Autor Wątek: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny  (Przeczytany 6606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wataha

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« dnia: Kwiecień 28, 2017, 11:17:38 »
Witam serdecznie.
Proszę o pomoc w znalezieniu problemu z połączeniem poprzez pulpit zdalny. Mam dla księgowości skonfigurowane pliki *.rdp umożliwiające pracę zdalną po wywołaniu pliku. Okno Subiekta, Rewizora czy Gratyfikanta uruchamia się na komputerze zdalnym w taki sposób, jak lokalny program. Wszystko działało bezproblemowo do momentu zmiany routera i zmiany nazwy komputera, na którym jest postawiony serwer. Z tym drugim sobie poradziłem po długich poszukiwaniach w prymitywny, ale skuteczny sposób ;) deinstalacją programów klienckich wraz z czyszczeniem rejestru z pozostałości i reinstalacją softu z podaniem "z ręki" nowej lokalizacji serwera. Może komuś taka informacja się przyda, ja nie znalazłem rozwiązania na forum. Dodam, iż nie zmieniałem fizycznie lokalizacji bazy danych na serwerze, tylko nazwę komputera, na którym jest postawiona pod Windows (w związku z ujednolicaniem nazw wszystkich komputerów w sieci lokalnej).
Po całej operacji pozostały dwa problemy:
- serwer nie chce zapisywać archiwum w lokalizacji zdalnej (na NAS) z powodu braku uprawnień. Nie wiem dlaczego, wcześniej mi to działało. Dostęp do lokalizacji jest, z poziomu komputera można dokonywać zapisu/odczytu plików w tej lokalizacji.. Przypuszczam, że problem dotyczy uprawnień samego SQL, ale nie wiem jak to ugryźć.
- połączenie przez pulpit zdalny (otwarte porty, łączy się z samym programem) powoduje, że przy logowaniu nie widać bazy podmiotów. Przy połączeniu poprzez LAN oczywiście są widoczne, wszystko działa bez zarzutu. W programie serwisowym bazy są podłączone.

Będę zobowiązany za jakieś sugestie, nie znalazłem nic na forum niestety.

Wersja programu i baz na screenach. Serwer postawiony na Win 7 Ultimate.

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 28, 2017, 11:51:13 »
Wszystko działało bezproblemowo do momentu zmiany routera i zmiany nazwy komputera, na którym jest postawiony serwer. Z tym drugim sobie poradziłem po długich poszukiwaniach w prymitywny, ale skuteczny sposób ;) deinstalacją programów klienckich wraz z czyszczeniem rejestru z pozostałości i reinstalacją softu z podaniem "z ręki" nowej lokalizacji serwera.
Umyłeś okno wybijając szybę młotkiem i wstawiając nową  ;)
Ważne że działa, ale wystarczyło zajrzeć do pomocy ("Parametry uruchomieniowe") i zmienić jedną linijkę w pliku xml.

- serwer nie chce zapisywać archiwum w lokalizacji zdalnej (na NAS) z powodu braku uprawnień. Nie wiem dlaczego, wcześniej mi to działało. Dostęp do lokalizacji jest, z poziomu komputera można dokonywać zapisu/odczytu plików w tej lokalizacji.. Przypuszczam, że problem dotyczy uprawnień samego SQL, ale nie wiem jak to ugryźć.
Musisz przydzielić odpowiednie uprawnienia do tej lokalizacji zdalnej, zgodnie z opisem z Pomocy ("Archiwizacja").
Podejrzewam że uprawnienie ma użytkownik KOMP1\Antek, a po zmianie nazwy komputera z KOMP1 na SERWER ten użytkownik to już jest SERWER\Antek

