Autor Wątek: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza  (Przeczytany 8306 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mariush

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,51
Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« dnia: Czerwiec 18, 2015, 13:26:36 »
Witam po aktualizacji do wersji 1.39 przy pisaniu np WZ chcąc zmienić cenę towaru subiekt się zawiesza i nie odpowiada czy ktoś ma ten problem.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17232
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 18, 2015, 14:53:01 »
Pierwszy raz słyszę o takim problemie... Z jakiej wersji była aktualizacja bo w profilu widzę straszną staroć i być może ujawniły się problemy wydajnościowe ? Jak dokładnie wygląda to zawieszenie, czy coś się dzieje po standardowych 30s ? Czy kalkulacja cen się otwiera w rozsądnym czasie ? Czy na innych stanowiskach program zachowuje się tak samo ?

--

Oczywiście wypadałoby zaktualizować profil... ;)
Daniel, Białystok.

Offline mariush

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,51
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 18, 2015, 17:10:42 »
Aktualizowałem z 1.38. Problem pojawia się może dwa razy dziennie. Poza tym wszystko śmiga. Kalkulacja towaru włącza się szybko.  Wyłączyłem programy z auto startu i usunąłem harmonogram archiwizacji subiekta. Zobaczę jutro czy problem się powtórzy.

Offline bojalekt

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 799
  • Reputacja +37/-2
  • Wersja programu: Najnowsza dostępna
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 18, 2015, 18:35:03 »
Ja kiedyś w starszej wersji miałem podobny problem z korektami zakupu, przy próbie wystawienia też się wieszało kilka razy dziennie, reszta chodziła bez zarzutu, pomogło przeinstalowanie subiekta, usunięcie w wpisów w rejestrze,

Może warto spróbować ...
Tomek,

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17232
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 19, 2015, 11:00:05 »
Problem pojawia się może dwa razy dziennie. Poza tym wszystko śmiga.

Problem "losowy", a "powtarzalny" to zasadnicza różnica, wcześniej zrozumiałem, że jest "powtarzalny"...

Aktualizowałem z 1.38. Wyłączyłem programy z auto startu i usunąłem harmonogram archiwizacji subiekta. Zobaczę jutro czy problem się powtórzy.

Czy działają jakieś dodatkowe rozwiązania, które łączą się z bazą danych programu ?

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie:

Czy na innych stanowiskach program zachowuje się tak samo ?
Daniel, Białystok.

Offline bojalekt

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 799
  • Reputacja +37/-2
  • Wersja programu: Najnowsza dostępna
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 20, 2015, 22:59:01 »
Jak wspominałem z własnego doświadczenia , czasami subiekt a może bardziej windows ma takie jazdy, blokuje działanie programu subiekt, reinstalacja pomaga, czasami czyszczenie rejestru (metoda ręczna).

Tak czy inaczej @dkozlowski zadał pytanie:

Czy działają jakieś dodatkowe rozwiązania, które łączą się z bazą danych programu ?

 Ja dodam drugie pytanie:

Czy jest to tylko jedno stanowisko czy wszystkie inne sieciowe  ??

Tomek,

Offline mariush

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,51
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 24, 2015, 12:31:13 »
Problem nadal się pojawia czasami na komputerze serwerze, rzadziej na kliencie. Chyba jednak trzeba subiekta przeinstalować. Miałem taki przypadek gdzie chcąc wystawić z WZ fakturę zbiorczą nie dało rady. Baza wylądowała nawet w Insercie ale nic nie stwierdzili pomogło dopiero przeinstalowanie.

Offline infinity

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 214
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: SUBIEKT GT (zawsze najnowszy)
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2015, 22:28:17 »
Daj znać czy Subiektowi przeszło po reinstalacji?

Mam podobny problem, kilka razy dziennie podczas np. Wystawiania faktury czy też zapisywania zamówienia subiekt potrafi zawiesić się (wówczas dokument się wyszarza na biało a wskaźnik myszy zamienia się w to charakterystyczne koleczko).
Po odczekaniu 15-45 sekund dowiesz się i można pracować dalej.

Mam wrażenie ze stało się to po instalacji 1.39 z tym ze równolegle zmieniłem wszsytkie komputery w firmie i do tego sklonowal em wszsytkie dyski z systemem i między innymi subiektem. Serwer gdzie jest baza nie był ruszany.

Offline mariush

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,51
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2015, 08:30:15 »
Niestety udziłem się że będzie dobrze, ale dziś rano zawiesił się. Wygląda to zawsze tak samo: podczas wypisywania pozycji towarowej  na dokumencie po zatwierdzeniu enterem nie przeskakuje do następnego wiersza tylko się zawiesza i pomaga tylko zamknięcie subeikt poprzez Menadżer zadań.

Zapomniałem dodać że przeinstalowałem subiekta a jednak się zawiasza.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2015, 20:06:18 wysłana przez mariush »

Offline mariush

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,51
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 15, 2015, 14:58:05 »
Odnośnie zawieszania się subeikta problem pojawiał się nadal mimo przeinstalowania . Wczoraj postanowiłem wprowadzić ustawienia domyślne na listach WZ , paragon, faktura i jak narazie jest OK.

Offline infinity

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 214
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: SUBIEKT GT (zawsze najnowszy)
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 15, 2015, 18:24:30 »
Podbno pracują nad tym w sp1 który ma wyjsc lada chwila...

Offline mariush

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,51
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 16, 2015, 07:42:13 »
Byłoby fajnie bo dziś rano zawiesił się na serwerze i kliencie. Miałem włączone pola własne ustawione na wymagane i podczas edycji tego pola tez się zawieszał więc je wyłączyłem zobaczymy.

Offline mariush

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 75
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1,51
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 21, 2015, 22:33:21 »
No i sprawa się wyjaśniła winny dysk , uszkodził bazę i problem narastał aż baza padła. Róbcie kopie bo nie znacie dnia ani godziny.

Offline szmergiel8

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja +2/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,79 SP 1 HF 1
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 28, 2016, 13:07:40 »
Witam

U mnie zawiesza się subiekt za każdym razem kiedy próbuję wejść w kalkulację cen. Dzieje się tak tylko na jednym komputerze - kliencie.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17232
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 28, 2016, 19:22:08 »
Wygląda na znany problem... Program nie zawiesza się tylko ono kalkulacji pojawia się poza ekranem: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/nie-dziala-okno-kalkulacja-cen/.
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Po aktualizacji Subiekt się zawiesza
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 28, 2016, 19:22:08 »