Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Izapob w Grudzień 05, 2017, 22:23:30
-
Witam
bardzo proszę o udzielenie informacji na następujące pytanie (dotychczas tak jak wspomniałam we wcześniejszym poście pracowałam w subiekcie ale w sklepie spożywczym - były same faktury zakupu i sprzedaż detaliczna i to co się z tym wiąże. Teraz jestem w firmie meblowej i dopiero zaczynamy pracę z tym programem poprzez wprowadzanie kontrahentów i towarów (jest ich bardzo dużo) dlatego nie są narazie wprowadzane i rozliczane faktury tylko tworzona sama baza towarów, usług i kontrahentów.
Moje pytanie brzmi, czy da się na fakturach zaliczkowych i sprzedażowej końcowej nie wpisywać dokładnie materiałów jakie były użyte do danego montażu mebli a wpisywać tylko np. zestaw mebli kuchennych bądź innych i potem do tej faktury robić dokument WZ by nastąpił rozchód z magazynu?jeśli nie jak to zrobić najlepiej?
-jak najlepiej zrobić inwentaryzację towarów gdy nic nie ma na stanie a dopiero jest tworzona kartoteka (nie są wpisywane z faktury stany bo zaczynamy pracę i jest tego za dużo.
Jak się wprowadza usługę by móc ją sprzedawać?
- W jaki sposób korzystają Państwo z subiekta gdy są usługi?
Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na moje pytania
-
a gdzie ten co wam ten program sprzedał?
-
Witam,
Odnośnie Subiekta GT, to można to robić tak:
Zakładamy w kartotece nowy towar rodzaju "komplet", w nim decydujemy co chcemy aby wchodziło w skład tego kompletu. Następnie montujemy komplet, składniki schodzą ze stanu, na stan wchodzi nasz komplet (zestaw mebli), wystawiamy fakturę.
Natomiast w Subiekcie Nexo można zrobić tak:
wystawiając fakturę wprowadzamy usługę (np. zestaw mebli), dopisujemy wszystkie zużyte składniki i oznaczamy je jako materiały. Znajdują się na fakturze, wchodzą do kosztu dokumentu, ale się nie drukują.
Dlatego polecam pracować na Nexo. Kartoteki można przenieść z Subiekta GT, nie będzie podwójnej roboty.
-
Program został zakupiony w 2012 roku i leżał bo nikt nie nauczył się obsługi.Teraz kolejna próba,chcę ale umiem obsługiwać to co było potrzebne do sklepu spożywczego a meble to jest bardziej skomplikowane.Dziękuję bardzo za odpowiedzi.:(czarno to widzę
-
Jeszcze jedno pytanie orientują się państwo gdzie mogę się udać na jakieś szkolenie?woj.świętokrzyskie
-
Nie udawaj się na szkolenie tylko poszukaj wdrozeniowca/serwisanta I zróbcie wdrożenie u siebie na miejscu.
-
Jeszcze jedno pytanie odnośnie odpowiedzi Chris (dziękuję) czy ten komplet mebli to musi być w nim zaznaczone wcześniej co wchodzi w jego stan? czy można to dopiero wykonywać po wystawieniu faktury ale też nie chcemy aby na niej figurował stan zestawu mebli tylko samo określenie zestaw mebli - czy da się to tak wykonać?
I jeszcze jedno, czy ta opcja która była tutaj brana pod uwagę z fakturą i WZ dokonywanymi w celu rozchodu jest niedopuszczalna?(wtedy nie drukowałoby tego na fakturze a dokument WZ widniał by w komputerze.
Dziękuję i życzę przyjemnej pracy z Subiektem
-
zestaw powinnien byc zmontowany przed wystawieniem fs (inaczej rodzi to pozniej balagan)
-
Zestaw, w zależności od ustawienia w Parametrach, może być sztywny - czyli raz utworzony i wykorzystany nie może zmieniać składników. Stosuje się go wtedy jak jest dużo powtarzalnej produkcji.
