Proszę o pomoc i sugestię jak można rozliczać operacje kartowe.
Obecnie sytuacja wygląda następująco:- Klient płaci kartą więc na dokumencie zaznaczam płatność kartą
- Powstaje należność od operatora płatności
- Otrzymuję przelew od operatora płatności pomniejszony o prowizję
- Automatycznie tworzona jest operacja bankowa na kwotę mniejszą niż na dokumencie bo pomniejszoną o prowizję
- Z poziomu operacji bankowej Tytułem; Rozlicz rozrachunki rozliczam dany rozrachunek
- Nie zostaje on jednak rozliczony w całości - wciąż pozostaje do rozliczenia kwota prowizji którą pobrał operator
I co dalej?Zastanawiam się nad rozwiązaniem następującym:
- Na koniec miesiąca otrzymuję od operatora płatności fakturę
- Otrzymaną fakturę dodaję jako Faktura zakupu
- Jako płatność wybieram Kredyt kupiecki
- Powstaje więc zobowiązanie do operatora płatności
- Wchodzę w zobowiązania z operatorem i klikam Rozlicz przez skojarzenie
- Rozliczam otrzymaną fakturę z pozostałą należnością z transakcji kartowej
Teoretycznie wszystko wygląda OK ale przy kilkudziesięciu transakcjach kartowych dziennie jest przy tym sporo pracy.
- Czy ktoś może rozwiązuje to inaczej?
- Czy jest jakiś automat którym mógłbym się wspomóc?
Z góry dziękuję za pomoc i wszystkie sugestie.