Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Specjalista w Luty 20, 2017, 16:37:42
-
Witam.
Doszły do mnie z reklamacji 2 lampki biurkowe, które są uszkodzone.
Co w tej kwestii powinienem zrobi, aby księgowość się nie czepiała.
Ja myślę to tak:
1. Dodać przyjęcie zewnętrzne
2. Korekta faktury
3. Rozchód wewnętrzny
Czy tak w tej kolejności powinno to wyglądać i jak to zrobić ?
Proszę o pomoc
-
Wystarczy punkt 2 i 3, ponieważ korekta sama wygeneruje PZ.
-
Faktycznie dobrze prawisz tylko, że u mnie jest tak, że te lampki kupiłem u kolegów za ladą (to jest druga firma) i ja wtedy muszę wprowadzić fakturę zakupu do siebie na te lampki że mam je na stanie, ale że sprzedałem to już ich nie mam.
Z tego co księgowość mi mówi mam iść do tych kolegów po korektę faktury.
Może księgowość coś źle mówi ? Pogubiłem się...
-
To może najpierw "po polsku" napisz co to znaczy:
Doszły do mnie z reklamacji 2 lampki biurkowe, które są uszkodzone.
Sprzedałeś i klient Ci zwrócił?
Oddałeś do reklamacji, z której przysłali Ci je uszkodzone?
Jakaś bardziej zakręcona historia?
Jak będziesz robił skróty myślowe to nie będę w stanie Ci pomóc.
-
Sprzedałeś i klient Ci zwrócił?
Tak, Klient podesłał mi zdjęcia lampek i były uszkodzone przez kuriera. Kurier spisał protokół, który mam. Reklamację zgłosiłem do DPD wraz z protokołem i mam czekać 30 dni na wieści czy pieniądze firmie zwrócą.
Ja natomiast wysłałem nowe lampki dla klienta. (lampki warte około 30 zł/sztuka). Zaś te uszkodzone mam u siebie tylko jeszcze nie wprowadzone do subiekta bo nie wiem jak i co itp...
Historia nie jest zakręcona
-
A po co chcesz je wprowadzać?
Jeżeli dobrze zrozumiałem to wysłałeś dobre lampki klientowi, ale przecież nie wystawiałeś drugiego dokumentu sprzedaży, nieprawdaż?
Jeżeli tak to masz właściwą ilość lampek na magazynie, z tym że 2 masz uszkodzone.
Moim zdaniem na razie czekasz, aż sprawa się wyjaśni z kurierem.
Nie rozumiem po jaką korektę masz iść do swojego dostawcy - przecież od nich dostałeś dobry towar.
-
No tak nie wystawiałem drugiej faktury tzw. faktury detalicznej. Ilość na magazynie mam 0, ponieważ muszę najpierw kupić w drugiej firmie po czym wprowadzić fakturę zakupu, abym miał na stanie, a dopiero później fakturę sprzedaży dla klienta. Teraz klient zwrócił mi uszkodzone 2 lampki i dałem je do magazynu tylko, że w subiekcie ich nie ma i nie wiem czy mam zrobić rozchód wewnętrzny tych lampek i w uwagach napisać "uszkodzone lampki do dokumentu faktury takiego" czy dodać przyjęcie zewnętrzne i też podpisać ?
-
Masz dobry nick Specjalista (od kręcenia).
Nie wystawiasz żadnej korekty, bo klientowi lampki wymieniłeś (albo wymienisz) na zasadzie stuka za sztukę.
Ale żeby wymienić musisz kupić. No to kup i mu daj za uszkodzone. A jak dostaniesz protokół od kuriera i pewnie odszkodowanie, to na lampki wypiszesz RW z adnotacją w uwagach "Uszkodzone w transporcie" i możesz dopisać nr protokołu od kuriera. A lampki albo na pamiątkę kurierowi, albo do elektrośmieci.
-
Nick wymyśliłem na szybcika.
Nie wystawiasz żadnej korekty, bo klientowi lampki wymieniłeś (albo wymienisz) na zasadzie stuka za sztukę.
Nowe lampki wysłałem nie robiąc klientowi faktury sprzedaży. Jedynie musiałem zrobić fakturę zakupu bo kupiłem u gości kolejne lampki, abym mógł klientowi wysłać.
Też tak myślę zrobić z tym RW.
Dzisiaj przyszła do mnie kolejna reklamacja 4 parasolek była wystawiona faktura detaliczna czyli paragon imienny, parasolki, akurat w tym przypadku jest ich sporo na naszym magazynie i są uszkodzone z naszej winy. Więc podeślę kuriera po odbiór tych parasolek jak parasolki przyjdą do nas, ja wysyłam nowe bez faktury tylko na fakturze w subiekcie wystawiam RW tych uszkodzonych parasolek i tyle ? Dla księgowości daję fakturę z podpiętym RW ?
-
Nie musisz nic podpinać. Dajesz osobno fakturę i osobno RW. Nie ma znaczrnia z której konkretnie faktury to jest.
Bo mogłoby np. być po jednej z 4 faktur.
-
Czyli dobrze napisałem jak to ma wyglądać ?
-
A gdzie to napisałeś?
-
Dzisiaj przyszła do mnie kolejna reklamacja 4 parasolek była wystawiona faktura detaliczna czyli paragon imienny, parasolki, akurat w tym przypadku jest ich sporo na naszym magazynie i są uszkodzone z naszej winy. Więc podeślę kuriera po odbiór tych parasolek jak parasolki przyjdą do nas, ja wysyłam nowe bez faktury tylko na fakturze w subiekcie wystawiam RW tych uszkodzonych parasolek i tyle ?
?
-
Dzisiaj przyszła do mnie kolejna reklamacja 4 parasolek była wystawiona faktura detaliczna czyli paragon imienny, parasolki, akurat w tym przypadku jest ich sporo na naszym magazynie i są uszkodzone z naszej winy. Więc podeślę kuriera po odbiór tych parasolek jak parasolki przyjdą do nas, ja wysyłam nowe bez faktury tylko na fakturze w subiekcie wystawiam RW tych uszkodzonych parasolek i tyle ?
Czy mółbyś wyjaśnić pogrubioną cześć zdania? Bo nie wiem jak można na fakturze wystawić RW.
-
U mnie taka sytuacja.....faktura zakupu na podłogę.Wprowadzam ją do subiekta, Klient kupuje tę podłogę z montażem za 5000zł. Wystawiam mu fakturę X w subiekcie na USŁUGĘ MONTAŻU. WZ sciągam te podłogę z magazynu z opisem ze dotyczy FS nr, X.
Montują u klienta te podłogę ale po czasie coś się z nią dzieje i klient reklamuje towar.
Producent odrzuca reklamację.Proponujemy na własny koszt nową podłogę klientowi. On wybiera jednak inna drozszą i mowi że dopłaci te różnice.
Zamawiam nową podłogę i klient jutro ma pprzyjśc dopłacić różnice.
Jak mam to wszystko w tej sytuacji skorygowac