Może też być elastyczny, czyli za każdym razem mogą być zmieniane składniki - wykorzystuje się wtedy, jak produkcja jest jednostkowa.
W sumie jest to bardzo proste, bo jeśli nowa pozycja w kartotece zostanie zdefiniowana jako Komplet, to pojawia się dodatkowa zakłądka Składniki, na której wybieramy w listy towarów co i ile ma być.
Montować można w dowolnej ilości, ale nie większej niż ilość składników - to chyba logiczne.
Przy montarzu tworzy się RW na skladniki i PW na komplet.
Przy takim scenariuszu zawsze w magazynie masz porządek, a mając RW i PW zawsze moższesz sprawdzić, co tam zeszło.
-
Dziękuję bardzo użytkownikowi Aldo i Chris za wyczerpujące odpowiedzi:)
jescze jedno pytanie w nawiązaniu do odpowiedzi Aldo
w sytuacji opisanej przez rozumiem z nicku, że Pana postępowanie ma wyglądać w następujący sposób:
- tworzę w kartotece komplet - PW na jego skład wejdą składniki - RW będzie wydana f-ra sprzedaży gdzie pracodawca nie chce by na fakturze widniały te wszystkie składniki chce by był tylko zapis komplet, dokumenty wewnętrzne te PW i RW będą w systemie komputerowym, nie będziemy ich drukować ale czy towar ten zejdzie ze stanu magazynowego?czy trzeba wprowadzać kolejny dokument(zaraz sprawdzę sama na wersji darmowej programu ale jestem laikiem w tej kwestii to proszę o odpowiedź.
I ostatnie ta opcja, która była wspominana faktura i wz jest nie dopuszczalna?nadmeniam, ze z magazynu kartka ze zuzytym towarem będzie dostarczana w momencie wystawiania faktury, nie bedzie wiadome nic wcześniej, osoba z magazynu nie będzie sama nic wpisywała w systemie.
dziękuję z pomoc i życzę wszystki owocnej współpracy z Subiektem:)jesteście lepsi niż szkolenie:)
-
Czytaj powoli i spokojnie odpowiedzi. Napisałem to wyraźnie w swojej odpowiedzi, a Ty zamiast przeczytać, pytasz jeszcze raz.
Akurat zakup mebli (jeszcze na zamówienie) nie jest transakcją porównywalną do sprzedaży w sklepie spożywczym. Tu klient zamawia co chce i meble dla niego trzeba najpierw zrobić/naszykować/zmontować. Chyba, ze to meble gotowe, ale wtedy byśmy nie dyskutowali o montażu.
Więc raczej sytuacja, że klient wchodzi i za kilka minut chce wyjechać z meblami nie jest prawdopodobna.
Magazynier dostaje zamównienie za montaż, wchodzi do Subiekta, składa w nim komplet, montuje go i daje znać, że gotowy i można sprzedawać. W tym momencie można go wstawić na fakturę, określić cenę sprzedaży i sprzedać.
WZ nic do tego nie ma, poza tym, że do faktury zostanie wystawiona automatycznie na komplet. Czyli na fakturze bedziesz miał to samo co na WZ, ale zupelnie co innego niż na RW z montażu. Tylko RW jest dokumentem wewnętrznym dla zapewnienia porządku w magazynie.
-
wypadalo by zaczac od zamowienia od klienta i cos na nim wpisac;-)
-
wypadalo by zaczac od zamowienia od klienta i cos na nim wpisac;-)
Można i można na ZK wpisać nawet elementy składowe, na podstawie czego zostanie zmontowany komplet. Ale to nie znaczy, że muszą one trafić na fakturę.
