Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Ahlen w Maj 08, 2017, 15:24:02
-
Cześć,
Chciałbym zrobić coś takiego z wartościami z naszej starej bazy danych Subiekta do nowej bazy:
- Kontrahent - skopiować wszystkie dane z jednego subiekta i nadpisanie ich w drugim,
- Historia sprzedaży - dodanie historii sprzedaży wszystkich kontrahentów do aktualnej bazy, tak, żeby mieć wgląd bezpośrednio tylko z jednego programu do historii zakupowej klienta. Aktualnie musimy skakać między dwoma oknami Subiekta (stara baza i nowa) jeżeli chcemy mieć wgląd do zakupów sprzed 2017
Czy istnieje taka możliwość? Nie ważne czy to ręcznie czy to przez doświadczonych programistów. Chciałbym, żeby to było naprawione, ponieważ poprzedni informatyk bardzo źle dokonał kopiowania bazy.
-
Czyli chcesz żeby program wyświetlał historię dokumentów, których w nim nie ma?
Historia transakcji nie jest zapisywana w kartotece kontrahenta, tylko wyliczana na podstawie dokumentów.
-
Tak, jeżeli była by taka możliwość to chciałbym, żeby wyświetlało. Domyślam się, że jest to tworzone na podstawie wprowadzonych danych ale warto zapytać. Mogłoby to być w formie podglądu bez szczegółowych danych np. klient kupił w roku 2016 w lutym za 20 000 zł towaru, bez podglądu do konkretnych faktur.
Jednak głównym problemem są utrapienia z nieprawidłowymi danymi w kontrahentach. Trzeba ręcznie zaktualizować 2100 kontrahentów o prawie każdą drobną informację (adres dostawy, numery telefonów, pracownicy, adresy mailowe, rabaty, uwagi itd.). Niektóre rzeczy zaktualizowałem ręcznie na zasadzie zmian zbiorczych (województwa, przypisane rabaty, opiekun kontrahenta).
-
candy: to jest Pan od tego problemu:
http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/zmiana-firmy-z-wlasnosci-prywatnej-w-spolke-komandytowa/msg77163/#msg77163
Ahlen:
Wydaje mi się, że mniej roboty by kosztowało zrobić to, co nie było wykonane poprzednim razem, czyli odblokować licencję w kopii starej bazy danych i aktywować ją na nowo.
Następnie przenieść dokumenty plikami EPP z bazy 2017 z powrotem do starej bazy.
Tyle że nadal pozostaje problem z przeniesieniem nowych danych Gestora do starej bazy a do tego potrzeba kogoś z powołaniem.
-
candy: to jest Pan od tego problemu:
http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/zmiana-firmy-z-wlasnosci-prywatnej-w-spolke-komandytowa/msg77163/#msg77163
Muszę spytać - @Ahlen, dlaczego nie posłuchałeś nas kiedy można było wszystko wyprostować nieporównywalnie mniejszym nakładem pracy/kosztami niż teraz, po około 5 miesiącach pracy ?
Teoretycznie można zrobić wszystko o czym piszesz (w przypadku historii sprzedaży można zaingerować w program i wyświetlić dane z innego podmiotu), ale w praktyce będzie problem z znalezieniem kogoś kto będzie dysponował czasem na taki zakres prac i może to wygenerować znaczące koszty.
-
Wydaje mi się że w tej sytuacji należałoby się zająć przeniesieniem tych brakujących danych bez kombinowania z historią transakcji.
To jest do zrobienia bez modyfikacji programu, choć oczywiście wymagać będzie podłubania trochę. Część danych na pewno już uzupełniliście, więc trzeba posprawdzać.
Gdyby to robić przed startem to byłoby 3 razy mniej roboty.
A gdyby to zrobić dobrze od początku to byłoby w czasie wypicia kawy. No, może dwóch kaw.
-
candy: to jest Pan od tego problemu:
http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/zmiana-firmy-z-wlasnosci-prywatnej-w-spolke-komandytowa/msg77163/#msg77163
Muszę spytać - @Ahlen, dlaczego nie posłuchałeś nas kiedy można było wszystko wyprostować nieporównywalnie mniejszym nakładem pracy/kosztami niż teraz, po około 5 miesiącach pracy ?
Teoretycznie można zrobić wszystko o czym piszesz (w przypadku historii sprzedaży można zaingerować w program i wyświetlić dane z innego podmiotu), ale w praktyce będzie problem z znalezieniem kogoś kto będzie dysponował czasem na taki zakres prac i może to wygenerować znaczące koszty.
To nie było tak, że was nie posłuchałem tylko to już było po fakcie a właściciel wtedy był na tyle poirytowany, że nie chciał poruszać tego tematu, więc padła decyzja - uzupełniamy na bieżąco. Niestety, nie mam 100% decyzyjności co do tych spraw pomimo faktu, że właściciel liczy się z moim zdaniem. U nas w firmie sprawa wygląda tak, że szef potrafi podjąć decyzje nagle i bez konsultacji z innymi (ma do tego prawo, on jest właścicielem) i np. mimo tego, iż wie że my potrafimy podejść do pewnych problemów inaczej (znaleźć prostsze rozwiązania), to niestety pojawił się tutaj czynnik "znajomego, który poleca znajomego, który zrobi wszystko"...
Panowie i Panie wiem, że to już musztarda po obiedzie i tak od 5 miesięcy wszyscy się irytują w firmie, że musimy pracować na dwóch podmiotach z niepełnymi danymi, które każdy uzupełnia jak mu się chce, a że pracy jest dużo to praktycznie nikt tego nie robi, bo szczerze po aktualizacji 3 firm już dalej się odechciewa.
Oczekuje tego, że ktoś wyceni mi taką usługę, ja to skonsultuje z szefem i być może uda się to jakoś poskładać w całość.