Autor Wątek: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuje  (Przeczytany 3970 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Tajpan

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja +0/-0
  • Wersja programu: Subiekt GT 1,47
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuję
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 23, 2017, 13:47:25 »
teoretycznie jest to proste najpierw płatność a później dokument i odpowiednia forma płatności
w rzeczywistości  jest trochę inaczej obsługując dziennie setki takich operacji  musi to działać sprawnie i szybko i jeśli będziemy to zaczynać od przyjęcia płatności na terminalu ( to chwilę trwa zanim terminal to zatwierdzi ) a później w subiekcie  trochę to będzie trwało  a co kiedy klient informuję nas że płatność będzie gotówką, musi otrzymać wydrukowany paragon albo FV żeby sobie sprawdził za co płaci ( czy mam mu pokazywać monitor ) a dopiero po tym informuje nas że nie ma tyle gotówki i prosi że zapłaci kartą.
 
np.
W ustawieniach słowniki  personel uprawnień jest opcja zmiana formy  płatności na Fakturze detalicznej do paragonu

o coś takiego mi chodzi  nie bardzo wiem jak to działa i czy można tą funkcję wykorzystać przy zablokowanym usuwaniu KP i KW


« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:35:20 wysłana przez birds22 »

Offline dkozlowski

  • Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 17197
  • Reputacja +800/-27
  • Wersja programu: GT/Navireo/nexo
Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuję
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 23, 2017, 16:52:42 »
teoretycznie jest to proste najpierw płatność a później dokument i odpowiednia forma płatności
w rzeczywistości  jest trochę inaczej obsługując dziennie setki takich operacji  musi to działać sprawnie i szybko...

Ja opisuję rzeczywistość, tak pracują klienci i to oni mnie tego nauczyli ze swojego doświadczenia, a Ty tworzysz i opisujesz jakieś sztuczne problemy...

...i jeśli będziemy to zaczynać od przyjęcia płatności na terminalu ( to chwilę trwa zanim terminal to zatwierdzi ) a później w subiekcie  trochę to będzie trwało  a

Wytłumacz mi dlaczego wykonanie czynności - płatność kartą, zapis dokumentu - w odwrotnej kolejności miałby zostać wykonane w znacząco różnym czasie ?

...a co kiedy klient informuję nas że płatność będzie gotówką, musi otrzymać wydrukowany paragon albo FV żeby sobie sprawdził za co płaci ( czy mam mu pokazywać monitor)...

Nie wiem co to za branża i jej specyfika, że klient nie wie co kupuje, za co i ile zapłaci ? :o Jeśli nie wie to sprzedawca powinien pokazać towar do obejrzenia przed dodaniem go do dokumentu i/lub potwierdzić cenę, a nie dopiero po wydrukowaniu paragonu fiskalnego... :o Jeśli mimo wszystko jest potrzeba weryfikacji zawartości i wartości dokumentu to przecież są do dyspozycji dokumenty WZ, a realizacja WZ do dokumentu handlowego to dwa kliknięcia...

...a dopiero po tym informuje nas że nie ma tyle gotówki i prosi że zapłaci kartą.

Dlatego wypadałoby najpierw przyjąć płatność, a później wystawić dokument... Szukając przypadków szczególnych, ale również występujących - co jeśli klient nie będzie miał pieniędzy na karcie - co zrobi sprzedawca z wystawionym i zafiskalizowanym dokumentem ?

np.
W ustawieniach słowniki  personel uprawnień jest opcja zmiana formy  płatności na Fakturze detalicznej do paragonu

o coś takiego mi chodzi  nie bardzo wiem jak to działa i czy można tą funkcję wykorzystać przy zablokowanym usuwaniu KP i KW

Uprawnienie działa dokładnie tak jak zacytowałeś - blokuje możliwość zmiany formy płatności na fakturach detalicznych do paragonów - ale najwyraźniej nie wiesz jak działa program, w tym tak podstawowa funkcjonalność jak faktury detaliczne... Faktury detaliczne nie generują skutku magazynowego i handlowego, gdyż to wszystko robi wystawiony wcześniej paragon, więc taka zmiana nie zmieni stanu rozrachunków ani kasy gotówkowej, więc doprowadzi do bałaganu w finansach...

Możesz też wierzyć lub nie, ale pomimo tego, że otrzymujesz darmową pomoc przez forum, to gdyby istniało inne rozwiązanie poruszanego problemu to nie ukrywaliśmy go przed Tobą, więc skup się raczej na zastosowaniu się do opisanych porad.



« Ostatnia zmiana: Sierpień 23, 2017, 18:34:52 wysłana przez birds22 »
Daniel, Białystok.

Forum Użytkownikow Subiekt GT

Odp: Terminal płatniczy ustawienie kasy która go obsługuję
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 23, 2017, 16:52:42 »