subiekta.
Po tych dwóch tygodniach zasypywania pożarów powstało kilka pytań na których pomoc Insertu albo nie zna odpowiedzi albo uzyskane informacje mają niską wartość merytoryczną.
Sprzedawca programu nie oferuje wsparcia w takim zakresie jakie jest mi potrzebne.

To po jaką cholerę wybrałeś "sprzedawcę" programu, zamiast "wdrożeniowca" ? :o

Cytuj
5. Jak wywołać podsumowanie wagi - masy na dokumentach FS i ZK nie włączając kolumny masa x ilość
Miałem nadzieję, że jak zrobię szerokość tej kolumny na 0 to się uda ale niestety wzorzec wydruku się rozjeżdża. Mam zielonego plusa.
Tylko poprzez zewnętrzną modyfikację wydruku. Jak się mylę, to mnie koledzy poprawią.

Nie poprawią ;) Zielony przecież nie ma nic wspólnego z wydrukiem podsumowania masy na dokumentach, modyfikacja wydruku w tym zakresie to nic wielkiego.
Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: marekolo w Listopad 16, 2017, 07:07:26
Cytuj
Jak dostawca dostarczy towar, to wprowadź go dokumentem PZ, jak dostaniesz fakturę, to wypisz do niej fakturę.
Proszę o wyjaśnienie bo po prostu nie rozumiem.

Cytuj
Da się zrobić, mam takie "cuś" do FS.
Proszę o ofertę bo i tak będzie mi to potrzebne. Brak sfery.

Cytuj
To po jaką cholerę wybrałeś "sprzedawcę" programu, zamiast "wdrożeniowca" ? :o
Tu liczyłem na kolegę - bo szukając rozwiązań z tego forum pojawiał się kolega dosyć często ze słusznymi odpowiedziami.
Pewna firma z pomorza jest również wdrożeniowcem ale odniosłem delikatne wrażenie, że wiem więcej niż oni.
Jest to dosyć standardowy problem różnej maści supportu. Pierwsza linia to konsultant, który ma niską wiedzę i z problem uderza wyżej od siebie a ty czekasz i słuchasz muzyczki. Tylko jeżeli ten wyżej również nie jest "ogarnięty" to robi się problem.
Może nie dobiłem sie wystarczającą wysoko.
Sam przenosiłem firmę ale liczyłem na wsparcie przy problemach z użytkowaniem programu.

Cytuj
Nie poprawią ;) Zielony przecież nie ma nic wspólnego z wydrukiem podsumowania masy na dokumentach, modyfikacja wydruku w tym zakresie to nic wielkiego.
Zielony to podsumowania więc naiwnie myślałem, że się uda.
Mam dostęp do CR 8.5. Proszę o wskazówkę co zatem zrobić aby bez kolumny masa x ilość było podsumowanie wagi.

Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Listopad 16, 2017, 09:08:16
mam uwage, spojrz w prawy dolny naroznik ekranu, jest tam kalendarz (i zegar), u mnie jest juz blisko koniec roku, zaczyna sie szał z JPK (1 600 000 firm wejdz w JPK), biura szaleją, ksiegowe prowadzace na lewo KPiR biora po 20 kartonikow Rachmistrza (żniwa), zgłaszają sie klienci z Subiektem4/5/5Euro/Pakiet którzy są namawiani przez biura do GT lub Nexo, roboty jest od groma, naprawde źle trafileś z takimi pytaniami w czasie, poszukaj na stronie insertu innego wdrozeniowca z okolicy, wygladasz na bystrego, zaplacisz mu za 3h pokazu z kawą i po problemie;-)
Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: candy w Listopad 16, 2017, 10:01:41
Nie obraź się ale wszystko pokręciłeś.
Mieliście inne oprogramowanie, zmieniliście na Subiekta ale funkcjonalności nie sprawdziłeś wcześniej tylko po fakcie.

Cytuj
To po jaką cholerę wybrałeś "sprzedawcę" programu, zamiast "wdrożeniowca" ? :o
Tu liczyłem na kolegę - bo szukając rozwiązań z tego forum pojawiał się kolega dosyć często ze słusznymi odpowiedziami.
Pewna firma z pomorza jest również wdrożeniowcem ale odniosłem delikatne wrażenie, że wiem więcej niż oni.
Jest to dosyć standardowy problem różnej maści supportu. Pierwsza linia to konsultant, który ma niską wiedzę i z problem uderza wyżej od siebie a ty czekasz i słuchasz muzyczki. Tylko jeżeli ten wyżej również nie jest "ogarnięty" to robi się problem.
W ogóle nie o tym jest mowa. Mylisz pojęcia.
Takich rzeczy nie załatwia konsultant telefoniczny do którego dzwonisz kiedy utknąłeś.
To załatwia wdrożeniowiec, który przyjeżdża, instaluje, konfiguruje, wyjaśnia działanie programu, pokazuje jak właściwie postępować w Waszych realiach biznesowych, modyfikuje/dodaje to co trzeba (wzorce wydruków, zestawienia itp). Nie pytasz go jak sobie poradzić kiedy już narobiłeś problemów, tylko omawiacie wcześniej jak postępować żeby tych problemów nie narobić.