- połączenie przez pulpit zdalny (otwarte porty, łączy się z samym programem) powoduje, że przy logowaniu nie widać bazy podmiotów. Przy połączeniu poprzez LAN oczywiście są widoczne, wszystko działa bez zarzutu. W programie serwisowym bazy są podłączone.
Najwyraźniej przy pracy zdalnej i lokalnej łączysz się z serwerem SQL inaczej (inny tryb uwierzytalniania/inny użytkownik, nie wiem, zgaduję). Użytkownik serwera SQL na którego się logujesz przez RDP nie ma dostępu do baz Subiekta.
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline wataha

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 28, 2017, 12:14:56 »
Wszystko działało bezproblemowo do momentu zmiany routera i zmiany nazwy komputera, na którym jest postawiony serwer. Z tym drugim sobie poradziłem po długich poszukiwaniach w prymitywny, ale skuteczny sposób ;) deinstalacją programów klienckich wraz z czyszczeniem rejestru z pozostałości i reinstalacją softu z podaniem "z ręki" nowej lokalizacji serwera.
Umyłeś okno wybijając szybę młotkiem i wstawiając nową  ;)
Ważne że działa, ale wystarczyło zajrzeć do pomocy ("Parametry uruchomieniowe") i zmienić jedną linijkę w pliku xml.
To tylko w teorii jest takie proste.. ;)
Pierwsze co zrobiłem, to edytowałem .xml na różne sposoby i w różnych lokalizacjach (lokalnie, na NAS, lokalnie w katalogu współdzielonym). Ścieżki dostępu także wprowadzałem w każdej możliwej formie, począwszy od lokalnych poprzez mapowane dyski i odwołania po sieci.
Niestety nie pomogło. Nie wykluczam, że to problem OS, nie Inserta - nie zmienia to jednak samego faktu. ;)

- serwer nie chce zapisywać archiwum w lokalizacji zdalnej (na NAS) z powodu braku uprawnień. Nie wiem dlaczego, wcześniej mi to działało. Dostęp do lokalizacji jest, z poziomu komputera można dokonywać zapisu/odczytu plików w tej lokalizacji.. Przypuszczam, że problem dotyczy uprawnień samego SQL, ale nie wiem jak to ugryźć.
Musisz przydzielić odpowiednie uprawnienia do tej lokalizacji zdalnej, zgodnie z opisem z Pomocy ("Archiwizacja").
Podejrzewam że uprawnienie ma użytkownik KOMP1\Antek, a po zmianie nazwy komputera z KOMP1 na SERWER ten użytkownik to już jest SERWER\Antek
Tu też bym nie zawracał głowy, gdyby chodziło wyłącznie o przypisanie uprawnień z poziomu Win. Wybrana na folder "Robocze" lokalizacja ma przyznane pełne uprawnienia wszystkim użytkownikom, adminom, grupom, gościom itd. Z poziomu NAS i oczywiście spod Windows serwera i wszystkich klientów. Mało tego, zmieniłem i uporządkowałem prawa do katalogu, zmieniłem właściciela, testowałem wszystkie możliwe konfiguracje dziedziczenia. Nie działa. :(

- połączenie przez pulpit zdalny (otwarte porty, łączy się z samym programem) powoduje, że przy logowaniu nie widać bazy podmiotów. Przy połączeniu poprzez LAN oczywiście są widoczne, wszystko działa bez zarzutu. W programie serwisowym bazy są podłączone.
Najwyraźniej przy pracy zdalnej i lokalnej łączysz się z serwerem SQL inaczej (inny tryb uwierzytalniania/inny użytkownik, nie wiem, zgaduję). Użytkownik serwera SQL na którego się logujesz przez RDP nie ma dostępu do baz Subiekta.
To z pewnością potencjalna przyczyna, tylko w jaki sposób to sprawdzić i naprawić? :)
Dziękuję za szybką odpowiedź.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 28, 2017, 12:32:09 »
To tylko w teorii jest takie proste.. ;)
Pierwsze co zrobiłem, to edytowałem .xml na różne sposoby i w różnych lokalizacjach (lokalnie, na NAS, lokalnie w katalogu współdzielonym). Ścieżki dostępu także wprowadzałem w każdej możliwej formie, począwszy od lokalnych poprzez mapowane dyski i odwołania po sieci.
Niestety nie pomogło. Nie wykluczam, że to problem OS, nie Inserta - nie zmienia to jednak samego faktu. ;)
Pliki xml są istotne tu, gdzie jest uruchamiany jakikolwiek składnik GT. Na NASie nic nie uruchamiasz, bo to tylko magazyn na pliki, więc raczej nie ma tam plików xml do GT.