-
Gdyby się dało wpisać na zamówieniu to byłoby to łatwe ma być wpisane tylko zestaw mebli i tyle:(
Aldo - zrobiłam tak jak pisałeś utworzyłam komplet w skład wpisałam składniki i potem utworzyłam dokument PW i RW zeszedł mi stan towarów ze stanu więc rozumiem, że nie trzeba już dodatkowego wydania z magazynu tworzyć. Czytam uważnie a pytam po kilka razy bo nikt nie umie a ja chcę zrobić to najlepiej jak się da. Dziękuję bardzo będę tak robiła tylko szkoda, że dwa dodatkowe dokumenty ale wyjścia nie ma. Raz jeszcze dziękuję.
-
a jak potem utworzyłaś to RW i PW?
-
Gdyby się dało wpisać na zamówieniu to byłoby to łatwe ma być wpisane tylko zestaw mebli i tyle:(
Aldo - zrobiłam tak jak pisałeś utworzyłam komplet w skład wpisałam składniki i potem utworzyłam dokument PW i RW zeszedł mi stan towarów ze stanu więc rozumiem, że nie trzeba już dodatkowego wydania z magazynu tworzyć. Czytam uważnie a pytam po kilka razy bo nikt nie umie a ja chcę zrobić to najlepiej jak się da. Dziękuję bardzo będę tak robiła tylko szkoda, że dwa dodatkowe dokumenty ale wyjścia nie ma. Raz jeszcze dziękuję.
Te dwa dodatkowe dokumenty tworzą się automatycznie w tle w trakcie montowania, więc nie widzę tu żadnego problemu, a dzieki nim masz porządek w magazynie.
-
Aha jak zrobiłam? pewnie namodziłam weszłam w dokumenty wewnętrzne i zrobiłam Rw ze składnikami i PW czyli już pewnie źle wcześniej w kartotece zrobiłam komplet o nazwie zestaw mebli i na składniki dodałam jakieś 3 towary.Zaraz zejdę:(co teraz źle.
-
To pewnie zrobiłam źle rano napiszę co nakombinowałam bo syn zabrał laptopa i przy fakturze sprzedaży nie trzeba robić już żadnego wydania zewnętrznego?
-
To ja jeszcze od siebie dodam, że jak korzystałem z Subiekta GT, to wprowadzałem komplet jako usługę, a składniki poniżej w cenie zerowej. Następnie drukowałem faktury na specjalnie zmodyfikowanym wzorcu, który nie drukował pozycji z ceną zero. Dzięki temu miałem łatwą robotę. Problem tylko w tym, że na JPK_FA takie pozycje się pokażą, więc trzeba by w razie potrzeby (kontroli) odpowiednio pliki zmodyfikować.
-
To ja jeszcze od siebie dodam, że jak korzystałem z Subiekta GT, to wprowadzałem komplet jako usługę, a składniki poniżej w cenie zerowej. Następnie drukowałem faktury na specjalnie zmodyfikowanym wzorcu, który nie drukował pozycji z ceną zero. Dzięki temu miałem łatwą robotę. Problem tylko w tym, że na JPK_FA takie pozycje się pokażą, więc trzeba by w razie potrzeby (kontroli) odpowiednio pliki zmodyfikować.
Napiszę krótko - jak bym był twoim księgowym, to byś tak nie robił. :)
-
To ja jeszcze od siebie dodam, że jak korzystałem z Subiekta GT, to wprowadzałem komplet jako usługę, a składniki poniżej w cenie zerowej. Następnie drukowałem faktury na specjalnie zmodyfikowanym wzorcu, który nie drukował pozycji z ceną zero. Dzięki temu miałem łatwą robotę. Problem tylko w tym, że na JPK_FA takie pozycje się pokażą, więc trzeba by w razie potrzeby (kontroli) odpowiednio pliki zmodyfikować.
Napiszę krótko - jak bym był twoim księgowym, to byś tak nie robił. :)
Niby dlaczego? Mój księgowy na wydrukach nie widzi różnicy, klient nie widzi, ja nie widzę, a Tobie by przeszkadzało?
