Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: mandarek w Marzec 26, 2016, 18:40:23
-
witam
Mam problem zakupiłem program Subiekt i drukarkę Elzab Zeta.
Subiekt śmiga, tylko nie mogę zainstalować prawidłowo drukarki, a co za tym idzie
drukować paragonow
Instaluje się jak urządzenie nieokreślone STMicroelectronics Virtual Com Port (com3)
Mam Windows 10
Proszę o pomoc
-
A co na to sprzedawca programu i kasy?
-
Wykryłem to przed chwilą. I licze na pomoc
Do sprzedawcy będę dzwonił po świętach.
-
Ale co wykryłeś?
Podaj więcej danych.
Jakie sterowniki?
-
Wykrył że nie wie co ma zrobić ;)
-
Instaluje się jak urządzenie nieokreślone STMicroelectronics Virtual Com Port (com3)
Co to znaczy "nieokreślone" ? Co się dzieje przy sprawdzaniu połączenia w Kasiarzu ?
-
witam
Mam problem zakupiłem program Subiekt i drukarkę Elzab Zeta.
Subiekt śmiga, tylko nie mogę zainstalować prawidłowo drukarki, a co za tym idzie
drukować paragonow
Instaluje się jak urządzenie nieokreślone STMicroelectronics Virtual Com Port (com3)
Mam Windows 10
Proszę o pomoc
A do którego portu ją podłaczasz - COM czy USB?
Bo z objawów wynika, ze raczej USB, a żeby to działało trzeba zainstalować sterowniki.
Są do pobrania pod tym adresem - ftp://ftp.elzab.com.pl/uzyt/usbdrv.zip
-
U nie ewygląda na to samo. Sterowniki urządzeń zewnętrznych zainstalowane razem z sgt, elzab zeta podłączone po usb i nie działa, tzn konfiguracja zakończona, ale połączenia między sgt a drukarką nie ma. Błędy sa o kodzie: 51
Przy konfiguracji wpisałem port jako USB, choć był ustawiony COM1, 9600 itp, wszystko jak było, zmieniałem tylko port.
Stery z podanego linku elzaba na usb niczego nie zmieniaja.
teraz mam jeszcze nr błędu 200 - brak połączenia z urządzeniem, nie powiodła się aktywacja, nie powiodło się otwarcie portu USB.
Jakiś pomysł?
ps. gdzie wystawiam paragonu w kasiarzu czy sgt, bo już nie kumam. po co mi kasiarz, skoro baza towarów itp jest w sgt?
-
U nie ewygląda na to samo.
To znaczy też kupiłeś program i drukarkę bez wsparcia i nie masz pojęcia co z tym zrobić ?
Sterowniki urządzeń zewnętrznych zainstalowane razem z sgt, elzab zeta podłączone po usb i nie działa, tzn konfiguracja zakończona, ale połączenia między sgt a drukarką nie ma. Błędy sa o kodzie: 51
Zupełnie mieszasz pojęcia, sterowniki urządzeń Insertu i sterowniki USB urządzenia to dwie, zupełnie niepowiązane ze sobą rzeczy, musza być zainstalowane oba.
Przy konfiguracji wpisałem port jako USB, choć był ustawiony COM1, 9600 itp, wszystko jak było, zmieniałem tylko port.
Skąd wziąłeś taki niemądry pomysł :o Ma być ustawiony port COM z numerem z jakim zainstalowała się drukarka w systemie operacyjnym, sprawdź i ustaw poprawny lub próbuj z kolejnymi numerami > 1.
ps. gdzie wystawiam paragonu w kasiarzu czy sgt, bo już nie kumam. po co mi kasiarz, skoro baza towarów itp jest w sgt?
Jeśli uda Ci się wystawić paragon w Kasiarzu to stawiam skrzynkę wódki, jeśli uda Ci się skonfigurować drukarkę fiskalną w Subiekcie to stawiam jeszcze coś do popicia (to akurat można zrobić) ;)
-
U nie ewygląda na to samo.
To znaczy też kupiłeś program i drukarkę bez wsparcia i nie masz pojęcia co z tym zrobić ?
Sterowniki urządzeń zewnętrznych zainstalowane razem z sgt, elzab zeta podłączone po usb i nie działa, tzn konfiguracja zakończona, ale połączenia między sgt a drukarką nie ma. Błędy sa o kodzie: 51
Zupełnie mieszasz pojęcia, sterowniki urządzeń Insertu i sterowniki USB urządzenia to dwie, zupełnie niepowiązane ze sobą rzeczy, musza być zainstalowane oba.
