Autor Wątek: Program serwisowy - nie uruchamia się  (Przeczytany 7807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline sumed

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.62 HF2
Program serwisowy - nie uruchamia się
« dnia: Marzec 23, 2017, 17:34:27 »
Po instalacji klienckiej na nowym komputerze z Windows10 nie uruchamia się program serwisowy.
Nie można zapisać na stałe parametrów do uruchomienia bazy danych.
Co może być przyczyną? Instalowana wersja Subiekt GT 1.47 SP1HF1.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4882
  • Reputacja +172/-11
Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2017, 18:19:21 »
Nie uruchamia się czy wymaga podania ręcznie hasła?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline sumed

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.62 HF2
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2017, 18:30:40 »
Program serwisowy nie uruchamia się, a Subiekt tak, ale po wpisaniu hasła za każdym razem przy wejściu
do programu. Chodzi za zapisanie na stałe w programie parametrów do uruchomienia.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4882
  • Reputacja +172/-11
Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 23, 2017, 18:38:16 »
Serwisowy zawsze tak miał żeby Ci syn sprzątaczki bazy nie usunął.
Wpisz hasło i ustaw parametry uruchomieniowe. W czym problem?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17087
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 23, 2017, 19:55:34 »
Program serwisowy nie uruchamia się, a Subiekt tak, ale po wpisaniu hasła za każdym razem przy wejściudo programu.

Nawiąż współpracę z jakimś doświadczonym serwisantem, na pewno będziesz miał z tego wiele korzyści.

Chodzi za zapisanie na stałe w programie parametrów do uruchomienia.

Nie chce mi się zgadywać przez forum co tak na prawdę się dzieje i z jakiego powodu, ale tajemnicą nie jest, że parametry uruchomieniowe zapisywane są w plikach startowych XML, więc aby obejść problem wystarczy zmodyfikować plik pod notatnikiem lub skopiować plik z innego stanowiska.
Daniel, Białystok.

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 302
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2017, 08:52:18 »
Trafił kiedyś do mnie komputer po przejściach, który miał podobne objawy. Objawiało się to tym, że InsertGT ignorował zupełnie wpisy w plikach xml. Po krótkiej walce udało się go zmusić do zapamiętania ustawień i zaczął się logować, ale nadal nie brał tych ustawień z domyślnego miejsca, gdyż modyfikacje plików startowych nie miały wpływu na możliwości logowania. Koniec końców komputer i tak był reinstalowany więc nie było okazji do pełnego zdiagnozowania problemu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17087
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2017, 08:59:11 »
Trafił kiedyś do mnie komputer po przejściach, który miał podobne objawy. Objawiało się to tym, że InsertGT ignorował zupełnie wpisy w plikach xml. Po krótkiej walce udało się go zmusić do zapamiętania ustawień i zaczął się logować, ale nadal nie brał tych ustawień z domyślnego miejsca, gdyż modyfikacje plików startowych nie miały wpływu na możliwości logowania. Koniec końców komputer i tak był reinstalowany więc nie było okazji do pełnego zdiagnozowania problemu.

Proponuję nie wspominać o tajemniczych problemach, które nie zostały wyjaśnione i które mają niewiele wspólnego z tematem - według autora problemem NIE jest ignorowanie plików startowych tylko brak możliwości uruchomienia programu serwisowego...
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 24, 2017, 10:42:35 »
Trafił kiedyś do mnie komputer po przejściach, który miał podobne objawy. Objawiało się to tym, że InsertGT ignorował zupełnie wpisy w plikach xml. Po krótkiej walce udało się go zmusić do zapamiętania ustawień i zaczął się logować, ale nadal nie brał tych ustawień z domyślnego miejsca, gdyż modyfikacje plików startowych nie miały wpływu na możliwości logowania. Koniec końców komputer i tak był reinstalowany więc nie było okazji do pełnego zdiagnozowania problemu.
Znam taki jeden przypadek wiążący się z tym, że delikwent, który próbował zmienić pliki nie miał do tego uprawnień i w efekcie zmiany były odrzucane.
Pojawiał się co prawda komunikat, ale kto by tam czytał jakieś dymki.