-
To ja jeszcze od siebie dodam, że jak korzystałem z Subiekta GT, to wprowadzałem komplet jako usługę, a składniki poniżej w cenie zerowej. Następnie drukowałem faktury na specjalnie zmodyfikowanym wzorcu, który nie drukował pozycji z ceną zero. Dzięki temu miałem łatwą robotę. Problem tylko w tym, że na JPK_FA takie pozycje się pokażą, więc trzeba by w razie potrzeby (kontroli) odpowiednio pliki zmodyfikować.
Napiszę krótko - jak bym był twoim księgowym, to byś tak nie robił. :)
Niby dlaczego? Mój księgowy na wydrukach nie widzi różnicy, klient nie widzi, ja nie widzę, a Tobie by przeszkadzało?
Sam napisałeś dlaczego.
-
Dziękuję Aldo
zrobiłam teraz w domu na spokojnie raz jeszcze to co było pisane wczoraj o komplecie, RW na składniki i PW na komplet - wczoraj źle zrobiłam (ja w swojej wersji zamontowanej dla nauki w domu mam tak namotane, że jestem ślepa) faktycznie RW i PW tworzy się automatycznie w momencie wystawienia faktury na komplet (w RW ukazują się zużyte składniki) a na WZ jest tylko wpisany zestaw mebli, już rozumiem i dziękuję bardzo.U nas jedna osoba ma zajmować się zamówieniami, magazynem, wprowadzaniem faktur zakupowych i sprzedażowych więc myślałam, że ułatwię sobie poprzez wypisywanie tylko faktury i dokumentu WZ - (ale zaraz muszę sprawdzić bo wpisując na fakturze komplet mebli) to WZ wystawia się automatycznie i też będzie komplet mebli a nie zejdą żadne składniki- dobrze myślę?RW i PW - jak już zrozumiałam jest łatwe.Narazie jestem na etapie wprowadzanie kartoteki towarów i usług a jest tego dużo i ma być inwentaryzacja a dopiero po tym zaczynamy wprowadzać fakry ale do tego czasu chcę się nauczyć-oby się udało-napewno dzięki Wam:)dziękuję.
Aha czy do Subiekta da się jakoś wprowadzać zapisywać pliki PDF - to nie moje pytanie a innej osoby ja tak daleko nie wybiegam:)
Pozdrawiam nauczycieli
-
i jeszcze jedno pytanie, czy nie będzie problemu w związku z tym, że składniki składające się na komplet wiadomo, że nie dadą kwoty za jaką jest on sprzedawany tylko z wysoką marżą?
-
Uważasz że sprzedawanie z wysoką marżą jest przestępstwem?
-
Jak najbardziej nie uważam tak chodziło mi o to,czy np.nie musi być jeszcze wpisywana np.usługa.Nie ważne to wszystko zrobiłam i już wiem o co chodzi ale znowu pytanie jak kolejny komplet a wiadomo będzie ich dużo to znów w kartotekę wpisujemy komplet o innej nazwie?czy jakoś się to robi by wpisywać w tą samą nazwę kompletu i jak ktoś wie,czy można pliki w pdf do subiekta?dziękuję za tłumaczenie raz jeszcze.
-
To ja jeszcze od siebie dodam, że jak korzystałem z Subiekta GT, to wprowadzałem komplet jako usługę, a składniki poniżej w cenie zerowej. Następnie drukowałem faktury na specjalnie zmodyfikowanym wzorcu, który nie drukował pozycji z ceną zero. Dzięki temu miałem łatwą robotę. Problem tylko w tym, że na JPK_FA takie pozycje się pokażą, więc trzeba by w razie potrzeby (kontroli) odpowiednio pliki zmodyfikować.
Napiszę krótko - jak bym był twoim księgowym, to byś tak nie robił. :)
Niby dlaczego? Mój księgowy na wydrukach nie widzi różnicy, klient nie widzi, ja nie widzę, a Tobie by przeszkadzało?
Sam napisałeś dlaczego.
