Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Aqff w Styczeń 03, 2018, 20:02:47
-
Dzień dobry, podczas próby wykonania "Szybkiej inwentaryzacji" napotkałem na problem, z którym nie mogę sobie poradzić.
Po zaznaczeniu opcji "wykonaj przy zamknięciu" i wywołaniu funkcji "zapisz" w szybkiej inwentaryzacji, na wydruku wyskoczył mi w tytule dopisek "Brak towarów w magazynie", wraz z listą ponad 200 pozycji.
Przeszukałem forum i znalazłem bliźniaczy problem: http://www.forumsubiekta.pl/subiekt/szybka-inwentaryzacja-624/
z tym, że w moim przypadku nie były wystawiane żadne faktury po dacie wykonania szybkiej inwentaryzacji. Może natknął się ktoś na podobny problem i mógłby mnie wspomóc jakąś radą?
Pozdrawiam, Adrian
-
Wybierz jeden towar i przeanalizuj go dokładniej.
Zobacz czy możesz wystawić RW na ten towar z datą inwentaryzacji.
-
Wybierz jeden towar i przeanalizuj go dokładniej.
Zobacz czy możesz wystawić RW na ten towar z datą inwentaryzacji.
Dziękuje za odpowiedź.
Ruszyłem temat trochę dalej, postaram się opisać rzeczy które wynikły od wczoraj.
Za radą przeanalizowałem towar - wyszło, że w zeszłym roku 16 stycznia został zrobiony rozchód wewnętrzny na towary, z którymi teraz wystąpił problem.
Zrobiłem więc przychód wewnętrzny (z datą dzisiejszą) na te towary i udało mi się wykonać cały proces szybkiej inwentaryzacji - z tym, że teraz nie zgadzają mi się stany magazynowe (na liście towarów). Przy próbie wykonania rozchodu wewnętrznego (z datą dzisiejszą) wyskakuje, że dla pozycji stan jest zerowy (mimo, że w tabeli pokazuje np. trzy sztuki). Ponadto w remanencie, pozycje które były konfliktowe przy szybkiej inwentaryzacji w ogóle nie istnieją.
Nie wiem jak dalej ruszyć sprawę i czy krok z tym przychodem wewnętrznym był dobrym posunięciem. Ponownie proszę o pomoc
-
Mam ten sam problem , ale nikt nie był mi w stanie pomóc. Problem wystąpił kiedy wykonałem szybką inwentaryzację i chciałem ręcznie poprawić dokumenty wynikowe czyli RW i PW. I od tego momentu inna jest ilość w informatorze o towarze w zakładce Ruch towaru a inna na lisie towarów w kolumnie stan.
-
Mam ten sam problem , ale nikt nie był mi w stanie pomóc. Problem wystąpił kiedy wykonałem szybką inwentaryzację i chciałem ręcznie poprawić dokumenty wynikowe czyli RW i PW. I od tego momentu inna jest ilość w informatorze o towarze w zakładce Ruch towaru a inna na lisie towarów w kolumnie stan.
Jak się robi nie wiedząc jak się powinno robić, to tak jest.
Zrób na koniec roku porządną Inwentaryzację (tą z Magazynu), zapisz i wykonaj i będziesz miał ok.
-
Mam ten sam problem , ale nikt nie był mi w stanie pomóc.
Ee tam "nie był w stanie".
Rzecz w tym że jak już zamieszałeś to nie da się poradzić w jednym zdaniu, ani kazać kliknąć w klawisz z napisem "odmieszaj" ;)
Ktoś musiałby popatrzeć dokładnie na ruch towaru (informator tu nie wystarczy) i wyjaśnić/skorygować.
Jak dodasz do tego że to co blokuje jeden towar nie musi być tym samym co blokuje inny towar to trudno oczekiwać pomocy w ramach dobrych uczynków.
-
Mam ten sam problem , ale nikt nie był mi w stanie pomóc.
Ee tam "nie był w stanie".
Rzecz w tym że jak już zamieszałeś to nie da się poradzić w jednym zdaniu, ani kazać kliknąć w klawisz z napisem "odmieszaj" ;)
Ktoś musiałby popatrzeć dokładnie na ruch towaru (informator tu nie wystarczy) i wyjaśnić/skorygować.
Jak dodasz do tego że to co blokuje jeden towar nie musi być tym samym co blokuje inny towar to trudno oczekiwać pomocy w ramach dobrych uczynków.
Ok, doskonale rozumiem. Jeśli nie jest to na tyle trywialny problem to nie chce tutaj nikogo angażować pro bono w kwestii całkowitego rozwiązania problemu. Jestem gotowy zlecić to profesjonalistom - jednakże nie wiem nawet do kogo mógłbym się zwrócić.
W między czasie sprawę próbował wyprostować lokalny informatyk - który napisał program mający w założeniu wszystko naprawić. Po jego naprawach okazało się jednak, że przy niektórych towarach zniknęły ceny kartotekowe, zniknęły szablony do drukowania etykiet i konfigurację drukarek - to z tych rzeczy, które udało się zauważyć. Za usługę zapłaciłem 400zł - dlatego wolałbym spróbować teraz z kimś poleconym.
Jako dodatkową informacje o problemie dodam, że informatyk po analizie danych stwierdził, iż problem występował już od roku 2013 - prawdopodobnie pojawił się po jakiejś aktualizacji czy próbie przywrócenia danych (taka próba miała miejsce - popsuł się plik do dearchiwizacji i musiałem odzyskać dane z plików bazodanowych).
-
No, teraz dopiero mamy najważniejszą chyba informację, o awarii bazy danych.
Bardzo możliwe że słusznie kojarzysz obie te sprawy.
Nie zaglądałem do bazy, więc nie wiem co tam się podziało, ale zastanowiłbym się nad wyczyszczeniem bazy i rozpoczęciem 2018r od początku.
Można zachować wszelkie ustawienia, konfiguracje i kartoteki, ze stanami I rozrachunkami itd.
Podejrzewam że byłaby to najszybsza i najbezpieczniejsza droga.
Jakby co zapraszam na PW.