Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Jacek w Luty 22, 2018, 14:50:10
-
Orientuje się ktoś czym może być spowodowana różnica kwot w kolumnach wartość a koszt przy PW zawierającym kilkaset pozycji (PW jako wprowadzenie stanów magazynowych z początkiem roku). Remanent bierze pod uwagę kwotę kosztu magazynowego. Podejrzewam, że to kwestie zaokrągleń przy podziale np. 100m szpuli na metry itp, ale pewności nie mam.
-
Zapewne dobrze podejrzewasz, ale pewności nie mam.
-
Pozostaje kwestia, dlaczego i czym się różnią algorytmy wyliczania kolumny koszt a wartość, skoro to było PW początkowe w celu stworzenia stanów magazynowych.
-
Pozostaje kwestia, dlaczego i czym się różnią algorytmy wyliczania kolumny koszt a wartość, skoro to było PW początkowe w celu stworzenia stanów magazynowych.
A czy mógłbyś sprecyzować o jakie konkretnie kolumny chodzi? Nie ma kolumny Wartość, są jak niżej:
-
Chodzi o kolumny wartość i koszt, które są widoczne na liście magazyn>przyjęcia magazynowe.
-
Pozostaje kwestia, dlaczego i czym się różnią algorytmy wyliczania kolumny koszt a wartość, skoro to było PW początkowe w celu stworzenia stanów magazynowych.
Działanie programu nie jest tajemnicą... Magazyn jest prowadzony z cenami z precyzją 2 miejsc po przecinku i ilościami z precyzją 3 miejsc po przecinku, ceny netto mogą być wprowadzane z precyzją do 4 miejsc, wykorzystywanie przeliczników jednostek miar może generować ilości z większą precyzją niż 3... Bez problemu można wyświetlić dodatkowe kolumny, skopiować dane do arkusza, porównać i odfiltrować wiersze z różnicami.
-
w takiej sytuacji jak mam teraz może być potraktowane jako nieprawidłowość ?
-
Chodzi o kolumny wartość i koszt, które są widoczne na liście magazyn>przyjęcia magazynowe.
Koszt, to jest to samo co wartość magazynowa, obliczona jako cena zakupu x ilość i zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku. Jeśli jest kilka dostaw w róznych cenach, to po wyliczeniu kosztu każdej dostawy, sumuje się je razem.
Subiekt rejestruje i trzyma ilość i cenę zakupu każdej szt/partii dostawy.
Wystarczy jak zrobisz remanent na dzień dowolny. Jeśli wystąpią towary z różnych dostaw z różnymi cenami, to w remanencie będziesz je miał rozbite na kilka pozycji. Subiekt przy liczeniu kosztu nie uśrednia cen zakupu.
-
w takiej sytuacji jak mam teraz może być potraktowane jako nieprawidłowość ?
Nie napisałeś o jakiej wartości różnice powstały, ale zwykle są to bardzo mało kwoty, jedne różnice są na plus, inne na minus i w większości się bilansują, do czego nikt się nie przyczepi... Nie mniej można zachować wartość magazynu z dokładnością co do grosza przenosząc stany z dokładnością do dostawy, co nie doprowadzi do uśredniania cen.
-
Nie napisałeś o jakiej wartości różnice powstały, ale zwykle są to bardzo mało kwoty, jedne różnice są na plus, inne na minus i w większości się bilansują, do czego nikt się nie przyczepi... Nie mniej można zachować wartość magazynu z dokładnością co do grosza przenosząc stany z dokładnością do dostawy, co nie doprowadzi do uśredniania cen.
Przy ponad 700 pozycjach i kwocie ponad 50 000zł jest to 12 groszy różnicy. Co można zrobić aby uniknąć tego uśredniania?
