Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: zolta w Kwiecień 18, 2017, 15:45:19
-
Witam,
Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu kwestii rozliczania płatności za faktury.
Faktury są wystawiane na kilka sposobów:
1) Automatycznie z Sello
a) "zapłacono przelewem" gdy płatne z góry
b) "kredyt kupiecki 0dni" gdy płatności przy odbiorze
2) Ręcznie - wg potrzeb
Chcemy, aby każda jedna faktura była rozliczana z wpłatą do banku, jednak nie możemy tego robić poprzez import i skojarzenia, gdyż znaczna część wpłat jest łączona w "paczkach".
Zaczęliśmy wprowadzać to jako "wyciągi bankowe" jednak jest problem zazębiania dat i nie możemy wprowadzić więcej niż jednego wyciągu, a chcielibyśmy je wprowadzać każdego dnia.
Proszę o poradę jak to rozwiązać.
-
I co z tego że w paczkach?
Nie można rozliczyć jedną wpłatą kilku faktur, albo kilkoma wpłatami jednej faktury?
-
Automatycznie - myślę, że nie?
Program nie ma wiedzy czego dotyczy dana "paczka", która w opisie ma jedynie ID wypłaty z PayU
-
Nie napisałaś ani słowa o tym że ma być automatycznie.
-
Płatności, szczególnie kartowe nie dadzą się rozliczyć 1:1 z tej prostej przyczyny, że firma kartowa od każdej transakcji od razu pobiera prowizję. Więc kwota wpłaty jest nizsza niż kwota należności. Co zresztą na tym, forum było już opisywane. Uwazam, ze jednymy wyjście jest rozliczanie płatności jak leci, z uwzględnieniem przesunięcia rozliczenia (przeciętnie 2 dni) i wtedy miesięczne rozliczenie uwzgledniające fakturę prowizyjną powinno się zamknąć na zero.
Z pay-u mamy o tyle łatwiej, że nie ma prowizji, więc kwotę wpłaty w paczce łatwiej jest powiązać/dopasować do faktur/paragonów.
Ale tylko ręcznie, automatu nie ma i raczej nie będzie.
-
Może być ręcznie, może być półautomatycznie - to jest mi aktualnie obojętne.
Ale którego modułu w Subiekcie użyć do takich rozliczeń wpłat aby wprowadzać wpłaty dzień po dniu... ?
-
Może być ręcznie, może być półautomatycznie - to jest mi aktualnie obojętne.
Ale którego modułu w Subiekcie użyć do takich rozliczeń wpłat aby wprowadzać wpłaty dzień po dniu... ?
Najlepiej i najwygodniej modułu Homebankingu. Tyle, że do niego wymagany jest Czerwony, a ten trochę kosztuje. Pozwala oin na pobieranie wyciągów bankowych w postaci pliku MT940 i wczytywania go do Subiekta, a także Rewizora. Po wczytaniu możliwe jest rozliczanie operacji z rozrachunkami, część nawet automatem.
Jeśli całkiem ręcznie, to moduł rozrachunkowy.
-
Ale którego modułu w Subiekcie użyć do takich rozliczeń wpłat aby wprowadzać wpłaty dzień po dniu... ?
Do samej ewidencji operacji bankowych służy moduł "Operacje bankowe", jeśli tych operacji jest znacząca ilość to można usprawnić ich wprowadzanie za pomocą modułu homebankingu o którym pisał @Aldo, przy czym można wykorzystywać wyciągi lub historię transakcji w zależności od potrzeb i możliwości banku. Nie mniej same operacje bankowe w przypadku PayU i pobrań niewiele dają, problem stanowi rozliczanie rozrachunków za ich pomocą i tutaj można podejść na dwa sposoby - rozliczać wszystko "jak leci" lub precyzyjnie... Jeśli precyzyjnie to będzie potrzebne dodatkowe rozwiązanie, które na podstawie historii transakcji z PayU/pliku z rozbiciem wpłaty od kuriera dokona rozliczenia, oczywiście wymaga to powiązania dokumentu z płatnością - w przypadku PayU może to być numer transakcji, w przypadku pobrań numer pobrania, które muszę się znaleźć w Subiekcie.
Posiadam moduł do rozliczania PayU/pobrań i trochę doświadczeń w tym obszarze, w przypadku zainteresowania po szczegóły zapraszam na PW.
-
Dziękuję za porady.
Próbowaliśmy wprowadzać wpłaty poprzez moduł "wyciągi bankowe" jednak pozwala on przypisać tylko dokumenty sprzedaży z wybranego okresu.
Natomiast w naszym przypadku okresy bardzo często się zazębiają i Subiekt zwraca błąd (tz. na wyciągu bankowym z danego dnia są płatności do wielu dat wystawienia faktur).
Zapłaty do faktur mamy w dniach przed wystawieniem faktury i nawet do kilku tygodniu po jej wystawieniu dla innych form płatności.
-
Dziękuję za porady.
Próbowaliśmy wprowadzać wpłaty poprzez moduł "wyciągi bankowe" jednak pozwala on przypisać tylko dokumenty sprzedaży z wybranego okresu.
Natomiast w naszym przypadku okresy bardzo często się zazębiają i Subiekt zwraca błąd (tz. na wyciągu bankowym z danego dnia są płatności do wielu dat wystawienia faktur).
Zapłaty do faktur mamy w dniach przed wystawieniem faktury i nawet do kilku tygodniu po jej wystawieniu dla innych form płatności.
Moduł wyciągi bankowe nie służy do wprowadzania wpłat, tylko do sprządzania "raportów" za określony okres. Do wprowadzania wpłat i wypłat służy moduł Operacje bankowe jak napisał @dkozłowski. A dopiero z operacji bankowych tworzy się wyciągi bankowe.
To jest tak jak nie znając podstaw działania programu czy pewnych zasad księgowości chce się uzyskać jakiś efekt.
-
Próbowaliśmy wprowadzać wpłaty poprzez moduł "wyciągi bankowe" jednak pozwala on przypisać tylko dokumenty sprzedaży z wybranego okresu.
Natomiast w naszym przypadku okresy bardzo często się zazębiają i Subiekt zwraca błąd (tz. na wyciągu bankowym z danego dnia są płatności do wielu dat wystawienia faktur).
Zapłaty do faktur mamy w dniach przed wystawieniem faktury i nawet do kilku tygodniu po jej wystawieniu dla innych form płatności.
Moduł wyciągów bankowych odwzorowuje funkcjonalność wyciągów obsługiwanych przez banki - na wyciągu bankowym za dany okres pojawią się tylko i wyłącznie transakcje (wpłaty bankowy, wypłaty bankowe) z okresu z jaki został wygenerowany wyciąg.
-
Witam,
Zakupiliśmy kilka przedmiotów od kilku sprzedawców i zapłaciliśmy poprzez jedną płatność PayU. Dotychczas zakupy przez PayU wprowadzaliśmy jako wypłaty do konkretnych kontrahentów (firm od których kupowaliśmy). W przypadku jednej płatności za 3 różne aukcje w 3 różnych sklepach pojawia się problem jak to rozliczyć. Proszę o pomoc w tej kwestii.
Możemy podzielić płatność na 3 wypłaty ale wtedy nie będzie się to zgadzało z późniejszym wyciągiem z Payu.