Autor Wątek: Subiekt i Rewizor "wyrzuca" do okna startowego  (Przeczytany 2428 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maniana

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.42 SP2
Subiekt i Rewizor "wyrzuca" do okna startowego
« dnia: Październik 19, 2016, 09:07:09 »
Witam,

Mam dość nietypowy problem.
Ale od początku, Baza działa na serwerze w lokalnej sieci LAN, system Win 7 Pro, baza na SQL 2008 r2 express.

Na stanowisku klienta na Subiekcie lub Rewizorze np. podczas wprowadzania dokumentów system Insert samoczynnie wyrzuca klienta do ekranu startowego.
Najlepsze jest to, że dzieje się to na niektórych stacjach w firmie.

Sprawdziłem ping z komputera klienta na serwer, ping działał cały dzień i nie było żadnych przerw pomiędzy klient<>serwer.

Offline bojalekt

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 799
  • Reputacja +37/-2
  • Wersja programu: Najnowsza dostępna
Odp: Subiekt i Rewizor "wyrzuca" do okna startowego
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2016, 10:06:33 »
Można zacząć od sprawdzenia poprawności instalacji.
Odinstalować i zainstalować ponownie program na końcówkach na których występuje problem.
Tomek,

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt i Rewizor "wyrzuca" do okna startowego
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2016, 11:22:02 »
Na początek to wypadałoby opisać infrastrukturę, o której nie wiemy praktycznie nic. Problem był poruszany wielokrotnie na forum więc nie powinien już dziwić, najczęstszą przyczyną takiego zachowania jest niestabilne połączenie sieciowe, ping nie jest wiarygodnym testem, gdyż przecież nie jest utrzymywane stałe połączenie z serwerem, a jedynie jest on odpytywany co jakiś czas.
Daniel, Białystok.

Offline Maniana

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.42 SP2
Odp: Subiekt i Rewizor "wyrzuca" do okna startowego
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2016, 11:33:39 »
Na początek zmieniłem parametry startowe.
Wcześniej serwer był "odnajdywany" po nazwie tzn. nazwa_serwera/SQLEXPRESS

Aktualnie łączy się po adresie ip, 172.17.0.37/SQLEXPRESS.

Użytkownik testuje pracę, zobaczymy jaki tego będzie efekt.
Jeśli to nie przejdzie to będę testował połączenie klient-serwer. (jakieś propozycje czym najlepiej przeprowadzić test?)

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17230
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt i Rewizor "wyrzuca" do okna startowego
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2016, 11:52:14 »
Na początek zmieniłem parametry startowe.
Wcześniej serwer był "odnajdywany" po nazwie tzn. nazwa_serwera/SQLEXPRESS

Aktualnie łączy się po adresie ip, 172.17.0.37/SQLEXPRESS.

Nie, nie łączy się po takim adresie ;)

Użytkownik testuje pracę, zobaczymy jaki tego będzie efekt.

No zobaczysz, zwracam tylko uwagę, że zastosowałeś zmianę, której nikt nie sugerował i nie opisałeś dokładniej problemu.

Jeśli to nie przejdzie to będę testował połączenie klient-serwer. (jakieś propozycje czym najlepiej przeprowadzić test?)

Miałem napisać sobie taki tester, ale jeszcze tego nie zrobiłem, gotowego rozwiązania do wykorzystania nie znam, ale chętnie poznam ;)
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Subiekt i Rewizor "wyrzuca" do okna startowego
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2016, 11:52:14 »