-
Nie napisałeś o jakiej wartości różnice powstały, ale zwykle są to bardzo mało kwoty, jedne różnice są na plus, inne na minus i w większości się bilansują, do czego nikt się nie przyczepi... Nie mniej można zachować wartość magazynu z dokładnością co do grosza przenosząc stany z dokładnością do dostawy, co nie doprowadzi do uśredniania cen.
Przy ponad 700 pozycjach i kwocie ponad 50 000zł jest to 12 groszy różnicy. Co można zrobić aby uniknąć tego uśredniania?
Nic, dać znać księgowej/emu żeby to dał w odchylenia od cen.
-
Nie napisałeś o jakiej wartości różnice powstały, ale zwykle są to bardzo mało kwoty, jedne różnice są na plus, inne na minus i w większości się bilansują, do czego nikt się nie przyczepi... Nie mniej można zachować wartość magazynu z dokładnością co do grosza przenosząc stany z dokładnością do dostawy, co nie doprowadzi do uśredniania cen.
Przy ponad 700 pozycjach i kwocie ponad 50 000zł jest to 12 groszy różnicy. Co można zrobić aby uniknąć tego uśredniania?
Przecież napisałem w odpowiedzi, którą zacytowałeś ? :o
Nic, dać znać księgowej/emu żeby to dał w odchylenia od cen.
@Aldo, przecież można uniknąć tych różnic i raczej zgodzisz się, że lepiej ich nie mieć, niż mieć... Jeśli przygotowuje się przeniesienia danych (wiem, nie poznaliśmy sposobu przeniesienia danych) to nie ma znaczenie czy przenosimy je w dokładnością do dostawy czy nie, ale w tym roku też miałem pierwszy przypadek, gdzie nie dało się przenieść w taki sposób magazynu, gdyż podobno (uwierzyłem na słowo) system z górnej półki (Impuls EVO) nie dawał możliwości wygenerowania zestawienia odpowiadającego remanentowi na dzień dowolny z Insertu i innych znanych mi programów.
-
Chyba nie do końca jasno wyjaśniłem sytuację, jeśli namieszałem to przepraszam. Subiekt do końca 2017r był używany jako program do fakturowania, o stany nikt nie dbał, faktury zakupów nie były wpisywane od kilku lat, KPiR prowadzona papierowo. Z dniem 31 grudnia 2017 stany magazynowe zostały wyzerowane za pomocą inwentaryzacji, następnie za pomocą jednego PW również 31.12 zostały wpisane rzeczywiste stany magazynowe. Niestety pojawiła się różnica w kolumnach wartość a koszt (widoczna na liście przyjęć magazynowych)- przy 700 pozycjach i kwocie 50 000 zł jest to kilkanaście groszy.
(https://s9.postimg.org/bkkxnij0r/Schowek01.jpg) (https://postimg.org/image/bkkxnij0r/)
-
No i dalej nie wiemy z jakimi ilościami i cenami wprowadziliście te stany magazynowe, że doszło do zaokrągleń (tak dla pewności).
-
No i dalej nie wiemy z jakimi ilościami i cenami wprowadziliście te stany magazynowe, że doszło do zaokrągleń (tak dla pewności).
Nie do końca rozumiem pytanie, ale ceny i ilości takie jak są faktycznie - wszystko wprowadzane z ręki, ceny szukane w fakturach zakupu. Były pozycje, które występowały w różnych cenach zakupu.
-
No i dalej nie wiemy z jakimi ilościami i cenami wprowadziliście te stany magazynowe, że doszło do zaokrągleń (tak dla pewności).
Nie do końca rozumiem pytanie, ale ceny i ilości takie jak są faktycznie - wszystko wprowadzane z ręki, ceny szukane w fakturach zakupu. Były pozycje, które występowały w różnych cenach zakupu.
Teraz na tym osttanim zrzucie zrozumiałem o ci Ci chodzi.