Cytuj
Jak dostawca dostarczy towar, to wprowadź go dokumentem PZ, jak dostaniesz fakturę, to wypisz do niej fakturę.
Proszę o wyjaśnienie bo po prostu nie rozumiem.
Przejdź do modułu "Przyjęcia magazynowe", znajdź PZ, najedź kursorem (nie otwieraj), wciśnij prawy klawisz myszy i poczytaj  ;)

Mam dostęp do CR 8.5. Proszę o wskazówkę co zatem zrobić aby bez kolumny masa x ilość było podsumowanie wagi.
Ale czego oczekujesz? Żeby Ci wytłumaczyć konkretnie jak używać CR8.5, w które miejsce kliknąć, co wpisać itd?
Kurs obsługi CR 8.5 w ramach forum to chyba trochę za wysokie oczekiwanie  ;)

Jeśli nie o to Ci chodzi to sprawa jest prosta.
Wyeksportuj wzorzec do pliku, a dalej już w CR musisz wyliczyć to co chcesz uzyskać i wstawić w to miejsce, gdzie chcesz mieć wydrukowane.
Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: marekolo w Listopad 16, 2017, 17:14:19
Miałem toczyć konkretną dyskusję ale sprostuje.

Cytuj
Nie obraź się ale wszystko pokręciłeś.
Mieliście inne oprogramowanie, zmieniliście na Subiekta ale funkcjonalności nie sprawdziłeś wcześniej tylko po fakcie.
Jeżeli wszystko dało by się przetestować, sprawdzić i przewidzieć to nie powstawały by wadliwe programy a samoloty nie ulegały by katastrofom.

Cytuj
W ogóle nie o tym jest mowa. Mylisz pojęcia.
Takich rzeczy nie załatwia konsultant telefoniczny do którego dzwonisz kiedy utknąłeś.
To załatwia wdrożeniowiec, który przyjeżdża, instaluje, konfiguruje, wyjaśnia działanie programu, pokazuje jak właściwie postępować w Waszych realiach biznesowych, modyfikuje/dodaje to co trzeba (wzorce wydruków, zestawienia itp). Nie pytasz go jak sobie poradzić kiedy już narobiłeś problemów, tylko omawiacie wcześniej jak postępować żeby tych problemów nie narobić.
A przepraszam od czego jest pomoc insertu ? właśnie od tego - z tą różnicą, że po pierwszej rozmowie zmieniłem formę kontaktu na formularz zgłoszeniowy. Słowo pisane ma w ten sposób większą wartość merytoryczną.
Wdrożeniowiec - w idealnym świecie tak by to zapewne wyglądało ale tak nie było i dlatego tu proszę o pomoc. To jest fakt dokonany.
W idealnym świecie każdy miał by swojego nauczyciela, który pokazywał by mu wszystko krok po kroku i prowadził za rączkę.
Niech pierwszy rzuci kamieniem ten co nie robił czegoś po raz pierwszy.
Do pewnych rzeczy dochodzi się metodami prób i błędów zachowując możliwość cofania skutków tych błędów.
Proszę darować sobie pisania robiłeś sam to masz trzeba było dać zarobić innym itp.

Cytuj
Ale czego oczekujesz? Żeby Ci wytłumaczyć konkretnie jak używać CR8.5, w które miejsce kliknąć, co wpisać itd?
Kurs obsługi CR 8.5 w ramach forum to chyba trochę za wysokie oczekiwanie  ;)
Jeśli nie o to Ci chodzi to sprawa jest prosta.
Wyeksportuj wzorzec do pliku, a dalej już w CR musisz wyliczyć to co chcesz uzyskać i wstawić w to miejsce, gdzie chcesz mieć wydrukowane.
Dostosowywałem już wydruki pod siebie, pytałem tylko o wskazówkę jak uzyskać podsumowanie masy bez użycia takiej kolumny.

Cytuj
mam uwage, spojrz w prawy dolny naroznik ekranu, jest tam kalendarz (i zegar), u mnie jest juz blisko koniec roku, zaczyna sie szał z JPK (1 600 000 firm wejdz w JPK), biura szaleją, ksiegowe prowadzace na lewo KPiR biora po 20 kartonikow Rachmistrza (żniwa), zgłaszają sie klienci z Subiektem4/5/5Euro/Pakiet którzy są namawiani przez biura do GT lub Nexo, roboty jest od groma, naprawde źle trafileś z takimi pytaniami w czasie, poszukaj na stronie insertu innego wdrozeniowca z okolicy, wygladasz na bystrego, zaplacisz mu za 3h pokazu z kawą i po problemie;-)
Miałem być merytoryczny ale... ja nie narzekam, że pracuję czasem po 18h ale jak kolega jest tak zapracowany to po co ten post.

