Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: wilczek w Luty 27, 2016, 11:22:56
-
Witam,
Ostatnie inwentaryzacje przeprowadziłem bez problemów. Tak jak to powinno wyglądać utworzenie IWc wygenerowanie IWc pominiętych wyzerowanych towarów i wykonanie IWz.
31-12 wpisałem IWc i dzisiaj chciałem wypisac IWz problem pojawia się w momencie zatwierdzania.
Nie tworzą się dokumenty PW i RW i nie działa "Pomiń rezerwację towarów"
Dopatrzyłem się również ze po utworzeniu dokumentu IWz mam mniej indeksów niż na IWc mogła być różnica kilku pozycji ale nie 500 indeksów.Wiem że trochę późno na IWz kończącą rok ale z tym się nigdy nie spieszyłem.
Jak to ominąć?
-
Wykonaj zatwierdzenie z dokumentu zamiast listy dokumentów.
-
Nie działa zatwierdzanie w dokumencie.
Wyskakuje okno w którym można zaznaczyć "pomiń rezerwacje towarów" po zaznaczeniu i kliknięciu "ok" nic się nie dzieje. Wszystko pozostaje bez zmian.
-
W wersji 1.25 chyba nie wszystko działało jak należy... ewentualnie może być problem z timeout-em, to można łatwo sprawdzić.
-
Czy nie warto podnieść (zaktualizować do wersji aktualnej ??) ... i sprawdzić ??
Ewentualnie sprawdzić timeout proponowany przez @Chris ??? ...
-
Timeout sprawdziłem jest ok
w zasadzie nawet wpisałem w rejestr makxymalny czas time out
wersję sgt mam 1,34 czy aktualizacja do 1,4 cos zmieni? wtedy będę musiał dokupić abonament
-
Wyskakuje okno w którym można zaznaczyć "pomiń rezerwacje towarów" po zaznaczeniu i kliknięciu "ok" nic się nie dzieje. Wszystko pozostaje bez zmian.
Co to znaczy "nic się nie dzieje" ? Nie zamyka się okno z brakami ?
-
wersję sgt mam 1,34 czy aktualizacja do 1,4 cos zmieni? wtedy będę musiał dokupić abonament
Nie musisz wykupywać abonamentu, a jeśli chodzi o zmiany to jest ich wiele, w każdej wersji kilkanaście ...
Abonament jest opcjonalny, po prostu pewnych zmian płatnych nie otrzymasz, poprawki błędów za to jak najbardziej
-
Mam wykupiony abonament - SGT już aktualny.
Sprawa wygląda tak jak pisałem wcześniej.
1.Wypisuję inwentaryzację zbiorczą.
2. zaznaczam zatwierdź ze skutkiem wywołanym
3. wyskakuje okno - "brak towaru w magazynie"
4. zaznaczam "pomiń rezerwację towaru i klikam "ok"
5. okienko znika i wracam do punktu 2 gdzie jest cała inwentaryzacja.
Można tak robić w kółko i dokumentu nie uda się zatwierdzić.
podobny przebieg jest kiedy próbuję zatwierdzić ją z poziomu listy dokumentów.
Nie mam pomysłu jak to rozwiązać?
Dlaczego nie działa "pomiń rezerwację towaru" - SGT powinien utworzyc PW i RW niezależnie od stanu komputera tylko wg stanu faktycznego wprowadzonego przeze mnie.
-
Mam wykupiony abonament - SGT już aktualny.
Do aktualizacji nie jest potrzebny abonament, ale nie zaszkodzi ;)
Dlaczego nie działa "pomiń rezerwację towaru" -
Działa, najwyraźniej jest inny problem, dobrze byłoby zobaczyć okno z brakami.
SGT powinien utworzyc PW i RW niezależnie od stanu komputera tylko wg stanu faktycznego wprowadzonego przeze mnie.
A skąd taki pomysł ? Jeśli 31 grudnia miałeś na stanie nadwyżkę towaru i w tym roku ją sprzedałeś to jakim cudem program może wygenerować teraz RW skoro nie ma już tego towaru w magazynie ? To jeden z najczęstszych problemów...
-
SGT powinien utworzyc PW i RW niezależnie od stanu komputera tylko wg stanu faktycznego wprowadzonego przeze mnie.
Inaczej mówiąc powinien stworzyć dokument RW, który z dniem 31.12.2015 zdejmuje ze stanu towary kupione już w 2016, tak?
Uważasz że to brzmi rozsądnie?
Nawiasem mówiąc, to wydaje mi się że jesteś na najlepszej drodze by dociągnąć tę inwentaryzację do następnej ;)
Cały czas odbijasz się od tego samego problemu którego rozwiązanie, z oczywistych powodów, będzie z każdym dniem bardziej pracochłonne.
-
Generalnie nie wiedziałem że to aż się tak odbije i że nie pójdzie tego ominąć. Sądziłem że Subiekt wystawi sobie RW z dniem 31,12,2015 i przeliczy stany magazynowe.
Rok temu było dobrze ale nie prowadziłem sprzedaży z SGT tylko wrzucałem faktury zakupowe.
Cóż wyliczoną inwenturę mam więc dam radę to rozliczyć. W prawdzie pójdzie to z palca kopiuj wklej.
-
Po raz kolejny okazuje się, że prawdziwe jest twierdzenie iż najbardziej zawodnym elementem komputera jest człowiek.
-
Generalnie nie wiedziałem że to aż się tak odbije i że nie pójdzie tego ominąć. Sądziłem że Subiekt wystawi sobie RW z dniem 31,12,2015 i przeliczy stany magazynowe.
To dlaczego zabrałeś się za inwentaryzację skoro nie widziałeś/nie miałeś pewności jak należy ją wykonać ?
Cóż wyliczoną inwenturę mam więc dam radę to rozliczyć. W prawdzie pójdzie to z palca kopiuj wklej.
Można zatwierdzić tę inwentaryzację, ale teraz będzie trudniej - należy wycofać/odłożyć skutki magazynowe na dokumentach z tego roku, zatwierdzić inwentaryzację i ponownie wywołać skutki. Można ograniczyć się do dokumentów, które rozchodowały towary, które trzeba zdjąć na 31 grudnia.
-
a czy taką operację można wykonać zbiorczo dla dokumentów?
z chęcią bym zaznaczył opcję wycofaj skutek magazynowy ale z tego roku mam 2500 paragonów :)
-
Można, należy zaznaczyć dokumenty, multiwybór włącza się w parametrach listy.
-
Multiwybór działa ale niema możliwości wycofania skutku magazynowego zbiorczo.
-
Przecież napisałem, że jest taka możliwość, więc dlaczego się przekomarzasz... Główne menu->Operacje...