Witam wszystkich forumowiczów,
zarejestrowałem się na tym forum, ponieważ mam problem, którego nie umiem rozwiązać od dłuższego czasu. Mianowicie praktycznie zawsze po równych 2 godzinach Subiekt traci połączenie z bazą. Można wszystko przeglądać, ale gdy chce się coś wprowadzić, np. nowy wzorzec wydruku, zamówienie od klienta, fakturę itp. pojawiają się błędy typu: "Nieokreślony błąd", "Błąd zapisu do bazy danych", "Nie można nadać identyfikatora" itp. W takiej sytuacji pomaga wyłączenie i włączenie Subiekta (czasem kilkukrotnie). Jest to dosyć meczące, ponieważ trzeba pamiętać o resetowaniu Subiekta co 2 godziny. Dzieje się tak zarówno na komputerach klienckich, które łączą się z serwerem (w sieci LAN po kablu) jak i na serwerze lokalnie. Na początku myślałem, że to jakiś problem z antywirusem, bo zaczęło się tak dziać jakiś czas po instalacji ESET Endpoint Security 6 na serwerze. Jednak dodałem reguły w firewallu dla sqlservr.exe oraz dla sqlbrowser.exe i problem dalej nie ustępował. Odinstalowałem nawet ESETa, ale to nic nie pomogło (teraz ESET jest zainstalowany ponownie).
Dlatego też napisałem w tej sprawie do InsERTu, zrobiłem wszystko co kazali:
- kontrola danych oraz odbudowa indeksu w Programie serwisowym.
- analiza rozwiązań zewnętrznych. Mamy zielony PLUS dla InsERT GT oraz Sferę dla Subiekta. Jeśli chodzi o dodatki, mieliśmy wersję demo potwierdzenia sald (ale to już dawno) i była ona programem zewnętrznym. Używamy kilku wzorców wydruków zewnętrznych oraz własnych (ale to chyba nie ma znaczenia?) oraz mamy wtyczkę do raportu nierozliczonych należności. Ale jest to zestawienie (bodajże SQL), które jest tylko w Zestawieniach. Wszystkie te rozwiązania mieliśmy już przynajmniej od kilku miesięcy w Subiekcie, a problem jest od kilku tygodni, więc myślę, że to nie to.
- sprawdzenie czy na komputerach klienckich zainstalowany jest SQL 2005 BC.
Jednak nadal problem nie ustąpił. Zaproponowali, żeby wysłać do nich naszą bazę i ją przeanalizują.
Na serwerze postawiony jest system Windows Serwer 2003 SBS, dlatego też wersja Subiekta to 1.47 SP2, bo od marca InsERT nie wspiera już tego systemu, dlatego nie instalowałem nowszych wersji Subiekta. SQL - Microsoft SQL Server 2005.
Co do SQLa - dwie sprawy:
1. Nie za bardzo znam się na bazach danych, ale w SQL Server Management Studio w Activity Monitor zauważyłem, że gdy ktoś jest połączony z Subiektem, w Activity Monitor jest 5 wpisów dotyczących danego hosta (4 hosty to nazwa komputera, a 1 host to jakaś kombinacja liter i cyfr, Subiekt chyba ją generuje). Gdy pada połączenie z danym użytkownikiem, z 5 hostów robią się 4 (3 hosty z nazwą komputera i 1 z tą kombinacją liter i cyfr). Wtedy dany użytkownik musi zresetować Subiekta, aby mógł coś dodać do bazy.
2. W kilku wątkach pisano, aby skorzystać z Profilera w celu sprawdzenia czy coś jest nie tak z bazą danych. Powinien być on w zakładce Tools, ale u mnie nie go tam nie ma. A z tego co widzę, SQL nie jest w wersji Express.
Już nie mam pomysłów co może być nie tak, szukałem również rozwiązań na tym forum, jednak żadne z nich nie zażegnało problemu. W związku z tym wszystkim mam dwa pytania:
1. Czy ktoś ma jeszcze jakąś radę odnośnie tego problemu? Jeśli pominąłem jakąś informację, proszę napisać i ją podam.
2. Czy ktoś z forumowiczów wysyłał bazę do InsERT w celu jej analizy? Wiadomo, że baza ma wrażliwe i poufne dane, dlatego trochę boję się wysyłać ją do InsERTu. Ewentualnie podpisywał ktoś z nimi jakąś umowę poufności dotyczącą swojej bazy?
Będę wdzięczny za wszelką pomoc. Pozdrawiam serdecznie.