Autor Wątek: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje  (Przeczytany 3973 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tajpan

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,47
Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« dnia: Sierpień 23, 2017, 08:43:57 »
dołożyliśmy dodatkowo parę kas ( wcześniej była tylko jedna ) dla każdego użytkownika i tak mam ustawione w uprawnieniach dla personelu  ale terminal został na starej kasie i nie mogę znaleźć gdzie ustawia się kasę dla terminala 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:35:48 wysłana przez birds22 »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 23, 2017, 08:52:26 »
Nie mam pojęcia o czym piszesz... Między innymi wcześniej pisałeś, że posiadasz drukarki, a teraz piszesz o kasach, a to zasadnicza różnica, to dwa rożne urządzenia...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:36:23 wysłana przez birds22 »
Daniel, Białystok.

Offline Tajpan

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,47
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 23, 2017, 09:01:14 »
terminal płatniczy to jest osobny temat
Mamy obecnie w SGT zdefiniowane parę kas dla każdego użytkownika osobna ( wcześniej mieliśmy tylko jedną główna kasę dla wszystkich  i z tym nie mamy problemu, tylko płatności kartą są realizowane przez starą kasę główną i nie wiem gdzie to mozna zmienić
 
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:36:37 wysłana przez birds22 »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 23, 2017, 09:10:34 »
Jak się teraz domyślam chodzi o kasy gotówkowe w programie, a nie kasy fiskalne... Jeśli tak to jak można płatności kartą rozliczać przez kasę gotówkową ? :o Służy do tego dedykowana forma płatności "Zapłacono kartą" i należy po prostu z niej skorzystać.

ps.
Skoro nie korzystacie poprawnie nawet z form płatności na dokumentach to rozważyłbym szkolenie z podstaw obsługi programu
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:36:49 wysłana przez birds22 »
Daniel, Białystok.

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 23, 2017, 09:17:06 »
terminal płatniczy to jest osobny temat
Mamy obecnie w SGT zdefiniowane parę kas dla każdego użytkownika osobna ( wcześniej mieliśmy tylko jedną główna kasę dla wszystkich  i z tym nie mamy problemu, tylko płatności kartą są realizowane przez starą kasę główną i nie wiem gdzie to mozna zmienić
 
W jaki sposób płatność kartą ma się znaleźć w jakiejkolwiek kasie, skoro jest to operacja bezgotówkowa?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:37:01 wysłana przez birds22 »

Offline Tajpan

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,47
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 23, 2017, 09:28:10 »
odnośnie terminala płatniczego chodzi o wypłaty gotówki klientowi i chyba zwroty gotówki a nie płatności dla nas 
przepraszam przekazałem informację jaką otrzymałem od pracownika  a ona była nie kompletna

ps. odnośnie szkolenia to się staram ale jak pisałem wcześniej do teraz w Subiekcie GT  nie obsługiwałem administratora a mam pozostałości z Subiekta 4 którego wcześniej obsługiwałem ale to były lata świetlne wstecz i nie mieliśmy terminali płatniczych
ale za radę dziękuję  :o
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:37:13 wysłana przez birds22 »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 23, 2017, 09:43:13 »
odnośnie terminala płatniczego chodzi o wypłaty gotówki klientowi i chyba zwroty gotówki a nie płatności dla nas 
przepraszam przekazałem informację jaką otrzymałem od pracownika  a ona była nie kompletna

To się dowiedz jak chcecie pracować... Każda operacja powinna być rejestrowana w kasie gotówkowej użytkownika, który ją wykonuje - inaczej przecież to nie ma sensu ?

ps. odnośnie szkolenia to się staram ale jak pisałem wcześniej do teraz w Subiekcie GT  nie obsługiwałem administratora a mam pozostałości z Subiekta 4 którego wcześniej obsługiwałem ale to były lata świetlne wstecz i nie mieliśmy terminali płatniczych
ale za radę dziękuję  :o

Nie wiem o czym piszesz - piszesz, że się starasz, a przecież kompletnie nic nie zrobiłeś - kilka pytań na forum to nie przecież nie szkolenie.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:37:26 wysłana przez birds22 »
Daniel, Białystok.

Offline Tajpan

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,47
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 23, 2017, 10:30:58 »
nasza rozmowa przypomina kabaret jak przychodzi klient do Castoramy i chce kupić drzwi do domu a sprzedawca chyba nie chce mu ich sprzedać  ( wejściowo - wyjściowe  lewe - prawe  ) jedyna opcja żeby pasowały klientowi to obrotowe  których w markecie nie maj.
Najwyraźniej mamy problem z czytaniem ze zrozumieniem

