Forum Użytkownikow Subiekt GT

InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Radar41 w Luty 14, 2018, 19:21:26

Tytuł: SUZ - problem z połączeniem
Wiadomość wysłana przez: Radar41 w Luty 14, 2018, 19:21:26
Witam.
Męczę się z konfiguracją SUZ (Serwer urządzeń zewnętrznych).


W lokalizacji X stoi SERWER z zainstalowanym Subiektem GT. Mamy 2 punkty sprzedaży, w miejscowości Y i Z, które łączą się z SERWEREM za pomocą PULPITU ZDALNEGO (PORTY + DRUKARKI + PLUG&PLAY pozaznaczane)
Ponieważ występowały losowe problemy z drukarkami fiskalnymi (zablokowane porty itp) zainstalowano SUZ. Niestety mam problem z konfiguracją.

Na stanowisku klienckim w miejscowości Y tj. Komputerze_1 który ma fizycznie podłączoną drukarkę fiskalną Posnet Thermal do portu COM zainstalowałem SUZ. Dodałem w nim drukarkę oraz sprawdziłem połączenie. Jest OK!. Zapora w Windows 7 wyłączona. Czyli lokalnie na tym komputerze jest ok.

Następnie łączę się tym komputerem poprzez Pulpit zdalny z Serwerem na którym jest Subiekt i wchodzę do Kasiarza GT. Wybieram odpowiednio "Drukarka fiskalna SUZ" i następnie wpisuje dokładnie NAZWĘ tej DRUKARKI, ale mam problem z NAZWĄ KOMPUTERA, bo rozumiem ze powinienem wpisać tam ZEWNĘTRZNE IP komputera z którego się łączę, czyli faktycznie tego, do którego mam podłączoną fizycznie drukarka fiskalną ?

Niestety nie chce się połączyć, wie ktoś co robię źle ? Jak powinna wyglądać prawidłowo NAZWA KOMPUTERA jeśli łączę się przez Pulpit zdalny?

PS. Bo rozumiem, że fakt, że na Serwerze również jest zainstalowany SUZ, ale tylko aplikacja i nie ma tam nic dodane żadnych urządzeń nie ma kompletnie żadnego znaczenia ? SUZ z tego co rozumiem ma być zainstalowany na komputerach klienckich, a w Kasiarzu dodajemy tylko daną drukarkę i należy powiązać go z komputerem do którego jest fizycznie podpięta ? Niestety mam problem z polem NAZWA KOMPUTERA.
Tytuł: Odp: SUZ - problem z połączeniem
Wiadomość wysłana przez: birds22 w Luty 14, 2018, 19:35:47
Ten komputer z drukarką ma połączenie przez jakiś router ? Jeżeli tak to przekierowałeś port 8000 na ten właściwy komputer?
Tytuł: Odp: SUZ - problem z połączeniem
Wiadomość wysłana przez: Radar41 w Luty 15, 2018, 17:10:47
Ten komputer z drukarką ma połączenie przez jakiś router ? Jeżeli tak to przekierowałeś port 8000 na ten właściwy komputer?

Przekierowałem port wcześniej na ten komputer, który ma fizycznie podłączoną drukarkę, ale okazało się że internet LTE z Orange i tak nie otwiera ich na świat. Trzeba było wykupić publiczne IP i łączyć się w modemie na APN: vpn.static.pl, bo okazało się że standardowo wszystkie porty są close.  Dzięki za naprowadzenie, problem był faktycznie w zamkniętym porcie.