Już tak nie robię, mam Nexo :)
-
Jak najbardziej nie uważam tak chodziło mi o to,czy np.nie musi być jeszcze wpisywana np.usługa.Nie ważne to wszystko zrobiłam i już wiem o co chodzi ale znowu pytanie jak kolejny komplet a wiadomo będzie ich dużo to znów w kartotekę wpisujemy komplet o innej nazwie?czy jakoś się to robi by wpisywać w tą samą nazwę kompletu i jak ktoś wie,czy można pliki w pdf do subiekta?dziękuję za tłumaczenie raz jeszcze.
Piszesz bardzo chaotycznie i z tego co napisałaś wynika, ze czytasz też chaotycznie.
Od początku pisałem Ci krok po kroku jaka jest metodologia postępowania. Weź sobie dużą kartkę i napisz czynności po kolei:
1. wprowadzenie kompletu do kartoteki, określenie jego nazwy i składników,
2. zmontowanie kompletu,
3. wystawienie faktury na ten komplet.
ad. 1 - można w komplecie zmieniać składniki, ale nie wolno zastępować jednego kompletu zupełnie innym. Czyli jeśli utworzymy np. komplet wypoczynkowy, to takiej kartoteki nie można przerobić na komplet kuchenny. Czyli nazwa pierwotna musi zostać niezmieniona. Natomiast mogą się zmnieniać składniki. Czyli dla kompletu wypoczynkowego raz będzie to kanapa narożna + dwa fotele+ ława+ sofa, a innym razem kanapa zwykła+ fotel+dwa taborety. Ale niezmiennie to bedzie komplet wypoczynkowy.
ad. 2 - jeszcze raz powtarzam - przy montowaniu automatycznie powstają RW na skladniki i PW na komplet. Tu nic nie trzeba mieszać.
ad. 3 - przy wystawianu faktury automatycznie powstaje WZ, który zdejmuje ten komplet z magazynu. Też nie trzeba nic mieszać.
Ale żeby można było montować, to najpierw trzeba wprowadzić na stan składniki czyli fakturę zakupu. I tu wprowadzamy poszczególne elementy tworząc dla nich kartoteki zwykłe - jako towar. W ten sposób można je spzredawać pojedynczo jako poszczególne towary albo użyć ich do zmontowania kompletu.
Przy wypisywaniu faktury zakupu ujęte na niej towary wchodzą na stan magazynowy, bo automatycznie tworzy się PZ.
-
mozna ten montowac komplet z kompletu co sie w tej branzy spotyka:-)
-
A na przykład rozwiązanie w stylu faktura z usługą jednorazową i podpięte pod nią RW z poszczególnymi elementami? Faktura z RW zostaje u Sprzedawcy a Klient dostaję samą fakturę.
-
A na przykład rozwiązanie w stylu faktura z usługą jednorazową i podpięte pod nią RW z poszczególnymi elementami? Faktura z RW zostaje u Sprzedawcy a Klient dostaję samą fakturę.
Jak najbardziej jest możliwe, tylko konsekwencją będzie problem przyszłościowy w przypadku np reklamacji. Szukanie w papierach faktury z podpiętym RW jest czymś innym niż kilka kliknięć w programie. A jak się to RW odepnie, to będziesz wiedział od której faktury?
Wbrew pozorom wcale nie jest to ułatwienie. Ale to Twój wybór.
-
może faktycznie napisałam chaotycznie ale wiem już jak się tworzy komplet źle napisałam to już nie ważne.
Czy da się na tym samym komplecie (mam na myśli jednorazowy wpis ,,komplet"tworzyć kolejny zestaw czy znów musi być wprowadzony komplet w kartotekę i dopiero wtedy dodawane nowe składniki.chodzi mi o to, czy może być w kartotece jeden zestaw mebli łazienkowych, jeden zestaw mebli kuchennych, jeden zestaw mebli sypialnianych i na tym tworzony nasz zestaw do sprzedaży o to mi chodzi.Dziękuję
-
JESZCZE JEDNO PYTANIE, CZY KOMPLET MUSI BYĆ NA STANIE ABY STWORZYĆ ZAMÓWIENIE?(TUTAJ KOMPLETY BĘDĄ SKŁADANE DOPIERO PRZED FAKTURĄ SPRZEDAŻY.