Cytuj
Tu też bym nie zawracał głowy, gdyby chodziło wyłącznie o przypisanie uprawnień z poziomu Win. Wybrana na folder "Robocze" lokalizacja ma przyznane pełne uprawnienia wszystkim użytkownikom, adminom, grupom, gościom itd. Z poziomu NAS i oczywiście spod Windows serwera i wszystkich klientów. Mało tego, zmieniłem i uporządkowałem prawa do katalogu, zmieniłem właściciela, testowałem wszystkie możliwe konfiguracje dziedziczenia. Nie działa. :( 
Rozumiem, że folder na archiwum jest na NAS, a folder roboczy jaką ma lokalizację? A dostęp do niego musi mieć przede wszystkim SQL.


« Ostatnia zmiana: Kwiecień 28, 2017, 13:01:17 wysłana przez Aldo »

Offline pir

  • Aktywny użytkownik
  • ***
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja +14/-0
  • Wersja programu: zazwyczaj aktualna chyba że czekam na jakąś poprawkę
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2017, 12:35:30 »
Dodatkowe pytania:
1. Logowanie po domenie, czy lokalne?
2. Czy taki sam efekt logowania do SQL uzyskujesz przez logowanie sql i autentyfikację windows?
3. Czy przez dostęp zdalny da się zalogować przez Management Studio i wszystkie bazy są widoczne?

Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 28, 2017, 12:55:12 »
To tylko w teorii jest takie proste.. ;)
Pierwsze co zrobiłem, to edytowałem .xml na różne sposoby i w różnych lokalizacjach (lokalnie, na NAS, lokalnie w katalogu współdzielonym).
Nie w teorii, tylko w praktyce. W tej chwili już ponad 13-letniej. To tak działa i tyle.
Plik xml trzeba wyedytować w jednym miejscu dla każdego komputera, a co edytowałeś na NAS to nawet nie próbuję zgadywać  ;)

Ścieżki dostępu także wprowadzałem w każdej możliwej formie, począwszy od lokalnych poprzez mapowane dyski i odwołania po sieci.
Ścieżkę do pliku tymczasowego podajesz zawsze w postaci "sieciowej", bo taka zostanie przekazana serwerowi jako lokalizacja archiwum, i to serwer SQL będzie je w tym miejscu zapisywał, więc musi to być lokalizacja w ten właśnie sposób widziana przez serwer SQL. I ma to być lokalizacja dostępna dla konta, na którym pracuje SQL serwer, a nie dla użytkownika Windows, którego używasz.

Tu też bym nie zawracał głowy, gdyby chodziło wyłącznie o przypisanie uprawnień z poziomu Win. Wybrana na folder "Robocze" lokalizacja ma przyznane pełne uprawnienia wszystkim użytkownikom, adminom, grupom, gościom itd. Z poziomu NAS i oczywiście spod Windows serwera i wszystkich klientów.
Tyle że to właśnie chodzi tylko o podanie prawidłowej lokalizacji i ustalenie właściwych uprawnień. Nic więcej i nic mniej.

