Możliwości doliczania dodatkowych kosztów zakupu były poruszane wiele razy, można było poszukać, poczytać i skorzystać...
Tak w skrócie... Możliwości w standardzie to doliczenie kosztów dodatkowych do ceny magazynowej towaru (od razu na PZ lub na FZz), tak robią praktycznie wszyscy znani mi klienci, upraszcza to również rozliczenia w pełnej księgowości, mając finalną cenę zakupu można prosto skalkulować cenę kartotekową i ceny sprzedaży za pomocą standardowych funkcjonalności. Koszty takie można doliczać ręcznie (na podstawie wyliczeń w arkuszu kalkulacyjnym) lub wspomagając się rozwiązaniami dodatkowymi.
Jeśli nie chcesz zwiększać wartości magazynu to pozostają tylko i wyłącznie dodatkowe, dedykowane rozwiązania do kalkulacji cen i\lub ich prezentacji (jakiś czas temu modyfikowałem dla klienta informator towaru, aby widział w nim ceny zwiększone o dodatkowe koszty zakupu).
W nexo poza wartościami magazynowymi są jeszcze wartości ewidencyjne, ale wyliczenia ewidencyjne nie działają jeszcze tak jak bym chciał, nie wszystko zadziała z automatu do opisanej potrzeby, a wdrożenie będzie problematyczne (duży nakład na implementację rozwiązań, które mogą pojawić się w standardzie).