Przy konfiguracji wpisałem port jako USB, choć był ustawiony COM1, 9600 itp, wszystko jak było, zmieniałem tylko port.
Skąd wziąłeś taki niemądry pomysł :o Ma być ustawiony port COM z numerem z jakim zainstalowała się drukarka w systemie operacyjnym, sprawdź i ustaw poprawny lub próbuj z kolejnymi numerami > 1.
ps. gdzie wystawiam paragonu w kasiarzu czy sgt, bo już nie kumam. po co mi kasiarz, skoro baza towarów itp jest w sgt?
Jeśli uda Ci się wystawić paragon w Kasiarzu to stawiam skrzynkę wódki, jeśli uda Ci się skonfigurować drukarkę fiskalną w Subiekcie to stawiam jeszcze coś do popicia (to akurat można zrobić) ;)
Lubię Twoje odpowiedzi, bo wnoszą dużo :-)
Nie kupiłem bez wsparcia, bo chyba raczej niedzielnego wsparcia nikt nie prowadzi, co?
Ustawiłem COM1 na początku taki się pojawił przy konfiguracji i nic to nie daje.
ps. a jak sprawdzić na jakim porcie zainstalowała się drukarka?
-
Nie kupiłem bez wsparcia, bo chyba raczej niedzielnego wsparcia nikt nie prowadzi, co?
Dzisiaj jest poniedziałek. ;)
Ustawiłem COM1 na początku taki się pojawił przy konfiguracji i nic to nie daje.
A dlaczego akurat COM1, anie COM2, czy COM3?
ps. a jak sprawdzić na jakim porcie zainstalowała się drukarka?
Od tego chyba trzeba było zacząć?
Menedżer urządzeń ?
-
Lubię Twoje odpowiedzi, bo wnoszą dużo :-)
Mało tego, że "dużo wnoszą", że pozwalają rozwiązać wszystkie problemy to jeszcze pozwalają ich uniknąć w przyszłości, warunkiem jest oczywiście, że ktoś je przeczyta ze zrozumieniem i się zastosuje, czego jak widać Ty również nie zrobiłeś, o czym za chwilę...
Nie kupiłem bez wsparcia, bo chyba raczej niedzielnego wsparcia nikt nie prowadzi, co?
Wszystko można było skonfigurować przy zakupie, w sobotę, w piętek itd. Ponadto kolejny raz sam udowodniłeś, że jesteś w błędzie - co niby ja robiłem w niedzielę ? No i skoro jest już poniedziałek to dlaczego problem ciągle nie jest rozwiązany przez Twoje wsparcie ?
Ustawiłem COM1 na początku taki się pojawił przy konfiguracji i nic to nie daje.
Przecież wyraźnie napisałem, że źle skonfigurowałeś drukarkę i wyraźnie napisałem jak uzyskać poprawną konfigurację, również w przypadku kiedy nie znasz podstaw systemu operacyjnego Windows i nie wiesz co to jest Menadżer urządzeń:
Ma być ustawiony port COM z numerem z jakim zainstalowała się drukarka w systemie operacyjnym, sprawdź i ustaw poprawny lub próbuj z kolejnymi numerami > 1.
-
Lubię Twoje odpowiedzi, bo wnoszą dużo :-)
Mało tego, że "dużo wnoszą", że pozwalają rozwiązać wszystkie problemy to jeszcze pozwalają ich uniknąć w przyszłości, warunkiem jest oczywiście, że ktoś je przeczyta ze zrozumieniem i się zastosuje, czego jak widać Ty również nie zrobiłeś, o czym za chwilę...
Nie kupiłem bez wsparcia, bo chyba raczej niedzielnego wsparcia nikt nie prowadzi, co?
Wszystko można było skonfigurować przy zakupie, w sobotę, w piętek itd. Ponadto kolejny raz sam udowodniłeś, że jesteś w błędzie - co niby ja robiłem w niedzielę ? No i skoro jest już poniedziałek to dlaczego problem ciągle nie jest rozwiązany przez Twoje wsparcie ?
Ustawiłem COM1 na początku taki się pojawił przy konfiguracji i nic to nie daje.
Przecież wyraźnie napisałem, że źle skonfigurowałeś drukarkę i wyraźnie napisałem jak uzyskać poprawną konfigurację, również w przypadku kiedy nie znasz podstaw systemu operacyjnego Windows i nie wiesz co to jest Menadżer urządzeń:
Ma być ustawiony port COM z numerem z jakim zainstalowała się drukarka w systemie operacyjnym, sprawdź i ustaw poprawny lub próbuj z kolejnymi numerami > 1.
