Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: stelka w Marzec 19, 2018, 09:42:24
-
Dzień dobry,
od paru lat prowadzę sklep rowerowy i korzystam z powodzeniem z Subiekta GT.
W tym roku otworzyłam serwis rowerowy i niestety nie mogę znaleźć rozwiązania, które pozwoliło by mi wykorzystać SGT do jego obsługi.
Konkurencja (zaprzyjaźniona oczywiście) posiada zewnętrzną autorską aplikację, która jest ok ale ma się nijak do Subiekta.
Mnie zależy na tym, by prowadząc sprzedaż jak do tej pory móc dodatkowo:
1. wystawić i wydrukować zlecenie serwisowe z opisem zgłoszonych problemów,
2. w trakcie obsługi zlecenia dokładać do niego części (ściągać z magazynu jak na WZ),
3. na koniec na podstawie ww dokumentu wydrukować paragon/fakturę.
Kombinowałam z WZ ale księgowy upiera się, by wszystkie WZ realizować na koniec miesiąca. Niektóre naprawy trwają dłużej, gdy trzeba sprowadzić coś z daleka czy oczekując na rozpatrzenie gwarancji.
Będę wdzięczna za pomysły, może ktoś w was spotkał się już z takim rozwiązaniem.
Przyglądałam się dodatkom np. inDodatki ale sądząc po opiniach z tego forum, jest to zła droga.
pozdrawiam, życząc wszystkim zakręconym rowerowo dobrego, bezpiecznego i (mimo wszystko) mało awaryjnego sezonu
Anka
-
Ja posiłkuję się zamówieniem od klienta. Wzór wydruku oczywiście jest zmieniony.
-
Mnie zależy na tym, by prowadząc sprzedaż jak do tej pory móc dodatkowo:
1. wystawić i wydrukować zlecenie serwisowe z opisem zgłoszonych problemów,
2. w trakcie obsługi zlecenia dokładać do niego części (ściągać z magazynu jak na WZ),
3. na koniec na podstawie ww dokumentu wydrukować paragon/fakturę.
To zrób jak piszesz, jeśli to wystarczy, większość jednak zaprzęga do tego również Gestora, bez modyfikacji wzorców też się raczej nie obejdzie.
Kombinowałam z WZ ale księgowy upiera się, by wszystkie WZ realizować na koniec miesiąca. Niektóre naprawy trwają dłużej, gdy trzeba sprowadzić coś z daleka czy oczekując na rozpatrzenie gwarancji.
No a jaki to problem zmienić datę WZ na następny miesiąc ?
Będę wdzięczna za pomysły, może ktoś w was spotkał się już z takim rozwiązaniem.
Przyglądałam się dodatkom np. inDodatki ale sądząc po opiniach z tego forum, jest to zła droga.
Porozmawiaj z kimś kto wdraża programy i możliwościach dostosowania do swoich potrzeb, warto też zainteresować się nexo, gdzie w Gestorze powstaje dedykowany moduł serwisowy.
-
Istnieją też inne rozwiązania dodatkowe niż inDodatki, przeznaczone do obsługi serwisu, ale to już na PW
-
Ja posiłkuję się zamówieniem od klienta. Wzór wydruku oczywiście jest zmieniony.
Ok, spróbuję.
Zamówienie od klienta nie blokuje mi towaru jak WZ i przy niesprzyjających okolicznościach (a tak jest w sezonie) ktoś może mi sprzedać taką lub inną część.
-
No a jaki to problem zmienić datę WZ na następny miesiąc ?
Problem żaden.
Jednak księgowy czepia się ciągłości numeracji WZ. Jeśli zmienię datę WZ to po numerze 120 będzie np. 85.
Przy JPK_MAG, które ponoć już niedługo, będzie widać wszystko. Po co mam się głupio tłumaczyć, że klient nie odebrał roweru itd.?
-
No a jaki to problem zmienić datę WZ na następny miesiąc ?
Problem żaden.
Jednak księgowy czepia się ciągłości numeracji WZ. Jeśli zmienię datę WZ to po numerze 120 będzie np. 85.
Przy JPK_MAG, które ponoć już niedługo, będzie widać wszystko. Po co mam się głupio tłumaczyć, że klient nie odebrał roweru itd.?
Ciągłość nuimeracji i kolejność jest wymagana od dokumentów sprzedaży - faktur. Od paragonów już nie. Tak samo nie jest wymagana od dokumentów magazynowych. W dodatku jesteś na pełnej księgowości, ze przekazujesz księgowomu dokumenty magazynowe?
Jeśli jesteś na kpir, to dokumenty magaznowe dla księgowości nie istnieją, poza bardzo nielicznymi wyjatkami - remanentowymi i przesunięciem towaru/materiału w koszty.
Natomiast możesz to robić z wykorzystaniem kompletów - zakładasz komplet naprawa roweru dla xsińskiego, dopisujesz do niego wszystkie składniki, możesz uzupełniać w trakcie. Jak skończysz montujesz i wystawiasz fakturę. Elementy użyte w komplecie możesz blokować zamówieniem z rezerwacją. Po zakończeniu usuwasz zamówienie, generujesz komplet, wystawiasz fakturę na ten komplet.
-
Natomiast możesz to robić z wykorzystaniem kompletów - zakładasz komplet naprawa roweru dla xsińskiego, dopisujesz do niego wszystkie składniki, możesz uzupełniać w trakcie. Jak skończysz montujesz i wystawiasz fakturę. Elementy użyte w komplecie możesz blokować zamówieniem z rezerwacją. Po zakończeniu usuwasz zamówienie, generujesz komplet, wystawiasz fakturę na ten komplet.
Bardzo dziękuję, ciekawy pomysł. Może taka forma nam wystarczy.
-
Istnieją też inne rozwiązania dodatkowe niż inDodatki, przeznaczone do obsługi serwisu, ale to już na PW
Jakie rozwiązanie zamiast inDodatki - polecasz do Serwisu?