Autor Wątek: Subiekt, problem z importem towaru z EPP  (Przeczytany 3389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzeniu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.51
Subiekt, problem z importem towaru z EPP
« dnia: Styczeń 30, 2018, 09:12:00 »
Cześć,

posiadam Subiekta w wersji 1.30 SP1, mam problem z importem towarów z epp. Pliczek epp przygotowuję swoimi skryptami, kodowanie jest na ANSI, układ danych w epp wydaje mi się odpowiedni, bo już eksportowałem inne produkty przy pomocy swojego skryptu z plików CSV i wszystko grało.

Poniżej sam plik. Przy imporcie pokazuje status "ZAPISANO: NIE", próbowałem już bardzo wielu kombinacji, czasem jest to tylko status, a czasami program się zawiesza.

Może ktoś spróbować to zaimportować i stwierdzić, czy to tylko u mnie nie działa, czy to ja coś pokręciłem z plikiem.

[INFO]
"1.05",3,1250,"Subiekt GT","GT","test-4","Firma przykładowa systemu InsERT GT","Wrocław","54-445","Bławatkowa 25/3","111-111-11-11","MAG","Główny","Magazyn główny",,1,20171228101759,20171228101759,"Kowalski Jan",20171228101759,"Polska","PL",,0

[NAGLOWEK]
"TOWARY"

[ZAWARTOSC]
1,"12900 / Black","00109","001091010","DryBlend Stadion Fleece-Decke",,"DryBlend Stadion Fleece-Decke",,,"szt.",,,,,,,,,,,,,,"Falk & Ross",,,"001091010",,,,,,,,,,,,,,,

[NAGLOWEK]
"GRUPYTOWAROW"

[ZAWARTOSC]

[NAGLOWEK]
"CECHYTOWAROW"

[ZAWARTOSC]

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17253
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt, problem z importem towaru z EPP
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 30, 2018, 09:29:33 »
układ danych w epp wydaje mi się odpowiedni, bo już eksportowałem inne produkty przy pomocy swojego skryptu z plików CSV i wszystko grało.

Zamiast zgadywać polecam sprawdzić - wygeneruj plik z Subiekta i porównaj...

ps.
W jakim formacie dostajesz dokumenty z Falka ?
Daniel, Białystok.

Offline Grzeniu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.51
Odp: Subiekt, problem z importem towaru z EPP
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 30, 2018, 09:48:17 »
układ danych w epp wydaje mi się odpowiedni, bo już eksportowałem inne produkty przy pomocy swojego skryptu z plików CSV i wszystko grało.

Zamiast zgadywać polecam sprawdzić - wygeneruj plik z Subiekta i porównaj...

ps.
W jakim formacie dostajesz dokumenty z Falka ?

Przepraszam, nie dopowiedziałem - pliki generowane z mojego skryptu działają po części - np. na 10k produktów importuje się ładnie część, później natrafia na powyższą pozycję i umiera nie importując całej reszty. Mam plik z danymi, który działa częściowo, ale wolałbym go nie wrzucać publicznie, mogę ew. na PW :)

Pliki dostaję w XLS, konwertuję do CSV i CSV przepuszczam przez skrypt. Z produktami np. Adlera działało bez problemu, tutaj coś jest nie tak, zupełnego pomysłu nie mam dlaczego.

Screen z importu
https://i.imgur.com/QwF6PMD.png

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17253
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt, problem z importem towaru z EPP
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 30, 2018, 09:57:54 »
Przepraszam, nie dopowiedziałem - pliki generowane z mojego skryptu działają po części - np. na 10k produktów importuje się ładnie część, później natrafia na powyższą pozycję i umiera nie importując całej reszty. Mam plik z danymi, który działa częściowo, ale wolałbym go nie wrzucać publicznie, mogę ew. na PW :)

Podałem ścieżkę do znalezienie rozwiązania, brakuje mi czasu aby się tym zająć.

Upewnię się też - jako akcję wybrałeś "dodawanie" - na pewno nie masz już tych towarów w bazie danych ?
Daniel, Białystok.

Offline Grzeniu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.51
Odp: Subiekt, problem z importem towaru z EPP
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 30, 2018, 10:03:45 »
Podałem ścieżkę do znalezienie rozwiązania, brakuje mi czasu aby się tym zająć.
Doceniam, ale w taki sposób stworzyłem skrypt, zapisuje pliki epp do formy takiej, jaką uzyskałem z eksportu dowolnego towaru. I ponownie, towary przekonwertowane z plików Adlera działają w 100%, ale tutaj coś jest nie tak. Mam jeden plik epp wygenerowany za pomocą tego skryptu i część towarów wchodzi, a część nie.