Offline Biniew

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4095
  • Reputacja +275/-17
  • Wersja programu: GT i Nexo
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 25, 2017, 19:44:20 »
a ja czuje ze on sie uruchamia tylko nie wyswietla

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17087
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 25, 2017, 19:49:46 »
a ja czuje ze on sie uruchamia tylko nie wyswietla

No jest znany problem z wyświetlaniem okna poza obszarem pulpitu, ale wtedy program pokazuje się na pasku zadań...
Daniel, Białystok.

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9214
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 25, 2017, 20:09:43 »
taskmgr prawdę powie :)
Sławek, Zduńska Wola

Offline sumed

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 32
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.62 HF2
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 30, 2017, 16:14:08 »
Najnowsze ustalenia do wątku:

Gdy uruchamiamy Program serwisowy mając otwarte w tle okno explorera, widoczne jest okienko jak na załączonym zrzucie Załącznik 1


Jeżeli w tle jest tylko pulpit, powyższe okienko w ogóle się nie pojawia.

Ikona programu serwisowego jest widoczna na pasku zadań, a proces programu w menadżerze zadań.

Próby maksymalizacji/minimalizacji okna programu z poziomu menadżera zadań nie pomagają (taka sugestia była ze strony infolinii).

Sprzęt jest nowy z systemem Win 10 Pro x64 – wszystkie dostępne aktualizacje systemu zainstalowane.

Model sprzętu to Dell Vostro 5568 – wszystkie sterowniki zaktualizowane ze strony producenta.

Inne programy z pakietu Insert GT uruchamiają się bez problemu.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17087
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 30, 2017, 18:31:01 »
To nie są problemy do wróżenia przez forum tylko do diagnozowania w miejscu występowania... Poza sugestią co do sposobu diagnozy problemu otrzymałeś również sposób na obejście problemu.
Daniel, Białystok.

Offline dilberth

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.25
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 19, 2018, 14:08:08 »
Witam,
mam identyczny problem, dwa nowe komputery z Windows 10, pierwsza instalacja InsertGT wersja 1.50 SP1 HF1 wszystkie objawy jak w "Najnowszych ustaleniach do wątku" poza modelem sprzętu. Był kontakt z doradcą z Insertu, zalecenie deinstalacji, czyszczenia rejestru przy pomocy CCcleaner'a i powtórna instalacja. Bez rezultatu.

Są jednak dodatkowe nowe ustalenia:
1. w rzeczywistości program się uruchamia i jest aktywny tylko niestety niewidoczny.
2. ze względu na brak wyświetlania niewiele można nim zrobić, ale ustawić parametry uruchomieniowe można. Teoretycznie można zrobić wszystko, bo program jest w pełni funkcjonalny ryzyko pojawia się dopiero wtedy, gdy na serwerze mamy więcej niż jeden podmiot i nie wiemy, którego podmiotu dotyczą nasze operacje wykonywane z menu rozwijanego i kontekstowego (oba działają)
3. aby program zaczął działać trzeba go uruchomić i zalogować się hasłem administratora. a więc:
       - uruchamiamy program, normalnie pojawiłoby się okno programu z komunikatem o odmowie dostępu z przyciskiem potwierdzenia"OK", ale my po omacku:     [ENTER].
       - pojawiłoby się pole do wpisania hasła administratora InsertGT, a my dalej po omacku wpisujemy: [hasło administratora Insertu] [ENTER]
       - jesteśmy w aplikacji, zalogowani na naszym serwerze; teraz tylko rozwinąć menu "Serwer" czyli:   Alt+S
       - dalej już wszystko widać

Pozdrawiam


Offline Artwi

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 187
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: Insert GT aktualny
Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 20, 2018, 20:17:33 »
Większość takich zagadek z mojego doświadczenia wynika z problemów z uprawnieniami w Windows do różnych katalogów.

Odpal program serwisowy na podniesionych uprawnieniach (prawoklik i uruchom jako administrator) i zobacz czy zadziała.

Spróbuj przeinstalować Subiekta odpalając instalkę z podniesionymi uprawnieniami (prawoklik i uruchom jako administrator) i zobacz czy nie pomogło.

Jak komputer jest w domenie, to nie polecam też instalacji z uprawnieniami administratora lokalnego, bo to potem na domenowych kontach też często robi dziwne problemy, tylko instalować z uprawnieniami admina w domenie.
Mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Program serwisowy - nie uruchamia się
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 20, 2018, 20:17:33 »