Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: SteFun w Grudzień 14, 2015, 14:12:46
-
Witam. Mam taki problem gdy rano przychodze do pracy odpalam serwer wszystko ładnie chodzi a po paru godzinach komputer klient nie może połączyc się z bazą danych. Próbowałem już chyba wszystkiego, zmiana routerów wyłączanie firewalli i ciągle to samo. Komputery pracują na win 7 sp1 w tej samej grupie domowej.
Ma ktoś jakies propozycje rozwiązania problemu?
-
A dlaczego miałoby działać, jak dokładnie jest zbudowana i skonfigurowana sieć ? Co pomaga, aby zaczęło działać ? Najprościej byłoby poprosić serwisanta o pomoc.
-
Nic nie pomaga co by znowu zadziałało. Wyłączam komputery nastepnego dnia włączam i działa znowu pare godzin. Adresy IP przydziela router komputer serwer jest podłączony po wi fi a kliencki po kablu do routera. Kompy w tej samej grupie domowej jak już pisałem.
-
Serwer po WiFi... :o
-
Serwer po WiFi... :o
Wcześniej był po kablu i też to samo sie działo także to nie jest przyczyna ;)
-
Serwer po WiFi... :o
Wcześniej był po kablu i też to samo sie działo także to nie jest przyczyna ;)
Tak można w nieskończoność - my będziemy zgadywali, a Ty będzie odpowiadał, że to nie jest przyczyną, a w końcu się okaże, że jednak było tylko źle sprawdziłeś, itd... Jeśli był taki pomysł, aby podłączyć serwer po WiFi to można spodziewać się praktycznie wszystkiego... Zrób jak napisałem wcześniej.
-
Cóż myślałem że forum odwiedza support programu ale jak widać byłem w błędzie.
Jutro zadzwonie do pomocy technicznej. Dziekuję za poświęcony czas.
-
a próbowałeś stałe IP? podłącz serwer na kablu.
-
a próbowałeś stałe IP? podłącz serwer na kablu.
Stałe IP sprawdzę jutro a po kablu był ten sam problem więc nie widze sensu testować tego samego ustawienia.
-
a ustawienia DHCP ? Miałem kiedyś taki router co wszystko odświeżał co zdaną ilość godzin.
-
Cóż myślałem że forum odwiedza support programu ale jak widać byłem w błędzie.
Nie, Insert nie świadczy tego typu usług, w ogóle nie świadczy żadnych "darmowych" usług.
Jutro zadzwonie do pomocy technicznej.
Polecam już dzisiaj zapoznać się z warunkami świadczenia pomocy technicznej - najważniejsze to posiadanie wykupionej usługi teleKonsultanta, ograniczenie do pomocy w formie "rozmowy telefonicznej" oraz żadnych gwarancji rozwiązania problemu - nikt do Ciebie nie przyjedzie, ani nie połączy się zdalnie, aby poszukać przyczyny problemu. Oczywiście to wszystko pod warunkiem, że uda Ci się dodzwonić...
Chętnie usłyszę "relację" z jutrzejszej rozmowy.
-
Cóż myślałem że forum odwiedza support programu ale jak widać byłem w błędzie.
Masz absolutnie rację. Byłeś w błędzie.
Jutro zadzwonie do pomocy technicznej. Dziekuję za poświęcony czas.
Jeśli skupisz się na przekazywaniu im informacji o tym co nie jest źródłem problemu to życzę powodzenia ;)
-
Spróbuj w serwerze wyłączyć na karcie sieciowej zarządzanie energią
(menedżer urządzeń -> właściwa karta sieciowa -> właściwości -> zarządzanie energią -> odhacz "zezwalaj komputerowi...."
-
Ja spróbuję zadać uzupełniające pytanie:
czy po tym jak serwer przestanie odpowiadać, pozostałe usługi sieciowe działają poprawnie?
Np. 1 .Czy możesz przesłać plik pomiędzy dwiema końcówkami?
2. Czy możesz pobrać plik z serwera?
-
Jutro zadzwonie do pomocy technicznej. Dziekuję za poświęcony czas.
I jak było ?
-
podziel się wiedzą co było nie tak
-
Mnie interesuje jak wyglądało skorzystanie z usługi teleKonsultanta ;)
-
Konsultant pewnie powie, żeby przeinstalować subiekta więc uprzedzając fakty odnośnie problemu wydaje mi się, że to coś związane z zarządzeniem energią, możliwe, że serwer się usypia/hibernuje lub wyłącza kartę sieciową. Na początek w opcjach zasilania warto przestawić profil na wysoką wydajność i upewnić się, że czas uśpienia jest ustawiony na "Nigdy".