-
może faktycznie napisałam chaotycznie ale wiem już jak się tworzy komplet źle napisałam to już nie ważne.
Czy da się na tym samym komplecie (mam na myśli jednorazowy wpis ,,komplet"tworzyć kolejny zestaw czy znów musi być wprowadzony komplet w kartotekę i dopiero wtedy dodawane nowe składniki.chodzi mi o to, czy może być w kartotece jeden zestaw mebli łazienkowych, jeden zestaw mebli kuchennych, jeden zestaw mebli sypialnianych i na tym tworzony nasz zestaw do sprzedaży o to mi chodzi.Dziękuję
Przeczytaj jeszcze raz mój pierwszy post w tym wątku.
W innym wyjaśniam, że nie wolno zmieniać nazw kompletów. Natomiast zmiana składników zależy od ustawienia w programie - Administracja-Parametry-Towary i usługi-Zakładka Kompletacja. Zaznaczone ma być brak blokady.
Czyli powoli jeszce raz - tworzysz kartoteki kompletów, tyle róznych, ile ma być róznych kompletów - komplet wypoczynkowy, komplet kuchenny, komplet salonowy, itd, itp. Jeśli ustawisz ta opcję wyzej, to w każdym z tych kompletów mozesz zmieniać składniki. Natomiast co było w skłądzie komplety po zmontowaniu widać na powiązanych dokumentach RW i PW. Możesz na fakturze w polu Opis lub Podtytuł (trzeba wyłączyć jego drukowanie) wstawić numer PW z montarzu tego kompletu. Zaglądając do faktury które to PW łatwo odnajdziesz co w nim było.
Co do ostatniego pytania - na zamówieniu także można umieszczać towary/komplety, których stan jest zerowy.
-
Nie musi.
Skąd w ogóle taki pomysł?
-
Dziękuję bardzo za wyczerpującą i bardzo prosto napisaną odpowiedź.Jutro sprawdzę swoje ustawienia w pracy,wiem już,że na zamówieniu może być stan zerowy.Sprawdzając w swoim demonstracyjnym subiekcie zmieniałam symbol na kolejny i tak tworzyłam nowy komplet ale o taką opcję jak Ty napisałeś mi chodziło.Dziękuję:)
-
Dziękuję Aldo tak zrobiłam ustawiłam, że zmieniam składniki w zestawach i udało się:)
teraz pytanie gdzie zmienić aby na fakaturach (sprzedaży i zaliczkowych) nie pojawiał się w wydruku zapis tego PW, które zapisałam sobie w opisie w uwagach?-może w złym miejscu zapisałam?sziękuję bardzo:)
-
Dziękuję Aldo tak zrobiłam ustawiłam, że zmieniam składniki w zestawach i udało się:)
teraz pytanie gdzie zmienić aby na fakaturach (sprzedaży i zaliczkowych) nie pojawiał się w wydruku zapis tego PW, które zapisałam sobie w opisie w uwagach?-może w złym miejscu zapisałam?sziękuję bardzo:)
Musisz znależć we Wzorcach wydruków wzorzec tych faktur, rdytować je i na zakłądce Inne odznaczyć Drukuj uwagi.
Jesli pola są nieaktywne (tak jest we wzorcach Standardowych), to trzeba taki wzorzec powielić, na pierwszej zakładce ustawić jako domyślny i w nim zmienić ten znacznik.
-
Piszesz bardzo chaotycznie i z tego co napisałaś wynika, ze czytasz też chaotycznie.
