Autor Wątek: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48  (Przeczytany 3887 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maxhobby

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 HF2
Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« dnia: Czerwiec 27, 2017, 10:36:16 »
Witam mam problem, przy aktualizacji Subiekta z wersji 1.47 HF2 do 1.48 wyskakuje błąd. Subiekt nie może wykonać aktualizacji bazy danych przez co i całego programu. Wie ktoś co może być powodem?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/e42d2b5dfccbd45c

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 27, 2017, 10:39:54 »
Nooo, ... przyczyną najpewniej jest to co napisano w komunikacie.
Czego w nim nie rozumiesz?
Czy spróbowałeś zrobić archiwum przed wykonaniem konwersji?
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 27, 2017, 11:52:31 »
Upewnij się, że wykonujesz konwersję na serwerze SQL.

Czy spróbowałeś zrobić archiwum przed wykonaniem konwersji?

Wygląda na to, że program został tanio kupiony i nikt nie zwrócił uwagi na taki drobiazg jak bezpieczeństwo danych i wygląda to na pierwszą kopię danych programu.
Daniel, Białystok.

Offline dolpi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 29, 2017, 10:01:10 »
Chciałem się podpiąć do wątka,u klienta mam podobny problem z tym, że wyskakuje błąd przy kompaktowaniu bazy :
Kompaktowanie podmiotu...Nie powiodło się:
Błąd 0x80004005: Nieokreślony błąd.
Aktualizacja podmiotu nie powiodła się: 0x80004005: Nieokreślony błąd.
Przywrócenie podmiotu powiodło się.
Baza działa poprawnie, przechodzi kontrole danych, odbudowę indeksów, ale kompaktowanie nie.
Skopiowałem archiwum na inny komputer i instalacja wszystkiego od nowa, z instalki INSERT, bez kombinowania, dearchwizacja przebiegła prawidłowo, ale podniesienie wersji znów to samo.
Odinstalowałem wszystko, zainstalowałem w wersji w jakiej jest baza, wszystko gra. podmiot się otwiera widać transakcje, zdaje się być ok. Więc znowu podnoszę wersję i znowu przy kompaktowaniu błąd jak powyżej. No to biorę bazę innego klienta, która była w wersji 1.4702.10.3831 i wszystko działa do wersji 1,47_sp1 a na 1,48 nie chce też wywala błąd kompatowania bazy. Myślę - coś mi komp oszalał, zgrywam to wszystko na działający serwer z Windows Server 2016 enterprise, instaluję wszystko od nowa i to samo ! Trzy kompy, świeże instalacje i kłopot z kompaktowaniem bazy, SQL express 2014 antywirusy włączone, wyłączone, zapory wyłączone, włączone, uruchom jako administrator, wszystko bezpośrednio na serwerze SQL i nic. Ktoś coś może poradzić ?

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 29, 2017, 10:17:58 »
Nie, problem w ogóle nie jest podobny, a komputery nie szaleją (w odróżnieniu od ich użytkowników) - pisaliśmy na forum wielokrotnie, skoro jest problem z bazą danych to należy ją bezwzględnie dokładnie sprawdzić (dbcc), a nie kombinować i szukać obejść, gdyż nawet jeśli dzisiaj uda się znaleźć obejście to problem może wrócić w dużo bardziej nieprzyjemnej formie... Jeśli baza danych nie będzie uszkodzona to najzwyczajniej w świecie należy ją skompaktować przed konwersją za pomocą SSMS... Jeśli nie znasz się na administracji bazami danych to nawiąż współpracę z kimś kto wie co robi, zwłaszcza, że jak piszesz zajmujesz się nie swoimi bazami danych tylko bazami klientów. Ja niestety nie miewam takich problemów, więc ciężko mi coś więcej powiedzieć o potencjalnych przyczynach - takie problemy należy diagnozować w miejscu ich występowania.
Daniel, Białystok.

Offline dolpi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 29, 2017, 10:31:05 »
No nie napisałem, ale oczywiście DBCC nie zgłasza błędów. Zrobię jeszcze naprawę z poziomu SSMS i napiszę co się zmieniło.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 29, 2017, 10:38:10 »
Nie napisałeś też nic o dokładnej konfiguracji serwera SQL oraz sposobie nawiązywania połączenia z bazą danych. Jeśli już coś zmusiło Cię do korzystania z SQL'a w wersji 2014 to należałoby też instalować od razu SP2.
Daniel, Białystok.

Offline dolpi

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 29, 2017, 11:18:58 »
Słuszna uwaga, ale serwer sql 2014 instaluje się z pakietu insertu i jak napisałem nic nie kombinowałem z tą instalacją, czyli tak jak fabryka dała tak jest, oj cos chyba nie doczytałeś mojego posta. No ale mniejsza z tym, zrobiłem naprawę bazy danych spod SSMS i to dopiero dało rezultaty. Teraz cieszę się wersją 1.48 i klient też i myślę, że na tym etapie swój problem rozwiązałem, dzięki p. Danielowi, który swą uwagą naprowadził moje myśli na właściwe tory.
Pozdrawiam

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17235
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 29, 2017, 11:41:58 »
Słuszna uwaga, ale serwer sql 2014 instaluje się z pakietu insertu i jak napisałem nic nie kombinowałem z tą instalacją, czyli tak jak fabryka dała tak jest

Nie, przede wszystkim instalowana wersja serwera SQL uzależniona jest od bitowości systemu operacyjnego, na systemach x86 instaluje się wersja "2008 R2 SP1", a na systemach x64 instaluje się wersja "2014 SP1", a nie "2014" - to nie jest to samo i sugeruje, że nie była to instalacja z pakietu Insertu lub nie piszesz prawdy.

... oj cos chyba nie doczytałeś mojego posta.

Czytałem, ale opis był chaotyczny i zawierał nieprawdziwe, wprowadzające w błąd infromcje.

No ale mniejsza z tym, zrobiłem naprawę bazy danych spod SSMS i to dopiero dało rezultaty.

Jak rozumiem piszesz o czymś innym niż zrobiłeś i miałeś na myśli "kompaktowanie", a nie "naprawę" bazy danych...

Teraz cieszę się wersją 1.48 i klient też i myślę, że na tym etapie swój problem rozwiązałem, dzięki p. Danielowi, który swą uwagą naprowadził moje myśli na właściwe tory.

A ja znowu nie poznałem "przyczyny" bo zostało wykorzystane "obejście" problemu.
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2017, 12:21:12 »
...No ale mniejsza z tym, zrobiłem naprawę bazy danych spod SSMS i to dopiero dało rezultaty. Teraz cieszę się wersją 1.48 i klient też i myślę, że na tym etapie swój problem rozwiązałem, dzięki p. Danielowi, który swą uwagą naprowadził moje myśli na właściwe tory.
Pozdrawiam
Zrobiłeś naprawę czy kompaktowanie? Jakim poleceniem?

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Problem z aktualizacją bazy danych do wersji 1.48
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 29, 2017, 12:21:12 »