Mimo wszystko proszę o poradę jak wywoływać bezproblemowy skutek magazynowy jeżeli przychód tego towaru nastąpił po sprzedaży.

Dla jasności napiszę - dziękuje wszystkim, którzy poświęcają swój czas na pomoc innym.
Najlepiej napisać jak moderator Elektrody najpierw poczytaj i się naucz potem pytaj.
Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: Biniew w Listopad 16, 2017, 20:06:34
przyjac wczesniej PZ lub zmienic SubiektaGT na program innej firmy ktory to potrafi
Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Listopad 16, 2017, 22:00:54
Cytuj
Jeżeli wszystko dało by się przetestować, sprawdzić i przewidzieć to nie powstawały by wadliwe programy a samoloty nie ulegały by katastrofom.
Nie jest to prawda, bo patrzą na programy o katastrofach lotniczych w większości przypadków przyczyną jest błąd człowieka.
Cytuj
A przepraszam od czego jest pomoc insertu ? właśnie od tego - z tą różnicą, że po pierwszej rozmowie zmieniłem formę kontaktu na formularz zgłoszeniowy. Słowo pisane ma w ten sposób większą wartość merytoryczną.
Ale pisząc na tym forum nie zgłaszasz nic do pomocy Insertu. To nie jest formularz zgłoszeniowy, tylko forum które nie ma nic wspólnego z Insertem poza tym, że dyskusje są o ich programach. Tu się pojawiają użytkownicy ich programów, niektórzy bardziej zaawansowani, inni mniej i starają się wzajemnie wspierać.
Więc porzuć mylne przekonanie, że zgłosiłeś coś do Insertu i że pomoc Ci się należy. A jeśli będziesz dalej w tym tonie dyskutował, to nikt Ci nie odpisze.
Cytuj
Dostosowywałem już wydruki pod siebie, pytałem tylko o wskazówkę jak uzyskać podsumowanie masy bez użycia takiej kolumny.
I taką wskazówkę dostałeś. Cyba, że dla Ciebie wskazówką jest gdzie, co i jak zrobić krok po kroku. Pewnie są tu tacy, co to wiedzą, ale wiedza ma to do siebie, ze trzeba ją zdobyć czyli poświęcić czas i jakieś finanse. A robi się to po to, żeby zarabiać. Wszystko co darmo, ma jakieś granice.
Cytuj
Mimo wszystko proszę o poradę jak wywoływać bezproblemowy skutek magazynowy jeżeli przychód tego towaru nastąpił po sprzedaży.
Po prostu ustawić na fakturze w zakładce Magazyn odpowiednią datę magazynową nie wcześniejsza niż data PZ.
Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: marekolo w Listopad 16, 2017, 23:00:13
Cytuj
Po prostu ustawić na fakturze w zakładce Magazyn odpowiednią datę magazynową nie wcześniejsza niż data PZ.
Że ja na to nie wpadłem. Program tworzy automatycznie WZ. A FS które nie są ze skutkiem magazynowym tworzy "puste" bez wartości magazynowej.
Rzowiązuje mi to problem całkowicie.
Cytuj
Więc porzuć mylne przekonanie, że zgłosiłeś coś do Insertu i że pomoc Ci się należy. A jeśli będziesz dalej w tym tonie dyskutował, to nikt Ci nie odpisze.
Posypałem już głowę popiołem - mam ciężki misiąc ale jak czytam to każdy tak ma.
Tytuł: Odp: Problemy wszelakie po przejściu z innego programu do Subiekta
Wiadomość wysłana przez: Aldo w Listopad 17, 2017, 09:18:50
Cytuj
Po prostu ustawić na fakturze w zakładce Magazyn odpowiednią datę magazynową nie wcześniejsza niż data PZ.
Że ja na to nie wpadłem. Program tworzy automatycznie WZ. A FS które nie są ze skutkiem magazynowym tworzy "puste" bez wartości magazynowej.
Rzowiązuje mi to problem całkowicie.
Cytuj
Więc porzuć mylne przekonanie, że zgłosiłeś coś do Insertu i że pomoc Ci się należy. A jeśli będziesz dalej w tym tonie dyskutował, to nikt Ci nie odpisze.
Posypałem już głowę popiołem - mam ciężki misiąc ale jak czytam to każdy tak ma.
Cóż żyjemy w kraju bardzo "przyjaznym" dla prywatnego biznesu i nie tylko. I tak jesteśmy wytrzymali :)
Pomagajmy sobie, to może będzie trochę lepiej.