Do wsparcia już dzwoniłem, pracują od 8.30 - wiec się nie wytrząsaj, nie jesteś nieomylny, wyluzuj, albo weź na uspokojenie coś
Po drugie w niedzielę nigdy nikogo nie męczę, chyba, ze jest to tel, bo kontakt chociażby z numerami alarmowymi być musi.
Przy zakupie nie miałem na to czasu, bo towar do mnie dojechał droga kurierską :-)
Myślę, że musisz odpocząć, nieco zmniejszyć swoje mniemanie o własnej osobie. Masz duże doświadczenie, ale nie w każdej dziedzinie, wiec ty tez kiedyś będziesz musiał uzyskać jakąś pomoc, wtedy role się odwracają, uwierz w to :-)
-
Myślę, że musisz odpocząć, nieco zmniejszyć swoje mniemanie o własnej osobie.
Czy to ja próbuję zajmować się rzeczami, na których się nie znam ? Czy to ja proszę o pomoc i nie stosuję się do porad ? Wiem, że łatwo oceniać i krytykować innych, ale tak trudno przyjrzeć się własnej osobie i dlatego piszesz bzdury tylko o mojej osobie i ani słowa o sobie samym.
Masz duże doświadczenie, ale nie w każdej dziedzinie,
Nie dość, że nie stosujesz się do moim porad to nie robisz tego nawet do własnych, gdybyś to zrobił to nie byłoby Cię tutaj i wszystko by działało... To prawda co napisałeś, zgadzam się całkowicie i regularnie powtarzam to użytkownikom na Tym forum... Dlaczego sam nie robisz tego o czym piszesz i próbujesz zajmować się dziedziną na której się nie znasz ? Sam pieczesz sobie pieczywo na śniadanie, sam wykonujesz poważne naprawy w samochodzie, itp. - jeśli jednak nie to skąd pomysł, że poradzisz sobie jednak z oprogramowaniem sprzedażowym, sprzętem fiskalnym i sklepem internetowym.
wiec ty tez kiedyś będziesz musiał uzyskać jakąś pomoc, wtedy role się odwracają, uwierz w to :-)
Zejdź na ziemię, ja żyję na niej już kilka dobrych lat, na co dzień korzystałem i będę korzystał z usług innych specjalistów, gdyż sam chcę zajmować się i wiedzieć jak najwięcej o tym, z czego się utrzymuję, czyli z programów Insertu.
--
I na koniec - przyjrzyj się Trochę sobie, zacznij słuchać i rozwiązywać Swoje problemy z programami Insertu.
-
Żadne zmienianie portów/COMów nie pomogło, wszystko sprawdzone po 5 razy itp.
Dziwne, bo dopiero drugie przeinstalowanie sterowników pomogło - tak, dopiero za drugim razem zarzucone sterowniki pomogły
Teraz połączenie jest i wszystko gra. Sugestie, że jakiś soft blokuje port też były bezzasadne. Nic takiego nie miało miejsca.
Jak widać możliwości jest masa, niestety trzeba jedno po drugim wykluczać, wisząc z obsługa na telefonie.
-
Żadne zmienianie portów/COMów nie pomogło, wszystko sprawdzone po 5 razy itp.
Dziwne, bo dopiero drugie przeinstalowanie sterowników pomogło - tak, dopiero za drugim razem zarzucone sterowniki pomogły
Niestety nie napisałeś, ani nie pokazałeś jaki sterownik zainstalował się za pierwszym razem, więc dalsze rozważania są czysto teoretyczne.
Teraz połączenie jest i wszystko gra. Sugestie, że jakiś soft blokuje port też były bezzasadne. Nic takiego nie miało miejsca.
Nie wiem o jakiej sugestii piszesz, ciężko aby coś blokowało port, który nie istniał, nie został zainstalowany lub nie został poprawnie zainstalowany.
Jak widać możliwości jest masa, niestety trzeba jedno po drugim wykluczać,
Dokładnie tak jest i cieszę się, że sam to napisałeś - takie problemy rozwiązuje się w 5 minuty mając dostęp do komputera, nie mając dostępu (przez forum) 5 dni może być za mało, więc trzeba mieć tego świadomość oczekując pomocy w takiej formie.
wisząc z obsługa na telefonie.