Co mogłoby mi pomóć - czy jest jakaś dokumentacja dotycząca technicznych aspektów typu jakich znaków nie moge uzywać w nazwie produktu (np. " jako cal usuwam, bo wtedy psują się cudzysłowy), albo jakiej długości muszą być nazwy etc.? Nie mówię tu o tej ogólnodostepnej dokumentacji EDI++, tam nic o takich szczegółach niestety nie ma.

Upewnię się też - jako akcję wybrałeś "dodawanie" - na pewno nie masz już tych towarów w bazie danych ?
Tak, każdorazowo usuwam wszystkie produkty z testowego podmiotu, dla świętej pewności.

Na razie walczę, jak wygram to wrzucę rozwiązanie. Jest sens spróbować na próbnym 1.50? Import od 1.30 do 1.50 mógł się zmienić?


Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17253
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt, problem z importem towaru z EPP
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 30, 2018, 10:09:11 »
Podałem ścieżkę do znalezienie rozwiązania, brakuje mi czasu aby się tym zająć.
Doceniam, ale w taki sposób stworzyłem skrypt, zapisuje pliki epp do formy takiej, jaką uzyskałem z eksportu dowolnego towaru. I ponownie, towary przekonwertowane z plików Adlera działają w 100%, ale tutaj coś jest nie tak. Mam jeden plik epp wygenerowany za pomocą tego skryptu i część towarów wchodzi, a część nie.

Nie wiem co mam jeszcze dodać, więc się powtórzę - sprawdź zamiast zgadywać.

Co mogłoby mi pomóć - czy jest jakaś dokumentacja dotycząca technicznych aspektów typu jakich znaków nie moge uzywać w nazwie produktu (np. " jako cal usuwam, bo wtedy psują się cudzysłowy), albo jakiej długości muszą być nazwy etc.? Nie mówię tu o tej ogólnodostepnej dokumentacji EDI++, tam nic o takich szczegółach niestety nie ma.

Nie ma nic więcej i nie przesadzaj, przecież w dokumentacji są opisane długości pól.
Daniel, Białystok.

Offline Grzeniu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: 1.51
Odp: Subiekt, problem z importem towaru z EPP
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 30, 2018, 10:22:13 »
Podałem ścieżkę do znalezienie rozwiązania, brakuje mi czasu aby się tym zająć.
Doceniam, ale w taki sposób stworzyłem skrypt, zapisuje pliki epp do formy takiej, jaką uzyskałem z eksportu dowolnego towaru. I ponownie, towary przekonwertowane z plików Adlera działają w 100%, ale tutaj coś jest nie tak. Mam jeden plik epp wygenerowany za pomocą tego skryptu i część towarów wchodzi, a część nie.

Nie wiem co mam jeszcze dodać, więc się powtórzę - sprawdź zamiast zgadywać.

Co mogłoby mi pomóć - czy jest jakaś dokumentacja dotycząca technicznych aspektów typu jakich znaków nie moge uzywać w nazwie produktu (np. " jako cal usuwam, bo wtedy psują się cudzysłowy), albo jakiej długości muszą być nazwy etc.? Nie mówię tu o tej ogólnodostepnej dokumentacji EDI++, tam nic o takich szczegółach niestety nie ma.

Nie ma nic więcej i nie przesadzaj, przecież w dokumentacji są opisane długości pól.

Dobra, już znam odpowiedź. W filtrowaniu produktów miałem zanzaczone (brak) w polu z cechą i nie pokazywało mi produktów posiadających cechy. Nie pokojarzyłem fakt, że (brak) to nie to samo co (dowolna). Tak czy siak - produkty się nie importowały, bo już były, z powodu takiego, że ja usuwałem tylko produkty z brakiem cech, a te, które miały dowolną cechę zostawąły ciągle w bazie. Dzięki za pomoc, wbrew pozorom naprowadziłeś mnie na szukanie "u podstaw".

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17253
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Subiekt, problem z importem towaru z EPP
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2018, 16:54:28 »
No cóż, jakby nie patrzeć moje podejrzenie:

Upewnię się też - jako akcję wybrałeś "dodawanie" - na pewno nie masz już tych towarów w bazie danych ?

okazało się trafne, a że próbowałeś mnie "oszukać" to znalezienie przyczyny problemu potrwało nieco dłużej... ;)
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Subiekt, problem z importem towaru z EPP
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 31, 2018, 16:54:28 »