Od początku pisałem Ci krok po kroku jaka jest metodologia postępowania. Weź sobie dużą kartkę i napisz czynności po kolei:
1. wprowadzenie kompletu do kartoteki, określenie jego nazwy i składników,
2. zmontowanie kompletu,
3. wystawienie faktury na ten komplet.
ad. 1 - można w komplecie zmieniać składniki, ale nie wolno zastępować jednego kompletu zupełnie innym. Czyli jeśli utworzymy np. komplet wypoczynkowy, to takiej kartoteki nie można przerobić na komplet kuchenny. Czyli nazwa pierwotna musi zostać niezmieniona. Natomiast mogą się zmnieniać składniki. Czyli dla kompletu wypoczynkowego raz będzie to kanapa narożna + dwa fotele+ ława+ sofa, a innym razem kanapa zwykła+ fotel+dwa taborety. Ale niezmiennie to bedzie komplet wypoczynkowy.
A dlaczegóż to? Przecież się da! Pytam bo już taki zabieg popełniłem. Może nie tak drastyczny jak zmiana z kompletu wypoczynkowego na komplet kuchenny, ale w moich przypadku było to coś w stylu: "komplet wypoczynkowy 2+1+1", na "komplet wypoczynkowy 2+1+1/1+2+2" - pójdę siedzieć? :D
-
Nie, tylko jak wystawisz fakturę na "zestaw krzeseł", potem zmienisz nazwę na "zestaw szafek kuchennych" i wydrukujesz starą fakturę jeszcze raz to będzie na niej "zestaw szafek kuchennych".
Nie polecam.
-
Nie, tylko jak wystawisz fakturę na "zestaw krzeseł", potem zmienisz nazwę na "zestaw szafek kuchennych" i wydrukujesz starą fakturę jeszcze raz to będzie na niej "zestaw szafek kuchennych".
Nie polecam.
A to luzik ;) Dzięki
-
Witam ponownie mam kolejne pytanie - wprowadzam towary i usługi, zakładam kartoteki itd, ilości towarów zostaną wpisane do dokumentu PW po zliczeniu i wtedy wywołam skutek magazynowy i teraz pytanie wprowadzam cenę netto w PW co zrobić aby cena ukazywała się w kartotece towarów i usług? jak to wykonać.
Dziękuję bardzo i pozdrawiam
-
Towar będzie sprzedawany jako komplet i cena za niego jest z marżą więc może wprowadzanie tych cen nie jest konieczne?bo towar na sztuki nie będzie sprzedawany tylko sprzęt agd-proszę o pomoc.
-
Towar będzie sprzedawany jako komplet i cena za niego jest z marżą więc może wprowadzanie tych cen nie jest konieczne?bo towar na sztuki nie będzie sprzedawany tylko sprzęt agd-proszę o pomoc.
Jeśli stan początkowy chcesz wprowadzić przez PW (zawyczaj włąśnie tak się robi), to nie podając zakupu cen na PW poźniej nie będziesz miała prawidłowego kosztu kompletu. Jak wprowadzisz, to na PW z kompletacji będziesz widziała rzeczywisty koszt zmontowanego kompletu. Remanent też bedziesz miała zerowy wartościowo.
W zasadzie zależy to od Waszej księgowości i sposobu prowadzenia i rozliczania kosztów.
-
witam wprowadzam dlatego właśnie ceny na PW( towarów mam 400 i jeszcze zostało drugie tyle chyba do wprowadzenia) ale chodzi mi o to, że nie pokazują się ceny w kartotekach towarów i usług te, które wprowadzam na PW czy tak ma być(sprawdzam sobie w domu na wersji demonstracyjnej i nie wiem, czy tak jest dobrze.)Wiadomo, że potem będą wprowadzane faktury zakupu wraz z cenami i każdorazowo ustalana cena za komplet mebli ale chodzi mi o to, czy teraz wprowadzajac cenę na PW już nigdzie nie powinnam jej wpisywać. Dziękuję.
aha Aldo powinien pracować w Insercie:)
-
Tą cenę z PW powinnaś wprowadzić do kartoteki towaru w Kalkulacja cen -> Cena kartotekowa
-
proszę o informację, czy tą cenę netto, którą wpisuję w PW (wprowadzanie towaru na stan) powinnam wprowadzić od razu do kartoteki towaru w Kalkulację cen -Cena kartotekowa?czy dopiero póxniej jak będą przychodziły faktury?- proszę o informację. Faktury dopiero od stycznia będą wprowadzane i wypisywane -narazie jest tworzona baza danych.
