Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: AGarden w Luty 22, 2024, 07:50:59
-
Witajcie mam zapytanie jak macie rozwiązaną sprawę z rozliczaniem wpłat PayU i przelewy24 z allegro w subiekcie
u mnie dotychczas to wyglądało tak
1. Zakup klienta >
2. Opłacone przez klienta payu 100% >
3. % Kwota wpada na saldo allegro >
4. Wystawiona faktura dla klienta 100% kwoty wpłaconej (płatność kartą PayU niezapłacone) >
5. Pracownik robi przelew z salda allegro na nasze konto w 100% >
6. Pracownik generuje zestawienie transakcji z konta allegro >
7. Pracownik rozlicza w subiekcie fakturę klienta jako zapłaconą w 100 % >
8. Faktura klienta rozliczona >
9. Allegro wystawia na koniec miesiąca fakturę na koszty opłat i prowizji allegro >
10. pracownik opłaca fakturę allegro za koszty opłat i prowizji >
Koniec
A obecnie po zmianach allegro nie wiem jak mam zamknąć temat z rozliczeniem tych płatności i faktur
1. Zakup klienta >
2. opłacone przez klienta payu 100% >
3. 100% Kwota wpada na saldo allegro >
4. Allegro odejmuje koszty opłat i prowizji >
5. Na saldzie allegro zostaje np 70% kwoty wpłaconej przez klienta >
6. Nie wiem jak to teraz ustawić ? wydaje mi się że chciałbym wystawić fakturę dla klienta na 100% kwoty wpłaconej przez klienta i od razu jako zapłacone tak żeby nie pokazywały się w rozrachunkach ( bo przecież tak naprawdę klient już zapłacił ) nie wiem czy tak można zrobić czy raczej rozliczać tą kwote pomniejszoną o te 30% przez allegro (jaką płatność wybrać) i gdzie pojawi się tak kasa dopóki pracownik nie przeleje środków z salda konta allegro oczywiście pomniejszonego o kwotę prowizji
7. pracownik robi przelew z salda allegro na nasze konto 70 % kwoty wpłaconej ( czy tak robiąc możemy później te brakujące 30% skompensować z fakturą wystawioną przez Allegro dodatkowo w subiekcie od wersji 1.59 mamy nowy moduł w Rozrachunkach o nazwie Rozliczenia pośredników płatności jak Przelewy24. nie wiem czy tak może być ) >
8. pracownik generuje zestawienie z konta allegro >
9. Allegro wystawia na koniec miesiąca fakturę na koszty opłat i prowizji allegro to te 30% pobrane z salda allegro czyli faktura jest już opłacona >
-
Nie raz informowałem na forum, że posiadamy dedykowane rozwiązanie wspierające takie rozliczenia (aktualnie jest rozwijane pod zmiany wprowadzone przez Allegro), traktujemy pośrednika płatności jak bank, czyli wpłata od klienta-rozliczenie należności ze sprzedaży, zwrot dla klienta-rozliczenie zobowiązania ze zwrotu/korekty, potrącenie prowizji-rozliczenie faktury za te prowizje, wypłata środków-rozliczenie wpłaty na rachunku głównym, koniec.
-
Ja mam to rozwiązane tak, że gdy wpływają środki na konto to rozliczam to co wpłynęło, a pozostała część z faktury kosztowej dodaję ręcznie w rozrachunki i rozliczam przez skojarzenie. Dzięki temu mam w rozliczeniach dokładnie takie kwoty jakie są na koncie :)
-
Ja mam to rozwiązane tak, że gdy wpływają środki na konto to rozliczam to co wpłynęło, a pozostała część z faktury kosztowej dodaję ręcznie w rozrachunki i rozliczam przez skojarzenie. Dzięki temu mam w rozliczeniach dokładnie takie kwoty jakie są na koncie :)
Czyli dostajesz przelew za powiedzmy 1000 wpłat, 100 zwrotów, z potrąconymi prowizjami - to co robisz ?
-
Zatrudniasz odpowiednią ilość stażystów albo innych studentów ;D
-
Nie raz informowałem na forum, że posiadamy dedykowane rozwiązanie wspierające takie rozliczenia (aktualnie jest rozwijane pod zmiany wprowadzone przez Allegro), traktujemy pośrednika płatności jak bank, czyli wpłata od klienta-rozliczenie należności ze sprzedaży, zwrot dla klienta-rozliczenie zobowiązania ze zwrotu/korekty, potrącenie prowizji-rozliczenie faktury za te prowizje, wypłata środków-rozliczenie wpłaty na rachunku głównym, koniec.
Witam,
Korzystam z Pana rozwiązania, ale mam pytania.
Rozliczam paczkę od allegro z transakcjami, gdzie kontrahentem jest allegro.
1. W większości przypadków "Kwota transakcji" oraz "Wartość dokumentu" są takie same. Mimo to w polu "Ostrzeżenia / Błędy jest komunikat "Kwota wpłaty różni się od wartości rozrachunku". Z czego wynika ten komunikat?
2. W jaki sposób rozliczać pozycje "Prowizje" ? Po prostu ręcznie z kontrahentem?
Pozdrawiam
-
Korzystam z Pana rozwiązania, ale mam pytania.
Rozliczam paczkę od allegro z transakcjami, gdzie kontrahentem jest allegro.
1. W większości przypadków "Kwota transakcji" oraz "Wartość dokumentu" są takie same. Mimo to w polu "Ostrzeżenia / Błędy jest komunikat "Kwota wpłaty różni się od wartości rozrachunku". Z czego wynika ten komunikat?
Dokładnie z tego, o czym informuje komunikat - proszę pokazać te dwie kwoty to postaram się wskazać opisywaną różnicę.
2. W jaki sposób rozliczać pozycje "Prowizje" ? Po prostu ręcznie z kontrahentem?
To zależy od przyjętego trybu rozliczania - jeśli przez biorczą wpłatę (niezalecane) to poprzez kompensatę z fakturą zakupu za prowizje, jeśli przez rachunek bankowy (zalecane) to poprzez rozliczenie przez skojarzenie wypłaty bankowej z fakturą zakupu prowizje.