Autor Wątek: Problem z aktualizacją do 1.63 SP2 HF1  (Przeczytany 2410 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline glonojad

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.34
Problem z aktualizacją do 1.63 SP2 HF1
« dnia: Sierpień 25, 2020, 19:24:15 »
Po aktualizacji Subiekta GT do 1.63 SP2 HF1 (z wersji 1.60) należy przeprowadzić konwersję bazy danych i w tym momencie pojawia się poniższy błąd:

"błąd podczas przetwarzania bazy danych upewnij się że zainstalowany jest pakiet sql 2005 backward compatibility"

Oczywiście pakiet jest zainstalowany, był również przeinstalowywany - bezskutecznie. Próbowaliśmy aktualizacji z 2 komputerów klienckich jak i serwera (Windows server 2012).
Co ciekawe nawet przy próbie stworzenia nowej bazy instalacja się wykrzacza (Subiekt się zamyka bez jakichkolwiek błędów).

Do momentu aktualizacji wszystko działało prawidłowo. Baza jest postawiona na SQL Server 2017 Express. Dla testów sprawdziliśmy czy uda się postawić nową bazę na SQL Server 2014 i o dziwo zadziałało bez problemów.
Wygląda to jakby był problem z komunikacją między Subiektem na SQL Serverem 2017 Express.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Czy ktoś ma najnowszą wersję Subiekta i działa ona na SQL Server 2017 Express?
Może ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną całej sytuacji?

Offline Chris

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 2850
  • Reputacja +275/-0
  • Wersja programu: GT, Nexo - aktualne
Odp: Problem z aktualizacją do 1.63 SP2 HF1
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2020, 20:00:17 »
Spróbuj tego:
Cytuj
Należy skopiować plik SQLDMO.DLL z C:\Program Files (x86)\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn do katalogu C:\Windows\System32 i zrobić regsvr32.exe sqldmo.dll.
Tak samo trzeba zrobić C:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn do katalogu C:\Windows\SysWow64 i regsvr32.exe sqldmo.dll.
A jeśli nie pomoże, a sprawa pilna, to zrób kopię zapasową bazy ręcznie, w rejestrze wprowadź, aby zezwalał na konwersję bez kopii, a problemem zajmiesz się na spokojnie.
Cytuj
W rejestrze windows w gałęzi:
HKEY_CURRENT_USER\Software\InsERT\InsERT GT\dbman\1.0\Aktualizacja
należy stworzyć klucz typu "wartość stringowa" o nazwie "BezKopiiZapasowej", a w wartości należy wpisać aktualną datę (w formacie rrrr-mm-dd np. 2014-10-08)
Co do przyczyny to będzie wiadomo jak ją znajdziesz :-) Porównaj czy masz tą samą wersję sql 2005 backward compatibility, która znajduje się w pełnej instalce Insert GT.
Krzysztof, Radom

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z aktualizacją do 1.63 SP2 HF1
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 25, 2020, 20:00:17 »