Autor Wątek: Problem z bazą danych  (Przeczytany 2863 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aqff

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +0/-0
Problem z bazą danych
« dnia: Październik 16, 2015, 21:33:39 »
Cześć, mam problem z podłączeniem bazy danych do serwera - ale najpierw opisze zaistniałą sytuację od początku:

Nieco ponad 2 miesiące temu przeprowadziłem aktualizacje subiekta na wersje 1.38. Od tego czasu baza danych nie była archiwizowana, ponieważ wyskakiwał błąd z uszkodzoną bazą danych msdb(?) - a więc do wczoraj miałem baze danych, od 2 miesięcy niezarchiwizowaną. Chcąc naprawić ten problem wyczytałem w internecie(z resztą na tym forum), że jedynym wyjściem jest przeinstalowanie serwera SQL. Tak więc sprawdziłem jego wersje (10.50.2500.0 [SP1]), pobrałem tę samą ze strony microsoftu( link:http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=26727  - pobrałem tylko plik  SQLServer2008R2SP1-KB2528583-x64-ENU.exe) i próbowałem zainstalować po ówczesnym usunięciu wszystkich składników poprzedniego SQLa za pomoca windowsowego dodaj/usun program. Jednakże podczas instalacji pierwszego ze składników, który nazywa się bodaj setup support pojawia się komunikat o tym by poczekać na następny proces, nagle okienko znika wraz z oknem instalacyjnym i nic dalej się nie dzieję. Przekonany o jakimś błędzie systemowym postanowiłem spróbować zainstalować subiekta z sqlem na innym komputerze. Tutaj pojawił się problem numer dwa, na ów komputerze mam system z windowsem 10, który nie obsługuje wersji sqla którą miałem wcześniej (2008 r2) więc zmuszony byłem do zainstalowania SQLa 2014. Instalacja subiekta i sqla przebiegła pomyślnie - odpaliłem więc Program Serwisowy od Inserta w celu wczytania bazy - program połączył się z systemem ale podczas próby dodania podmiotu program nie widzi moich plików mdf i ldf które wrzuciłem do folderu według lokalizacji z programu serwisowego (Serwer->informacje->folder).

Tutaj kończy się mój problem, a zaczynają pytania. Co mogę zrobić? Pozostaje mi reinstalacja systemu, wgranie przestarzałej siódemki i próbowanie od nowa? Może ktoś ma pomysł dlaczego na komputerze numer 1 przerywany/zawieszany jest proces instalacji SQLa? Czy mogę w jakiś inny sposób odzyskać dane mając plik mdf i ldf?

Uprzedzając odpowiedzi, tak zdaje sobie sprawę że szanse na odzyskanie bazy wynoszą 50% ale mimo wszystko chciałbym spróbować odzyskać te dwa minione miesiące

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9214
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Problem z bazą danych
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 16, 2015, 21:49:00 »
... Instalacja subiekta i sqla przebiegła pomyślnie - odpaliłem więc Program Serwisowy od Inserta w celu wczytania bazy - program połączył się z systemem ale podczas próby dodania podmiotu program nie widzi moich plików mdf i ldf które wrzuciłem do folderu według lokalizacji z programu serwisowego (Serwer->informacje->folder).

A co widzi?
Pokaż screen okna wyboru bazy.
Sławek, Zduńska Wola

Offline Aqff

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +0/-0
Odp: Problem z bazą danych
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2015, 22:05:46 »
« Ostatnia zmiana: Październik 16, 2015, 22:07:18 wysłana przez Aqff »

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9214
  • Reputacja +1304/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Problem z bazą danych
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 16, 2015, 23:15:48 »
Zainstaluj "sql server 2005 backward compatibility"
Sławek, Zduńska Wola

Offline Aqff

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +0/-0
Odp: Problem z bazą danych
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 16, 2015, 23:27:25 »
Zadziałało! Baza odtworzona prawidłowo, dziękuje serdecznie za pomoc!

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z bazą danych
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 16, 2015, 23:27:25 »