Forum Użytkownikow Subiekt GT
InsERT GT => Subiekt GT => Wątek zaczęty przez: Alltronix w Listopad 24, 2015, 17:00:40
-
Jakie macie sposoby na utrzymanie porządku w magazynie podczas, gdy kilka lub kilkanaście towarów jest reklamowane u dostawcy? U mnie powstają sytuacje, kiedy to towar odsyłamy na reklamację do dostawcy, a pracownik go sprzedaje, bo "widzi" go w subiekcie, pomimo iż nie ma go na półce. Jak to rozwiązać? Dodać drugi magazyn i przerzucać z jednego do drugiego czy może wypisywać jakieś WZ? Co będzie szybsze w prowadzaniu i pewniejsze?
-
Można na drugi magazyn, to zależy od sposobu wykorzystywania Subiekta. Ja wpisuję do zamówienia od klienta z rezerwacją...
-
Tak na logikę, to wysyłam reklamowany towar do dostawcy czyli wydaję go z magazynu na zewnątrz, Taka operacja to WZ.
Po ewentualnej naprawie/wymianie towar wraca do magazynu, a ta czynnośc jest dokumentowana PZ.
Można w ramach porządku dodać magazyn reklamacyjny i najpierw przenosić go MM do wysyłki, a po powrocie znowu MM przesunąć na magazyn właściwy.
Jak kto woli.
Porządny magazynier, który w dodatku ma opdpowiedzialność materialną, nigdy by nie dopuścił do sytuacji, że nie ma fizycznie towaru będącego na stanie.
-
Tak na logikę, to wysyłam reklamowany towar do dostawcy czyli wydaję go z magazynu na zewnątrz, Taka operacja to WZ.
Po ewentualnej naprawie/wymianie towar wraca do magazynu, a ta czynnośc jest dokumentowana PZ.
Jeśli mamy Niebieskiego Plusa to możemy wystawić przy zwrocie ZWZ.
-
Niebieskiego nie mam, ale dobrym rozwiązaniem wydaje się zamówienie z rezerwacją bo przy WZ znika z magazynu, a przy zamówieniu będzie widoczny w rezerwacji
-
Niebieskiego nie mam, ale dobrym rozwiązaniem wydaje się zamówienie z rezerwacją bo przy WZ znika z magazynu, a przy zamówieniu będzie widoczny w rezerwacji
A fizycznie jest na magazynie?
-
Nie, ale można porównać z kartami reklamacyjnymi. Sposób ten sprawdzi się to również podczas inwentaryzacji
-
ja wydaje na rw, a potem jak przychodzi to na pw - mi w większości na reklamacje robią korekty wieć RW jak najbardziej wskazane
-
ja wydaje na rw, a potem jak przychodzi to na pw - mi w większości na reklamacje robią korekty wieć RW jak najbardziej wskazane
Może w Twoim przypadku to nie gra roli, ale towar wysłany na reklamację jest Twój dopóki nie zostanie wystawiona korekta. Więc wystawiając RW mamy:
1) brak towaru na stanie, nie można zrobić remanentu
2) w przypadku przyjmowania z naprawy (bo naprawili), trzeb sprawdzić w jakiej cenie wydaliśmy na RW, aby towar wrócił na magazyn w tej samej cenie,
3) Korektę trzeba wystawiać bez skutku magazynowego, a to powoduje, że historia obrotu towaru nie jest jasna.
-
Może w Twoim przypadku to nie gra roli, ale towar wysłany na reklamację jest Twój dopóki nie zostanie wystawiona korekta. Więc wystawiając RW mamy:
1) brak towaru na stanie, nie można zrobić remanentu
1. Taki towar ujmuje się w remanencie osobno, jako towar poza jednostką. Jest nasz, ale na półce go nie mamy.
-
Ja w tym celu mam zamówienie z rezerwacją z datą w 2099. Dzięki temu jest zawsze pierwsze na liście i blokada okresu go nie blokuje.
W uwagach przy każdej pozycji wpisuję o co konkretnie chodzi - może być tak, że towar np. jest w magazynie, ale uszkodzony i nie nadaje się do sprzedaży, albo jest właśnie w naprawie i za chwilę wróci.
-
Tz że przy reklamacjach uzgadniamy RW i PW?