Autor Wątek: Subiekt GT wydruk listy [operacja na liście -> wydruk listy] przez pulpit zdalny  (Przeczytany 1908 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline nochal1000

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1.53
Witam,

mam problem z wydrukiem listy na domyślnej drukarce (z menu operacje na liście -> wydruk listy). Zanim opiszę problem, poniżej konfiguracja i tryb pracy na subiekcie:
- server znajduje się w lokalizacji "X" (windows server 2016 STD 1607 komp. 14393.2430 , SQL server 2016 STD, subiekt GT v 1.53 SP2 HF2), wszystkie możliwe aktualizacje do teraz były przeprowadzone.
- klienci podłączani lokalnie w tej samej lokalizacji co server
- klienci (pracownicy) podłączają się z innej lokalizacji "Y" do servera przez pulpity zdalne (w sumie 8-iu pracowników na raz, server ma zakupione 10 licencji CAL RDP).

Problem:
Przy podłączeniu przez pulpity zdalne, przy próbie wydruku listy z menu [operacja na liście -> wydruk listy, dotyczy to wszystkiego, czyli FV, kontrahenci, itp], nigdy jako pierwsza nie ustawia się drukarka domyślna (przy korzystaniu z RDP drukarką domyślną zawsze jest ta, która jest ustawiona jako domyślna z urządzenia podłączonego przez RDP w trybie redirected), ale drukarka "Microsoft Print to PDF". Można oczywiście wybrać w oknie wydruku inną drukarkę, ale jest to na tyle uciążliwe, że wymaga to kilku kolejnych kliknięć (i niestety straty czasu :)) Na komputerach w lokalizacji "X", które są podłączone jako końcówki i korzystają z bazy bezpośrednio przez program, taki problem nie występuje. Server (system) był niedawno zmieniany z Windows server 2008 Foundation na Windows server 2016 standard i... wtedy zaczęły się problemy.
Problem ten nie występuje przy wydrukach jakiegokolwiek dokumentu, który korzysta z Cristal Reports, czyli wzorców wydruków. Podejrzewam, że wydruki z operacji na liście są drukowane w jakiś inny sposób (ale to są tylko moje podejrzenia :))

Pytanie:
Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem? Ma ktoś podobną konfigurację?
Oczywiście support Inserta umywa ręce, ale śmiem twierdzić, że wina pewnie leży po stronie MS Windows server 2016.

Za jakiekolwiek podpowiedzi z góry dzięki.

Pozdro

Forum Użytkownikow Subiekt GT