Wartość, to kwota w cenach sprzedaży. Jesli nie ma wprowadzonych cen sprzedaży, tylko same ceny zakupu, to w wyliczeniu kolumny wartość ceny są uśredniane. Natomiast kolumna koszt pokazuje rzeczywisty koszt wg cen zakupu. Więc odpowiedź jest prosta, nie patrz na kolumnę wartość, bo to zupełnie co innego.
Kliknij w link nad tabela towarów po prawej - Domyślna cena i zobacz wg jakich cen jest wyliczana kolumna Wartość.
-
Wyliczenie jest na podstawie ceny ostatniej dostawy - czyli pewnie sytuacja wygląda jak opisałeś.
-
No i dalej nie wiemy z jakimi ilościami i cenami wprowadziliście te stany magazynowe, że doszło do zaokrągleń (tak dla pewności).
Nie do końca rozumiem pytanie, ale ceny i ilości takie jak są faktycznie - wszystko wprowadzane z ręki, ceny szukane w fakturach zakupu. Były pozycje, które występowały w różnych cenach zakupu.
Również wyraźnie napisałem w jaki sposób szybko znaleźć i wyjaśnić różnice, jeśli chcesz to wyjaśnić do końca to się zastosuj, jeśli nie to nie ciągnijmy tematu.
-
Masz na myśli to ?:
"Bez problemu można wyświetlić dodatkowe kolumny, skopiować dane do arkusza, porównać i odfiltrować wiersze z różnicami."
-
Tak.
-
W takim razie trzeba odświeżyć sobie parę opcji arkuszów, nie korzystałem już dawno bo nie było potrzeby. Jednak czy faktycznie jest to nieprawidłowość, która mogła mieć wpływ na nieprawidlową wartość remanentu i czy jest sposób aby uniknąć takich rozbieżności na przyszłość?
-
wylacz sobie kolumne wartosc na Przyjeciach magazynowych, zostaw tylko Koszt, sprawdz czy masz w ksiegowsci w schematch (jesli uzywasz) ze ksiegujesz z koszt i bedzie ok
-
wylacz sobie kolumne wartosc na Przyjeciach magazynowych, zostaw tylko Koszt, sprawdz czy masz w ksiegowsci w schematch (jesli uzywasz) ze ksiegujesz z koszt i bedzie ok
Schematów importu w rachmistrzu jeszcze nie używałem, ale przy dodawaniu remanentu kwota jest zgodna z kolumną koszt. Przy okazji dopytam - gdzie można zmienić to czy księguje koszt czy wartość i w jakim przypadku może być potrzebne księgowanie innych kwot niż koszt?
-
jaki konkretnie dokument masz na mysli?
-
wylacz sobie kolumne wartosc na Przyjeciach magazynowych, zostaw tylko Koszt, sprawdz czy masz w ksiegowsci w schematch (jesli uzywasz) ze ksiegujesz z koszt i bedzie ok
Schematów importu w rachmistrzu jeszcze nie używałem, ale przy dodawaniu remanentu kwota jest zgodna z kolumną koszt. Przy okazji dopytam - gdzie można zmienić to czy księguje koszt czy wartość i w jakim przypadku może być potrzebne księgowanie innych kwot niż koszt?
Jak napisałeś, jesteś na KPiR i używasz Rachmistrza. Przy tym rozwiazaniu (chodzi o KPiR) nie księguje się dokumentów magazynowych - żadnych. Księguje się tylko dwa razy do roku remanent - na 1 stycznia i 31 grudnia.
Są dwa wyjątki - księgowanie remanentu na dowolną datę, ale tylko na żądanie US, drugim jest zużycie zakupionego towaru na potrzeby własne firmy, wtedy musimy wystawić RW na ten towar i zaksięgować je w książce - koszt tego RW z minusem w zakupie towearów i z plusem w kolumnie koszty.
Tak więc dla Ciebie dokumenty magazynowe nie mają najmniejszego znaczenia. Są, bo pozwalajają zachować porządek w gospodarce magazynynowej.