Dziękuję
-
a mowisz o cenach zakupu\przychodu czy o cenach sprzedazy?
-
Tą cenę z PW powinnaś wprowadzić do kartoteki towaru w Kalkulacja cen -> Cena kartotekowa
A po co, skoro za każdym razem po skompletowaniu może być inny koszt składników?
Subiekt sam pilnuje prawidłowego kosztu, a cena sprzedaży i tak jest ustalana ręcznie.
-
Aldo- dziękuję za pomoc, tak za każdym razem może być inna cena kompletów więc teraz nie bedę wprowadzała tych cen w kartotekę. Dziękuję.Mam nadzieję, że tak będzie dobrze:)
-
Aldo- dziękuję za pomoc, tak za każdym razem może być inna cena kompletów więc teraz nie bedę wprowadzała tych cen w kartotekę. Dziękuję.Mam nadzieję, że tak będzie dobrze:)
Wielokrotnie na tym forum było opisywane co to jest i do czego służy cena kartotekowa w Subiekcie. A w dalszym ciągu większość uważa ją za jakąś szczególną cenę, która jest najważniejsza.
-
JESZCZE O JEDNĄ RZECZ ZAPYTAM W MOMENCIE GDY BEDĄ WPROWADZANE F-RY ZAKUPU,TO JAK MAM WTEDY USTAWIAĆ CENY W KARTOTECE, W SWOJEJ WERSJI DEMONSTRACYJNEJ WPISUJĘ F-RY ZAKUPU I NIE WYŚWIETLAJĄ MI SIĘ CENY GDY CHCĘ SPRZEDAĆ TOWAR - NIE WYŚWIETLA SIĘ NIC (NIE WIEM, CZY POWINNO SIĘ JE USTAWIAĆ BO BEDĄ CENY KOMPLETÓW UZALEŻNIONE OD ZAMÓWIEŃ) - DZIĘKUJĘ ZA ODPOWIEDŹ
-
Czy wprowadzac tylko faktury zakupu a cen już nigdzie nie ustawiać o to mi chodzi?jak zrobić prawidłowo?
-
Czy wprowadzac tylko faktury zakupu a cen już nigdzie nie ustawiać o to mi chodzi?jak zrobić prawidłowo?
Cena kartotekowa jest wykorzystywana wyłącznie do wyliczania cen sprzedaży. Cena kartotekowa x marża określona w każdej cenie sprzedaży daje właśnie cenę sprzedaży. Parametrem nadrzędnym jest marża, a ponieważ cen sprzedaży możemy mieć więcej, więc żeby nie wyliczać każdej osobno Insert zrobił cenę kartotekową jako parametr wyliczania ceny sprzedaży. Najczęściej cena kartotekowa jest równa cenie zakupu, ale nie zawsze tak jest. Nie należy zapominać o tym, że na stanie możemy mieć towar w róznej cenie zakupu, więc określanie parametru, jakim cena kartotekowa, zależy tylko od naszej polityki sprzedaży.
Niemniej trzeba pamiętać, że Subiekt pamięta wszystkie ceny zakupu i zdejmuje ze stanu określając rzeczywisty koszt właśnie wg tych cen. Zdejmuje oczywiście wg wybranej metody - FIFO lub LIFO i cena kartotekowa nic do tego nie ma.
-
Dziękuję ceny sprzedaży nie będą w końccu wpisywane w katotekach bo bedą wyliczane ręcznie wg. każdego zamówienia.W jaki sposób włącza się możliwość oznaczania płatności przelewem?dziękuję
-
o ktorej platnosci przelewem myslisz? masz klawiature z uszkodzonym klawiszem F1?