Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: czarna28226 w Styczeń 07, 2016, 17:15:06
-
Mój problem dotyczy starej-nowy bazy danych.A mianowicie:Mam starą bazę danych wgraną do nowego programu, ponieważ od 1 stycznia 2016r mąż założył spółkę i prawnie wszystko co prowadził dotychczas zostało przeniesione do spółki.Na koniec roku wykonano remanent i tą kwotę remanentu i stanów magazynowych wniesiono do spółki.
Księgowa zaznaczyła mi, że zgodnie z przepisami, w spółce, co miesiąc mam jej przekazywać zestawienie=rejestr sprzedaży według cen zakupu ale tylko towaru, który pochodzi z remanentu= czyli ten który został wniesiony do spółki, a nie ten, który kupimy już na dane spółki.A zatem, potrzebowałabym zrobić tak jakby dwie bazy towarów (myślałam o dwóch magazynach, z tym, że tam musiałabym wprowadzać zdublowane pozycje towarów, bo one w dwóch różnych magazynach się mi nie zsumują).
Potrzebuję coś wymyślić, bo osoby, które zajmują się SUBIEKTEM, na dzień dzisiejszy rozkładają ręce.
Proszę o info.
-
Ja bym wprowadził remanent jako dokument PW z kodem dostawy dla wszystkich pozycji (potrzebny Niebieski Plus). W Subiekcie jest standardowo zestawienie Sprzedaż wg kodów dostaw, asortymentu i kontrahentów, które to pokaże dokładnie które ze sprzedanych towarów były z remanentu, małe filtrowanie w arkuszu i mamy ich koszt.
-
A zatem, potrzebowałabym zrobić tak jakby dwie bazy towarów (myślałam o dwóch magazynach, z tym, że tam musiałabym wprowadzać zdublowane pozycje towarów, bo one w dwóch różnych magazynach się mi nie zsumują).
Dlaczego zdublowane?
W jednym magazynie towary towary wniesione aportem, w drugim kupione na spółkę.
Kartoteka towarowa jedna, ale dokumenty i stany oddzielne, bo w innym magazynie.
Wszystkie zestawienia można zrobić per magazyn.
Jedyna (może być istotna dokuczliwość) to konieczność wystawiania dwóch dokumentów jeśli ktoś chce trochę z towarów starych a trochę z nowych.
NB ciekaw jestem z czego wynika taka potrzeba raportowania (pytam serio, nie spotkałem się z tym jeszcze)
-
A zatem, potrzebowałabym zrobić tak jakby dwie bazy towarów (myślałam o dwóch magazynach, z tym, że tam musiałabym wprowadzać zdublowane pozycje towarów, bo one w dwóch różnych magazynach się mi nie zsumują).
Dlaczego zdublowane?
W jednym magazynie towary towary wniesione aportem, w drugim kupione na spółkę.
Kartoteka towarowa jedna, ale dokumenty i stany oddzielne, bo w innym magazynie.
Wszystkie zestawienia można zrobić per magazyn.
Jedyna (może być istotna dokuczliwość) to konieczność wystawiania dwóch dokumentów jeśli ktoś chce trochę z towarów starych a trochę z nowych.
NB ciekaw jestem z czego wynika taka potrzeba raportowania (pytam serio, nie spotkałem się z tym jeszcze)
Też robiłem takie przejście u klienta i o żadnych raportach nie było mowy. Po prostu ten towar wchodzi na magazyn jako Bilans otwarcia i to wszystko.
-
Nie wiem do końca po co to jest potrzebne,w każdym razie te dwa magazyny odpadają bo sprzedajemy dużo rodzaji śrub,wkrętów,gwoździ i chyba bym zginęła z tym wszystkim jakbym musiała nabijac wage na dwóch różnych magazynach.
-
No to masz kilka tropów na początek:
- założyć osobne kartoteki
- użyć kodów dostaw (potrzebny plus)
- zestawienie które będzie pokazywać rozchody pochodzące z przeniesienia (ktoś to musi napisać, ale specjalnie problemów nie widzę)
- dowiedzieć się co to za przepis tego wymaga i sprawdzić czy na pewno w ogóle trzeba to robić
Ja bym zaczął od tego ostatniego ;)