Najwyraźniej przy pracy zdalnej i lokalnej łączysz się z serwerem SQL inaczej (inny tryb uwierzytalniania/inny użytkownik, nie wiem, zgaduję). Użytkownik serwera SQL na którego się logujesz przez RDP nie ma dostępu do baz Subiekta.
To z pewnością potencjalna przyczyna, tylko w jaki sposób to sprawdzić i naprawić? :)
O tym jak się logujesz decydują te same pliki XML, o których mowa od samego początku.
Z końcówki - pliki na tej końcówce, przez RDP - pliki z serwera. Nie mam pojęcia co masz tam powpisywane, więc nic więcej nie wiem.
Sprawdzić jak jest ustawione logowanie
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline wataha

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 28, 2017, 13:15:06 »
Pliki xml są istotne tu, gdzie jest uruchamiany jakikolwiek składnik GT. Na NASie nic nie uruchamiasz, bo to tylko magazyn na pliki, więc raczej nie ma tam plików xml do GT.
Tak, rozumiem. Chodziło mi o to, że próbowałem nawet przenosić zawartość katalogu z plikami xml do innych lokalizacji by uniknąć ewentualnego problemu braku uprawnień do katalogu lokalnego po zmianie nazwy.

Cytuj
Rozumiem, że folder na archiwum jest na NAS, a folder roboczy jaką ma lokalizację? A dostęp do niego musi mieć przede wszystkim SQL.
Właśnie zarówno archiwum, jak roboczy chciałem mieć na NAS, w wspólnej lokalizacji dla wszystkich klientów. Jeśli roboczy jest lokalnie to oczywiście wszystko działa.

Offline wataha

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 28, 2017, 13:26:59 »
Plik xml trzeba wyedytować w jednym miejscu dla każdego komputera, a co edytowałeś na NAS to nawet nie próbuję zgadywać  ;)
Nie edytowałem na NAS, tylko próbowałem tam przenosić pliki xml sprawdzając, czy przyczyną nie jest brak uprawnień SQL do katalogu lokalnego po zmianie nazwy. Być może nieprecyzyjnie to opisałem.
Kluczem do rozwiązania jest chyba ten fragment Twojej wypowiedzi: "w jednym miejscu dla każdego komputera" :)
Nie przyszło mi to do głowy, byłem pewien iż wystarczy edycja ścieżki na samym serwerze, a nie komputerach klienckich. :)

Cytuj
Ścieżkę do pliku tymczasowego podajesz zawsze w postaci "sieciowej", bo taka zostanie przekazana serwerowi jako lokalizacja archiwum, i to serwer SQL będzie je w tym miejscu zapisywał, więc musi to być lokalizacja w ten właśnie sposób widziana przez serwer SQL. I ma to być lokalizacja dostępna dla konta, na którym pracuje SQL serwer, a nie dla użytkownika Windows, którego używasz.
Jasna sprawa. Serwer pracuje na koncie z uprawnieniami administracyjnymi. Lokalizacja jest widoczna dla użytkownika będącego administratorem i ma przyznane pełne uprawnienia.
Nie wiem natomiast w jaki sposób sprawdzić, czy sam SQL ma uprawnienia do tej lokalizacji. Nie jestem informatykiem, a z bazami nie mam zupełnie do czynienia.

Cytuj
Sprawdzić jak jest ustawione logowanie
A mogę poprosić o krótką instrukcję co dokładnie powinienem zrobić by to sprawdzić?

Offline wataha

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 28, 2017, 13:43:48 »
Dodatkowe pytania:
1. Logowanie po domenie, czy lokalne?
2. Czy taki sam efekt logowania do SQL uzyskujesz przez logowanie sql i autentyfikację windows?
3. Czy przez dostęp zdalny da się zalogować przez Management Studio i wszystkie bazy są widoczne?

ad. 1 Problem jest z logowaniem po IP zewnętrznym, po LAN (196...) wszystko chodzi.
ad. 2 Szczerze przyznam, że nie mam pojęcia co mam rozumieć pod pojęciem "logowanie SQL" i jak je wykonać? :(
ad. 3 Mam tylko "SQL Configuration Manager". Nie wiem, czy tam jest możliwość podglądu używanych baz. Nie znalazłem takiej opcji.

