Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: migolan w Marzec 07, 2017, 11:38:27
-
Witam
Mam pytanie odnośnie wprowadzania na stan produktów przetworzonych w firmie.
Głownie chodzi mi o to czy przy takiej produkcji jaką posiadam poradzę sobie z tym bez dodatków do Subiekta GT
Szczegóły:
Mam w firmie obrabiarkę CNC więc proces jest prosty: kupuję materiał np pręt lub blachę obrabiam i sprzedaję detal powiedzmy łącznik węża stalowy.
jak najlepiej przeprowadzić ten proces? zaznaczam że z jednego rodzaju materiału może być wykonane kilka różnych detali
-
„Nie znam się, więc się wypowiem” ;). W subiekcie jest tylko prosta kompletacja. Czyli tworze komplet „prezent” w jego skład wchodzi mydełko za 5 zł, szampon za 15 i metr wstążki za 0,30 zł. I to zadziała. Ale w Twoim? Obawiał bym się że mógł by wystąpić problem z zaokrągleniami czy rozliczeniem odpadu produkcyjnego. Oczywiście wszystko można obejść czy to za pomocą stosowania jednostek zbiorczych, czy dodatkowych dokumentów zdejmujących z stanu materiał odpadowy. Ale na to pytanie odpowie Ci, moim zdaniem, tylko wdrożeniowiec który na miejscu zapozna się z specyfiką Twojej działalności.
-
Mam pytanie odnośnie wprowadzania na stan produktów przetworzonych w firmie.
Głownie chodzi mi o to czy przy takiej produkcji jaką posiadam poradzę sobie z tym bez dodatków do Subiekta GT
Nie dawno przeczytałem bardzo trafne porównanie - drzewa można ścinać nożem, ale czy to ma sens - analogicznie tutaj, nawet jeśli sobie poradzisz bez dodatków, to musisz sam sobie odpowiedzieć, czy to ma sens. Nie mnie wydaje się, że wystarczy to najprostsza produkcja, czyli kompletacja.
Szczegóły:
Mam w firmie obrabiarkę CNC więc proces jest prosty: kupuję materiał np pręt lub blachę obrabiam i sprzedaję detal powiedzmy łącznik węża stalowy.
No szczegółów to brakuje - w jakich jednostkach są ewidencjonowane półprodukty, jakie najmniejsze ilości materiałów są zużywane, co ma się dziać z odpadami ?
jak najlepiej przeprowadzić ten proces? zaznaczam że z jednego rodzaju materiału może być wykonane kilka różnych detali
Poza wspomnianą kompletacją z wykorzystaniem kompletów można również wykonywać ją ręcznie poprzez tworzenie dokumentów RW/PW. Jeśli korzystasz z ilości półproduktów mniejszych niż 0,001 (precyzja do 3 miejsc po przecinku) to zainteresuj się ewentualnie linią nexo.
-
dzięki za info
zastanawiam się czy po prosu na początek nie tworzyć dokumentów RW z opisem do której faktury sprzedaży został wykorzystany materiał a detal z produkcji wprowadzać na magazyn jako PW z tą samą kwotą co RW, czyli kosztem zużytych mateiałów
-
zastanawiam się czy po prosu na początek nie tworzyć dokumentów RW z opisem do której faktury sprzedaży został wykorzystany materiał a detal z produkcji wprowadzać na magazyn jako PW z tą samą kwotą co RW, czyli kosztem zużytych mateiałów
Przecież między innymi o tym właśnie pisałem - to jest ręczna kompletacja - jednak zamiast robić to ręcznie od razu zacząłbym korzystać z kompletów.