....chce się dowiedzieć gdzie się ustawia na której kasie  mają być rozliczane wypłaty żywej gotówki z terminala płatniczego

przychodzi do nas klient i wypłaca z terminala 100 zł i taką kasę mu wydajemy do ręki  i takie KW jest na kasie głównej a chcę to ustawić żeby było na kasie "2" ( na której będą tylko takie wypłaty a nie wszystkie KW i KP

prościej już nie potrafię napisać

Przepraszam ale nie rozumiem odpowiedzi  że to nie ma sensu
"To się dowiedz jak chcecie pracować... Każda operacja powinna być rejestrowana w kasie gotówkowej użytkownika, który ją wykonuje - inaczej przecież to nie ma sensu ? "
skoro pisałem wcześniej że mam w personelu kto jaką ma przypisaną kasę, to że płatności kartą są rozliczane przez terminal też ogarniam.
jestem starej daty ale nadal uważam że szkolący powinien rozmawiać w takim języku żeby był zrozumiały dla szkolonego a nie tylko dla niego
  ::)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:37:56 wysłana przez birds22 »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 23, 2017, 11:15:18 »
nasza rozmowa przypomina kabaret jak przychodzi klient do Castoramy i chce kupić drzwi do domu a sprzedawca chyba nie chce mu ich sprzedać  ( wejściowo - wyjściowe  lewe - prawe  ) jedyna opcja żeby pasowały klientowi to obrotowe  których w markecie nie maj.
Najwyraźniej mamy problem z czytaniem ze zrozumieniem

Nie, to przypomina reklamę, w której przychodzi mąż do żabki z opisem produktu według żony, którego sam nie rozumie... Niestety to tylko reklama i nie odgadłem od razu o co Ci chodzi...

....chce się dowiedzieć gdzie się ustawia na której kasie  mają być rozliczane wypłaty żywej gotówki z terminala płatniczego

A gdzie w programie masz funkcjonalność wypłaty gotówki przez terminal płatniczy ? Jeszcze nie ma takiej funkcjonalności więc nie ma parametrów o które pytasz, a jeśli się pojawi taka funkcjonalność to zakładam, że takie parametry się nie pojawią z powodów, o których już pisałem - według mnie są bez sensu.

przychodzi do nas klient i wypłaca z terminala 100 zł i taką kasę mu wydajemy do ręki  i takie KW jest na kasie głównej a chcę to ustawić żeby było na kasie "2" ( na której będą tylko takie wypłaty a nie wszystkie KW i KP

prościej już nie potrafię napisać

Z podstaw obsługi programu - w standardzie domyślną kasę można przypisać do użytkownika i do niczego więcej. Skąd program ma niby wiedzieć, że jest to wypłata gotówki z terminala płatniczego ?

Przepraszam ale nie rozumiem odpowiedzi  że to nie ma sensu
"To się dowiedz jak chcecie pracować... Każda operacja powinna być rejestrowana w kasie gotówkowej użytkownika, który ją wykonuje - inaczej przecież to nie ma sensu ? "

Może rzeczywiście odpowiedź nie ma sensu, gdyż nie raczyłeś napisać co chciałeś uzyskać poprzez założenie kasy gotówkowej dla każdego pracownika... Ja założyłem, że chciałeś zacząć pilnować gotówki, a nie da się przecież tego zrobić, jeśli kilku użytkowników będzie odpowiadało z jedną kasę ?

jestem starej daty ale nadal uważam że szkolący powinien rozmawiać w takim języku żeby był zrozumiały dla szkolonego a nie tylko dla niego ::)

Ja nikogo nie szkolę, wyraźnie napisałem:

- kilka pytań na forum to nie przecież nie szkolenie.

Poza tym w pełni się z Tobą zgadzam, alr Ty chyba również zgodzisz się, że aby obie strony mogły rozmawiać to należy rozmawiać w tym samym języku, czyli należy posługiwać się nomenklaturą programów Insertu, Ty niestety tego nie potrafisz przez słabą znajomość programu, oczywiście podczas szkolenia/konsultacji wystarczyłoby, że pokazałbyś o Ci chodzi na przykładzie, do czego jeszcze raz zachęcam.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:38:28 wysłana przez birds22 »
Daniel, Białystok.

Offline Tajpan

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,47
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 23, 2017, 11:39:09 »
podsumowując nasze rozmowy

gdzie można zmienić przypisaną kasę do terminala płatniczego ?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:38:41 wysłana przez birds22 »

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 23, 2017, 11:43:07 »
podsumowując nasze rozmowy

gdzie można zmienić przypisaną kasę do terminala płatniczego ?
Nie ma takiego ustawienia, więc nie można go zmienić.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:38:55 wysłana przez birds22 »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 23, 2017, 11:43:51 »
podsumowując nasze rozmowy

gdzie można zmienić przypisaną kasę do terminala płatniczego ?

Zdawało mi się, że jasno i wyraźnie to napisałem:

A gdzie w programie masz funkcjonalność wypłaty gotówki przez terminal płatniczy ? Jeszcze nie ma takiej funkcjonalności więc nie ma parametrów o które pytasz, a jeśli się pojawi taka funkcjonalność to zakładam, że takie parametry się nie pojawią z powodów, o których już pisałem - według mnie są bez sensu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:39:06 wysłana przez birds22 »
Daniel, Białystok.