W każdym razie wiem już dzięki Wam nieco więcej.
Właśnie doszedłem, iż po zalogowaniu przez RDP jako administrator bazy widać. Nie widać ich przy logowaniu z poziomu klientów (zdalnych, spoza LAN).
Sytuacja jest o tyle dziwna, że do serwera poprzez zdalny pulpitu loguję się wyłącznie pod starą nazwą użytkownika (admina). Nowa nazwa na samym serwerze została zmieniona, jest widoczna z poziomu panelu sterowania i logowania, umożliwia fizycznie zalogowanie na serwerze. Natomiast z poziomu LAN dostęp do serwera mam wyłącznie po wprowadzeniu starej nazwy administratora. Zwróciłem na to uwagę dopiero po edycji danych RDP.



Offline candy

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 4919
  • Reputacja +173/-11
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 28, 2017, 14:43:57 »
ad. 2 Szczerze przyznam, że nie mam pojęcia co mam rozumieć pod pojęciem "logowanie SQL" i jak je wykonać? :(
Ehh...
O to czy w pliku zawartość pliku Subiekt.xml jest
  <auth_mode>WINDOWS</auth_mode>czy
  <auth_mode>MIXED</auth_mode>
  <sql_login encrypted="?">??????</sql_login>
A jeśli MIXED to o to co jest w miejscach oznaczonych znakami zapytania
Nie pytaj co rząd może zrobić dla Ciebie. Spytaj czy mógłby tego nie robić.

Offline wataha

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 28, 2017, 15:54:26 »
ad. 2 Szczerze przyznam, że nie mam pojęcia co mam rozumieć pod pojęciem "logowanie SQL" i jak je wykonać? :(
Ehh...
O to czy w pliku zawartość pliku Subiekt.xml jest
  <auth_mode>WINDOWS</auth_mode>czy
  <auth_mode>MIXED</auth_mode>
  <sql_login encrypted="?">??????</sql_login>
A jeśli MIXED to o to co jest w miejscach oznaczonych znakami zapytania

Subiekt.xml na serwerze:
<?xml version="1.0" encoding="windows-1250"?>
<cfg>
<startup>
<sql_server>wth_serwer\insertgt</sql_server>
<auth_mode>WINDOWS</auth_mode>
<sql_login encrypted="0"></sql_login>
<database></database>
<login encrypted="0"></login>
</startup>
<bar>

Subiekt.xml na kliencie:
<?xml version='1.0' encoding='windows-1250' ?>
<cfg>
  <startup>
<sql_server>wth_serwer\insertgt</sql_server>
<auth_mode>MIXED</auth_mode>
<sql_login encrypted='0'>sa</sql_login>
<database></database>
<login encrypted='0'></login>
  </startup>
  <bar>

Zauważyłem, że jest inna strona kodowa, ale nie zwróciłem uwagi na różnicę <auth_mode> :(
Zmienić w obu przypadkach na MIXED i uzupełnić ścieżkę do sql_login o nazwę serwera?

Offline wataha

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.47 SP2
Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2017, 16:06:19 »
MIXED rozwiązało sprawę.  ;D
Bardzo Wam wszystkim dziękuję za pomoc. Przy okazji tej dyskusji dowiedziałem się o SQL Server Management Studio, które w wolnej chwili sobie zainstaluję i poznam możliwości. :)
Gdyby ktoś mi mógł jeszcze łopatologicznie wyjaśnić, w jaki sposób można sprawdzić czy SQL posiada uprawnienia do konkretnej lokalizacji sieciowej (albo precyzyjniej: jakiego typu uprawnienia posiada), byłbym bardzo zobowiązany.
Miłego weekendu!

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Brak dostępu do podmiotów poprzez pulpit zdalny
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 28, 2017, 16:06:19 »