Autor Wątek: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży  (Przeczytany 7118 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10695
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 23, 2017, 18:17:25 »
Inne tez. Sa i po 300 pozycji.
Jeśli to tylko z jednym klientem, to bez kontroli bazy danych pewnie sie nie obejdzie.

Czy chodzi o kontrolę bazy danych którą można dokonać samemu przez program serwisowy czy o jakąś poważniejszą operację, którą trzeba zlecić serwisantowi?
Kontrolę bazy danych w Programie serwisowym może wykonać każdy w każdej chwili. No prawie każdej, bo wymagany jest wyłączny dostęp do bazy. W niektówych przypadkach pomaga. Ale w poważniejszych kłania SSMS.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 23, 2017, 18:50:48 »
Czy taki tester kabli sieciowych za 20 zł z allegro jest coś wart? Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim sprzętem? :D

Na początku może przetestuje kable i w razie konieczności wymienię + kontrola bazy danych z poziomu programu serwisowego. Zobaczymy czy po tych zabiegach problem wystąpi ponownie.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2017, 19:16:02 »
Czy taki tester kabli sieciowych za 20 zł z allegro jest coś wart? Ma ktoś jakieś doświadczenia z takim sprzętem? :D

To niewiele warte zabawki, potrzebny jest taki za około 200 zł.

Na początku może przetestuje kable i w razie konieczności wymienię

Może pomóc, nie zaszkodzi.

+ kontrola bazy danych z poziomu programu serwisowego. Zobaczymy czy po tych zabiegach problem wystąpi ponownie.

To niczego nie zmieni. Profilaktycznie sprawdziłbym bazę danych pod kątem fizycznych uszkodzeń (dbcc).

Ogólnie to co opisujesz wygląda bardzo dziwnie i na pewno nie jest związane z samymi programami Insertu, a ponieważ problemy nie są powtarzalne to nie będzie łatwe do namierzenia, a tak na odległość to praktycznie niemożliwe.
Daniel, Białystok.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 24, 2017, 06:50:57 »
Zrobiłem dbcc chekdb. W załączniku rezultat. Gdyby mógł ktoś zerknąć i się wypowiedzieć czy jest ok to byłbym wdzięczny, nie ogarniam tych wszystkich cyferek...

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 24, 2017, 08:12:36 »
Fizycznie baza jest OK.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 24, 2017, 09:00:56 »
Na końcu jest podsumowanie:

Cytuj
CHECKDB found 0 allocation errors and 0 consistency errors in database...
Daniel, Białystok.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 24, 2017, 09:26:17 »
Ok, dzięki za podpowiedź. Czyli mam rozumieć, że baza jest ok i jest to kwestia np. sprzętowa?

Czy dodatki uruchomione w momencie zdarzenia, które używamy (import xls od Leo, indodatki zamówienia do dostawców), mogły spowodować ten problem z zapisem i zawieszanie się Subiekta?

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4876
  • Reputacja +172/-11
Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 24, 2017, 09:52:41 »
Nie wiadomo czy baza jest OK.
Nie jest fizycznie uszkodzona, ale mogą być w niej uszkodzenia logiczne (zapisy niezgodne z logiką programu, albo brak zapisów)
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 24, 2017, 10:55:57 »
Nie wiadomo czy baza jest OK.
Nie jest fizycznie uszkodzona, ale mogą być w niej uszkodzenia logiczne (zapisy niezgodne z logiką programu, albo brak zapisów)

I żeby sprawdzić bazę pod tym kątem, trzeba wysłać ją do insertu lub serwisanta, tak?

Offline wojtasss

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 67
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.73 HF2
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 22, 2017, 09:07:24 »
Powymieniałem kable sieciowe przy dwóch stanowiskach, gdzie występowały te problemy i póki co jest ok - problem się nie powtórzył. Niestety jakość kabli sieciowych dostępnych na rynku pozostawia wiele do życzenia. Jeden z nich po paru dniach zaczął całkowicie gubić połączenie (tak jakbym odłączał kabel, i podłączał co chwilę), więc wymieniłem na nowy i jest już ok.

Stąd moje pytanie czy polecacie jakąś konkretną firmę, która produkuje dobre kable sieciowe?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 22, 2017, 09:15:09 »
Powymieniałem kable sieciowe przy dwóch stanowiskach, gdzie występowały te problemy i póki co jest ok - problem się nie powtórzył. Niestety jakość kabli sieciowych dostępnych na rynku pozostawia wiele do życzenia. Jeden z nich po paru dniach zaczął całkowicie gubić połączenie (tak jakbym odłączał kabel, i podłączał co chwilę), więc wymieniłem na nowy i jest już ok.

Czyli jednak moje podejrzenia były słuszne... Niestety "nowe"  nie oznacza "dobre" czy "sprawne"...

Stąd moje pytanie czy polecacie jakąś konkretną firmę, która produkuje dobre kable sieciowe?

Można zacisnąć samemu (zamówić w firmie dostarczającej sprzęt), z gotowych korzystam z Gembirda (nie miałem przypadku uszkodzenia przewodu).
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z zapisaniem faktury sprzedaży
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 22, 2017, 09:15:09 »