Autor Wątek: Problem z aktualizacja bazy danych  (Przeczytany 2176 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline madmad

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.37
Problem z aktualizacja bazy danych
« dnia: Sierpień 20, 2019, 10:37:28 »
Zainstalowałam nową wersję programu 1.5803 i nie mogę zaktualizowac bazy danych - wyskakuje komunikat, że jest nieprawidłowy folder roboczy archiwizacji...nic nie zmieniałam, nic nie grzebałam...

Offline yemet

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 1250
  • Reputacja +46/-1
  • Wersja programu: Navireo
Odp: Problem z aktualizacja bazy danych
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 20, 2019, 12:05:03 »
No to jak ty nic nie grzebałaś to pewnie grzebał ktoś inny. Takie rzeczy raczej rzadko same się psują.

Sprawdź w archiwizatorze czy ścieżki masz ustawione jak należy, zrób testową archiwizację. Na pewno logujesz się do bazy z uprawnieniami administracyjnymi?
Jak się na tym nie znasz to wołaj serwisanta.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17059
  • Reputacja +798/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z aktualizacja bazy danych
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 20, 2019, 15:44:58 »
Jak napisałem na innym forum - sprawdź i odnieś się do zamieszczonych komunikatów - my bez dostępu do instalacji tego nie możemy przecież zrobić...
Daniel, Białystok.

Offline Artwi

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 187
  • Reputacja +3/-0
  • Wersja programu: Insert GT aktualny
Odp: Problem z aktualizacja bazy danych
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2019, 09:34:59 »
No to jak ty nic nie grzebałaś to pewnie grzebał ktoś inny. Takie rzeczy raczej rzadko same się psują.
Psują się - wystarczy, że instalacja była zrobiona na innym użytkowniku a aktualizacja na innym (np. admin lokalny i domenowy) albo uwierzytelnianie na serwerze ms sql było na innych użytkownikach (windzianym i ms sql) i już może być "popsute"...

@madmad:
Po pierwsze, konwersję rób na tym komputerze (jeśli masz wiele stanowisk), na którym masz serwer bazy danych. Sprawdź, jak Ci radzą, ustawienie foldera roboczego w archiwizerze - co tam masz wpisane. A następnie spróbuj się dostać do tego folderu np. z Eksploratora Windows na tym koncie Windows, z którego nieudanie robiłaś konwersję. Jak odmówi Ci dostępu, to musisz skonfigurować folder roboczy, do którego masz dostęp lub konwertować na koncie, które ma dostęp tam, gdzie to jest teraz skonfigurowane. I pytanie: czy przy instalacji (czyli nie aktualizowałaś, tylko instalowałaś nowy?) InsERTa 1.5803 wybrałaś tą samą metodę uwierzytelniania jak w poprzedniej instalacji? Bo jak wcześniej było po windzie a wybrałaś sa na serwerze ms sql albo było sa na serwerze ms sql a wybrałaś windę, to efekt może być jak opisałaś. I wtedy musisz odpalić program administracyjny InsERTa i zmienić sposób uwierzytelniania do bazy danych i te zmiany zapisać (by trafiły do konfiguracyjnych plików xml).
Mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z aktualizacja bazy danych
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2019, 09:34:59 »