Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: molczak w Styczeń 17, 2017, 09:51:30
-
Witam,
Przykład:
Wykonałem usługę o wartości 1000 zł
Wykorzystałem do tego towar ze swojego sklepu o wartości 200 zł
Wystawiłem fakturę na usługę remontową na kwotę 1000 zł
Następnie wykorzystany towar zdjąłem ze stanu poprzez Rozchód wewnętrzny
Oba dokumenty przekazałem księgowej z informacją iż produkty z rozchodu zostały wykorzystane na potrzeby tej usługi
Czy powinienem sporządzić remanent po takiej operacji? ( tak gdzieś przeczytałem)
Czy taka forma zaksięgowania spowoduje pomniejszenie zysku o wartość wykorzystanego materiału ?
z góry dziękuje za pomoc
-
witam serdecznie,
myślę że pytanie jest raczej do księgowej której przekazałeś RW i FS.
Moim zdaniem remanentu nie robisz - nie ma takiego obowiązku aby po każdej FS obliczać wartość magazynową.
Co do pomniejszenia zysku to też pytanie do księgowej - czy wcześniej zakupiony materiał wrzuciła w koszta - o ile przekazałeś Jej FZ za w/w materiał ;-)
pozdrawiam Marek
-
Przy kosztach podstawowe pytanie to o formę księgowości.
- KPiR - towar wstępnie idzie w koszty przy zakupie, potem jest to korygowane remanentem (rocznym, albo wcześniejszym, ale księgowo remanent ma sens tylko na koniec miesiąca).
- Księgi Handlowe - towar idzie w koszty przy sprzedaży, wtedy należy zaksięgować to RW.
Tak czy siak żadnego powodu do robienia remanentu nie ma.
Doradców od remanentu po każdym RW może już lepiej nie słuchaj więcej ;)
-
No właśnie wydawało mi się to dziwne że po każdym RW mam robić remanent więc napisałem do was ;)
Rozliczam się na podstawie KPiR ( kwestie podatkowe już rozumiem ;))
Podsumowując dokument RW jest odpowiedni aby zdjąć ze stanu towar wykorzystany do usługi
-
No i znów mam problem :/
Po rozmowie z księgową stwierdziła ona żebym nie wystawiał żadnego RW do każdej usługi ponieważ ona woli to rozliczyć w remanencie na koniec roku. Więc mam kolejne pytanie, chodzi mi o porządek w magazynie bo jeśli nie zdejmę wykorzystanego towaru przez RW to cały rok będzie on widniał na stanie. Macie jakieś pomysły jak zrobić aby w systemie stany się zgadzały a na koniec roku wykazać że taka i taka ilość towaru brakuje bo został wykorzystany na potrzeby usług?
-
O Matko! Co za ludzie teraz pracują w księgowości!
Powiedz jej żeby cię pocałowała w ... sam wiesz gdzie ;) i przestała pieprzyć głupoty.
Co ją obchodzi że wystawiłeś RW? Jak nie chce go księgować (też bym nie chciał) to ma chyba kosz na śmieci?
W remanencie i tak wyjdzie, a ty nie będziesz się woził przez rok z nieaktualnymi stanami.
Nie daj się wkręcić w takie bzdury.
-
No właśnie lubię mieć porządek w systemie a tak tylko będzie się robił bałagan. Ok to wystawiam RW a księgowa niech się bierze do pracy ;)
Mam kolejne pytanie na które być może znacie odpowiedź (moja księgowa musi się dowiedzieć ???)
Mianowicie :
Mam klienta który robi zakupy regularnie kilka razy w miesiącu, od tego roku chciałby otrzymywać za zakupy z całego miesiąca jedną fakturę.
Czy przy każdorazowym zakupie zamiast faktury mogę wystawiać mu WZ i na koniec miesiąca wystawić jedną zbiorczą fakturę do paru WZ czy jest to niezgodne z prawem podatkowym?
-
Zgodnie z przepisami przy wydawaniu towaru lub świadczeniu usług fakturę należy wystawić nie później niż do 15 dnia następnego miesiąca po wydaniu.
W świetle tego możesz spokojnie wydawać na WZ i na koniec miesiąca zafakturować zbiorczo.
-
Dziękuje wszystkim którzy wypowiedzieli się w temacie. Bardzo mi pomogliście :)