Autor Wątek: Subiekt niespodzianka  (Przeczytany 4239 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline gietomek

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT Sfera, Sello
Subiekt niespodzianka
« dnia: Lipiec 25, 2016, 09:49:35 »
Witam,

Uruchamiam dzisiaj komputer a tam taka niespodzianka :

Brak serwera(jednostanowiskowa instalacja), brak użytkownika(tylko jeden użytkownik). Procesy serwera w tle działają.
Nic nie mieszałem. Jedyne co zrobiłem to usunąłem poprzez program serwisowy kopię bazy danych po aktualizacji do najnowszej wersji. Zawsze wyłączam procesy serwera i usuwam je bezpośrednio z folderu a potem włączam procesy na nowo i działa.
W razie czego mam kopię danych ale przywrócić się nie da bo nigdzie nie znajduje serwera.

Offline birds22

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 9234
  • Reputacja +1306/-21
  • Wersja programu: Najnowsza
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2016, 09:58:01 »
Jedyne co zrobiłem to usunąłem poprzez program serwisowy kopię bazy danych po aktualizacji do najnowszej wersji. Zawsze wyłączam procesy serwera i usuwam je bezpośrednio z folderu a potem włączam procesy na nowo i działa.

No to jak jest w rzeczywistości? Usuwasz za pomocą programu serwisowego, czy ręcznie z folderu?
Jeżeli ręcznie to dlaczego?

A co się dzieje jeżeli w miejscu serwer wpiszesz .\insertgt ?
Sławek, Zduńska Wola

Offline gietomek

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT Sfera, Sello
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2016, 10:11:18 »
Zawsze usuwam poprzez wyłączenie serwera w usługach i usuwam z folderu. A teraz właśnie pierwszy raz zrobiłem to z programu serwisowego bez wyłączania serwera.

Włącza się jak wpiszę co pisałeś. Tylko co zrobić abym nie musiał tego za każdym razem wpisywać ?

Offline Chris

  • Zaawansowany użytkownik
  • ****
  • Wiadomości: 2846
  • Reputacja +275/-0
  • Wersja programu: GT, Nexo - aktualne
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2016, 10:18:05 »
...Tylko co zrobić abym nie musiał tego za każdym razem wpisywać ?
Uruchom Program Serwisowy, wybierz z Menu -> Serwer -> Parametry uruchomieniowe, tam uzupełnij i kliknij Wykonaj.
Krzysztof, Radom

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17232
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2016, 10:19:55 »
Nic nie mieszałem. Jedyne co zrobiłem to usunąłem poprzez program serwisowy kopię bazy danych po aktualizacji do najnowszej wersji. Zawsze wyłączam procesy serwera i usuwam je bezpośrednio z folderu a potem włączam procesy na nowo i działa.

Należy napisać wyraźnie - mieszałeś i to bardzo, przecież od zawsze piszemy na forum, że wszystkie operacje na plikach wykorzystywanych przez serwer SQL należy wykonywać za pomocą dedykowanych narzędzi, jeśli chcesz usunąć bazę to można to zrobić za pomocą programu serwisowego, jeśli chcesz zostawić kopię bez wykonywania archiwum to można odłączyć bazę za pomocą programu serwisowego i przenieść plik z katalogu z bazami danych (odłączania nie zalecam), wtedy nawet jeśli przez pomyłkę będziesz chciał przenieść/usunąć pracująca bazę to Ci się nie uda.

Też mnie zastanawia skąd się biorą takie niemądre pomysły ? Zajmując się rzeczami na których się nie znasz jest tylko kwestią czasu, aż zrobisz sobie krzywdę.
Daniel, Białystok.

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17232
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 25, 2016, 10:30:16 »
Zawsze usuwam poprzez wyłączenie serwera w usługach i usuwam z folderu. A teraz właśnie pierwszy raz zrobiłem to z programu serwisowego bez wyłączania serwera.

Włącza się jak wpiszę co pisałeś. Tylko co zrobić abym nie musiał tego za każdym razem wpisywać ?

Pliki startowe XML programów Insertu nie mają nic wspólnego z operacjami wykonywaniami na bazach danych (niezależnie od sposobu), więc musiało się zmienić coś jeszcze o czym nie wspominasz. Chyba jedyny taki przypadek jaki miałem był spowodowany zaszyfrowaniem plików przez wirusa typu cryptolocker... Sprawdź jak wygląda zawartość folderu "C:\ProgramData\InsERT\InsERT GT\" i jeśli będzie to zawartość pliku "Subiekt.xml".
Daniel, Białystok.

Offline gietomek

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT Sfera, Sello
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2016, 10:44:26 »
Dobra już działa. Teraz nawet lepiej jak zawsze bo od razu się cały Subiekt załącza bez klikania w OK przy bazie danych.
System przeskanowałem i wirusów nie ma.
Dzięki za pomoc.

Tak swoją drogą to nie wiem po co ten telekonsultant i opłata za niego skoro zawsze jestem minimum 14 w kolejce. To już wolałbym to forum wspierać :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 25, 2016, 11:06:24 wysłana przez gietomek »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17232
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2016, 10:58:41 »
Przed wszystkim czy istnieje plik "Subiekt.xml".... Zmieść zrzut ekranu z katalogiem i plik "Subiekt.xml" na forum.
Daniel, Białystok.

Offline gietomek

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT Sfera, Sello
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 25, 2016, 11:14:33 »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17232
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 25, 2016, 12:08:57 »
Teraz wszystko wygląda w porządku, plik "Subiekt.xml" jest z momentu wystąpienia problemu, czy już po odpowiedzi @Chrisa i ustawieniu parametrów uruchomieniowych ?
Daniel, Białystok.

Offline gietomek

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT Sfera, Sello
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 25, 2016, 12:52:35 »
Już po ustawieniu

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17232
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 25, 2016, 12:57:39 »
Już po ustawieniu

To jak miałem zobaczyć problem skoro go wcześniej usunąłeś ?
Daniel, Białystok.

Offline gietomek

  • Użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT Sfera, Sello
Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 25, 2016, 13:13:07 »
Myślałem, że coś jest tam namieszane jeszcze.


Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Subiekt niespodzianka
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 25, 2016, 13:13:07 »