Offline Tajpan

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,47
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 23, 2017, 12:07:44 »
zwracam Honor  MASZ RACJĘ że pisałeś to wcześnie a ja to przeoczyłem robię parę rzeczy na raz i nie zauważyłem że ta odpowiedź była w środku zdania

Nie zgodzę się z tobą że taka funkcjonalność nie ma sensu czy nigdy nie próbowałeś zapłacić kartą i nie działała albo gotówką i okazało się że nie masz tyle przy sobie ?

według mnie bez sensu jest przy takiej prostej zmianie na którą pozwala program usuwanie trwale KW KP i tą furtką każdy kto obsługuje terminal  może usunąć wszystkie KW KP bez śladu   ( żeby przynajmniej była funkcja unieważnienia KW KP to w programie byłby ślad po takiej zmianie )
Widzę że producent Subiekta takiej sytuacji nie przewidział i ten program tak ma a jeśli inne programy to mają lepiej rozwiązane to należy zmienić program ( kiedyś mi tak ktoś tłumaczył że subiekt to jest Fiat a nie Mercedes i co można wymagać za tą cenę ale zgodzisz się że kiedyś takie bajery jak ABS ASR miał tylko Mercedes BMW a teraz wszyscy producenci mają to w standardzie.

pozdrawiam co złe to nie ja  ???

pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:39:18 wysłana przez birds22 »

Offline Aldo

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 10690
  • Reputacja +433/-13
  • Wersja programu: najnowsza
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 23, 2017, 12:18:43 »
Widzę że producent Subiekta takiej sytuacji nie przewidział i ten program tak ma a jeśli inne programy to mają lepiej rozwiązane to należy zmienić program ( kiedyś mi tak ktoś tłumaczył że subiekt to jest Fiat a nie Mercedes i co można wymagać za tą cenę ale zgodzisz się że kiedyś takie bajery jak ABS ASR miał tylko Mercedes BMW a teraz wszyscy producenci mają to w standardzie.

pozdrawiam co złe to nie ja  ???

pozdrawiam
Trochę nie tak.
Czy te stare fiaty czy nawet mercedesy też mają instalowane ABS czy ASR? Chyba jednak nie. Nowe modele mają i to samo jest z oprogramowaniem - nowe rozwiązania mają.
Nawet w marketach mają ten problem i jest osoba upoważniona, którą przywołuje kasjerka, żeby zrobiła zmianę. A nie są to sytuacje codzienne, a raczej wyjątkowe.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:39:29 wysłana przez birds22 »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17199
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 23, 2017, 12:31:07 »
zwracam Honor  MASZ RACJĘ że pisałeś to wcześnie a ja to przeoczyłem robię parę rzeczy na raz i nie zauważyłem że ta odpowiedź była w środku zdania

Honor i racja ma drugorzędne znaczenie, ważne abyś zrozumiał to co chcę przekazać i z tego skorzystał.

Nie zgodzę się z tobą że taka funkcjonalność nie ma sensu czy nigdy nie próbowałeś zapłacić kartą i nie działała albo gotówką i okazało się że nie masz tyle przy sobie ?

Chyba pomyliłeś wątki... Poza tym nie neguję potrzeby wypłaty gotówki za pomocą karty tylko Twój sposób obiegu dokumentów w programie, który ma te operacje dokumentować.

według mnie bez sensu jest przy takiej prostej zmianie na którą pozwala program usuwanie trwale KW KP i tą furtką każdy kto obsługuje terminal  może usunąć wszystkie KW KP bez śladu   ( żeby przynajmniej była funkcja unieważnienia KW KP to w programie byłby ślad po takiej zmianie )

Na co dzień rozwiązuje się to banalnie prosto, zgodnie z rzeczywistością - wystarczy najpierw przyjąć płatności, później określić właściwą formę płatności, a dopiero na koniec zapisać dokument...

Widzę że producent Subiekta takiej sytuacji nie przewidział i ten program tak ma a jeśli inne programy to mają lepiej rozwiązane to należy zmienić program ( kiedyś mi tak ktoś tłumaczył że subiekt to jest Fiat a nie Mercedes i co można wymagać za tą cenę ale zgodzisz się że kiedyś takie bajery jak ABS ASR miał tylko Mercedes BMW a teraz wszyscy producenci mają to w standardzie.

Przez analogię do samochodów jest na szczęście zasadnicza różnica - nikt nie może wyjechać na drogę bez obowiązkowego "szkolenia z podstaw obsług", czyli prawa jazdy, programy może kupić i używać każdy, a o tego efektach można poczytać między innymi na tym forum... Oczywiście prawo jazdy to dopiero początek i jeśli chcemy lepiej panować na autem jak również poznać trochę zagadnień związanych z serwisowaniem to trzeba dalej się szkolić i zbierać doświadczenia...

Gdybyś śledził rozwój programów Insertu to wiedziałbyś, że stosunkowo nie dawno doszła integracja z terminalami płatniczymi, która pozwala już między innymi rozliczać należności kartą, z czym był bardzo duży problem, nie dawno doszła możliwość zwrotu na kartę, więc naturalnym krokiem powinno być dodanie obsługi wypłat gotówki, ale nie wszystko na raz.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:39:40 wysłana przez birds22 »
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 23, 2017, 12:31:07 »