A to już zależy od tego kto i czym woli się zajmować, drukarki podłączane przez RS232 i USB bez problemu można instalować zdalnie, użytkownik musi tylko włączyć drukarkę i podłączyć do komputera.
-
support sugerował mi, że port pewnie jest blokowany przez jakiś soft, tyle
-
Co masz na myśli przez "support" ? Pisałeś, że masz wsparcie (w domyśle dostawcę programu), a nie teleKonsultanta...
-
Co masz na myśli przez "support" ? Pisałeś, że masz wsparcie (w domyśle dostawcę programu), a nie teleKonsultanta...
Chłopie co ty próbujesz udowodnić? Nie rozumiesz po polsku?
-
dkozlowski rzeczywiście ma kłopot ze zrozumieniem wielu rzeczy. Przede wszystkim nie widzi bezczelności niektórych użytkowników przychodzących po pomoc z nastawieniem "proszę, więc wymagam".
MSPANC.
-
dkozlowski rzeczywiście ma kłopot ze zrozumieniem wielu rzeczy. Przede wszystkim nie widzi bezczelności niektórych użytkowników przychodzących po pomoc z nastawieniem "proszę, więc wymagam".
MSPANC.
Kurde to naprawdę ostatni post w tym temacie, dotyczący potyczek. Napisałem wyraźnie, o czym rozmawiałem z kim, dlatego uważam, że podzieliłem się rozwiązaniem.
-
dkozlowski rzeczywiście ma kłopot ze zrozumieniem wielu rzeczy. Przede wszystkim nie widzi bezczelności niektórych użytkowników przychodzących po pomoc z nastawieniem "proszę, więc wymagam".
MSPANC.
Kurde to naprawdę ostatni post w tym temacie, dotyczący potyczek. Napisałem wyraźnie, o czym rozmawiałem z kim, dlatego uważam, że podzieliłem się rozwiązaniem.
Napisałeś, że rozmawiałeś z "supportem" i "wisząc z obsługą na telefonie". Ja też bym chciał wiedzieć, czy support, o którym wpomniałeś to usługa Telekonsultanta, czy nie.
-
dkozlowski rzeczywiście ma kłopot ze zrozumieniem wielu rzeczy. Przede wszystkim nie widzi bezczelności niektórych użytkowników przychodzących po pomoc z nastawieniem "proszę, więc wymagam".
MSPANC.
Kurde to naprawdę ostatni post w tym temacie, dotyczący potyczek. Napisałem wyraźnie, o czym rozmawiałem z kim, dlatego uważam, że podzieliłem się rozwiązaniem.
Napisałeś, że rozmawiałeś z "supportem" i "wisząc z obsługą na telefonie". Ja też bym chciał wiedzieć, czy support, o którym wpomniałeś to usługa Telekonsultanta, czy nie.
Czy pomoc techniczna wystarczy, czy to też nieprofesjonalne określenie będzie? Bo nie bardzo rozumiem w czym Wam może pomóc poprawne określenie. Wystąpił problem, który zgłosiłem do producenta oprogramowania, ten zaś, przy pomocy własnego pracownika pomógł mi w rozwiązaniu tegoż problemu.
-
dkozlowski rzeczywiście ma kłopot ze zrozumieniem wielu rzeczy. Przede wszystkim nie widzi bezczelności niektórych użytkowników przychodzących po pomoc z nastawieniem "proszę, więc wymagam".
MSPANC.
Kurde to naprawdę ostatni post w tym temacie, dotyczący potyczek. Napisałem wyraźnie, o czym rozmawiałem z kim, dlatego uważam, że podzieliłem się rozwiązaniem.
Napisałeś, że rozmawiałeś z "supportem" i "wisząc z obsługą na telefonie". Ja też bym chciał wiedzieć, czy support, o którym wpomniałeś to usługa Telekonsultanta, czy nie.
Czy pomoc techniczna wystarczy, czy to też nieprofesjonalne określenie będzie? Bo nie bardzo rozumiem w czym Wam może pomóc poprawne określenie. Wystąpił problem, który zgłosiłem do producenta oprogramowania, ten zaś, przy pomocy własnego pracownika pomógł mi w rozwiązaniu tegoż problemu.
Mi nie wystarczy, pomoc techniczna to zbyt ogólne określenie, nie wiem czy ta pomoc to od Insertu, czy nie. Ale skoro piszesz, że problem zgłosiłeś do producenta oprogramowania, to już jest jasne, dziękuję za informację.