Dzień dobry, jest nową uczestniczką forum i przepraszam jeśli zakladam nowy wątek a ten temat był poruszany, ale nie mogę znaleźć go na forum.
Bardzo proszę o pomoc w pewnej kwestii.

Pracuję na programie subiekt, ale z tym problemem mam pierwszy raz do czynienia. Mianowicie, chodzi o to, że klient zamówił jakiś towar, na który skladały się rózne elementy: komputer, biurko komputerowe, fotel obrotowy. Każdy z tych towarów zakupiony został od innej firmy.
Wprowadziłam FZ do subiekta żeby przyjąć towar na magazyn. Automatycznie wygenerowały się dokumenty PZ. Po otrzymaniu wszystkich faktur zakupu i wprowadzeniu do programu, wystawiłam fakturę sprzedaży dla klienta. Klient życzył sobie aby to była fv usługowa, więc na niej wpisałam w postaci usługi jednorazowej: "Dostawa i montaż wyposażenia biurowego". Żeby pozbyć się towaru z magazynu do faktury sprzedaży zrobiłam dokument WZ na który ściągnęłam towar który został dostarczony do klienta a w uwagach napisałam jakiego numeru FS to dotyczy. Dokumenty trafiły już do księgowej.
Teraz okazuje się że jeden z towarów - komputer nie spełnia oczekiwań klienta i chce go zwrócić, więc w takiej samej cenie zostanie zakupiony inny model od innej firmy.
I teraz moje pytanie brzmi następująco-jak to rozwiązać w subiekcie, żeby i klientowi i księgowej się zgadzało.
Napewno muszę dostać korektę faktury od firmy której kupowałam komputer i do faktury zakupu w subiekcie zrobić korektę FZ.
Klient też powinien dostać korektę do FS - tylko czy należy zrobić korektę cenową i pomniejszyć wartość faktury tylko o ten jeden towar, bo jest to faktura usługowa i zrobić ręczne PZ żeby towar wrócił mi na stan magazynowy, czy korektę sprzedaży do całej wartości faktury i na PZ przyjąć te towary który były na WZ?? I w jakiej kolejności postępować - czy najpierw korekta sprzedaży dla klienta, a pozniej korekta do FZ żeby towar zniknął mi z magazynu. I w jaki sposób dalej wystawić nową fakturę sprzedaży z nowym komputerem?

?Bardzo proszę o pomoc
