Witam serdecznie.
Proszę o pomoc w znalezieniu problemu z połączeniem poprzez pulpit zdalny. Mam dla księgowości skonfigurowane pliki *.rdp umożliwiające pracę zdalną po wywołaniu pliku. Okno Subiekta, Rewizora czy Gratyfikanta uruchamia się na komputerze zdalnym w taki sposób, jak lokalny program. Wszystko działało bezproblemowo do momentu zmiany routera i zmiany nazwy komputera, na którym jest postawiony serwer. Z tym drugim sobie poradziłem po długich poszukiwaniach w prymitywny, ale skuteczny sposób

deinstalacją programów klienckich wraz z czyszczeniem rejestru z pozostałości i reinstalacją softu z podaniem "z ręki" nowej lokalizacji serwera. Może komuś taka informacja się przyda, ja nie znalazłem rozwiązania na forum. Dodam, iż nie zmieniałem fizycznie lokalizacji bazy danych na serwerze, tylko nazwę komputera, na którym jest postawiona pod Windows (w związku z ujednolicaniem nazw wszystkich komputerów w sieci lokalnej).
Po całej operacji pozostały dwa problemy:
- serwer nie chce zapisywać archiwum w lokalizacji zdalnej (na NAS) z powodu braku uprawnień. Nie wiem dlaczego, wcześniej mi to działało. Dostęp do lokalizacji jest, z poziomu komputera można dokonywać zapisu/odczytu plików w tej lokalizacji.. Przypuszczam, że problem dotyczy uprawnień samego SQL, ale nie wiem jak to ugryźć.
- połączenie przez pulpit zdalny (otwarte porty, łączy się z samym programem) powoduje, że przy logowaniu nie widać bazy podmiotów. Przy połączeniu poprzez LAN oczywiście są widoczne, wszystko działa bez zarzutu. W programie serwisowym bazy są podłączone.
Będę zobowiązany za jakieś sugestie, nie znalazłem nic na forum niestety.
Wersja programu i baz na screenach. Serwer postawiony na Win 7 Ultimate.