Jak pokazuje forum kupić program każdy potrafi sprzedać i kupić, ale wybrać potrzebne rozwiązania i z nich skorzystać już takie proste nie jest
O co Panu w ogóle chodzi?
Chodzi mi o to, że o opisywanych potrzebach i problemach należało pomyśleć przed rozpoczęciem korzystania z programu/zakupem sprzętu zamiast męczyć się co roku z powstającym w ciągu roku bałaganem.
Nie wszystko da się od razu przewidzieć i zaplanować. Firma pracuje na programie (SGT) od 2007 roku, przez ten czas zmieniło się bardzo wiele. Staramy się na bieżąco dostosowywać do naszych potrzeb program (mamy trochę dodatków, plusy, sferę) jaki i sprawy organizacyjne jednak jak pokazuje życie jest to bardziej proces a nie jednorazowa konfiguracja. Subiekta GT lubimy i puki co nikt nie zaproponował interesującej nas alternatywy (w ramach oczekiwanego budżetu) aczkolwiek jesteśmy otwarci na propozycje. Jeśli Subiekta (mimo jego licznych ograniczeń) da się podrasować do naszych potrzeb, to (na dzień dzisiejszy) nie widzę potrzeby migracji na np. Navireo czy też rozwiązania konkurencji. Zapewne przyjdzie na to czas (gdy staniemy przed ścianą której obejść nie będziemy w stanie, i uniemożliwi nam pracę).
Firma która nas obsługuje (nie, to nie jest pierwsza lepsza firma z internetów która sprzedała nam abonament - od początku współpracujemy z jednym można chyba powiedzieć sporym partnerem) spędziła w serwerowni trochę czasu. Ich ogromna wiedza jest imponująca - szacunek, niestety stawka zbija nas z tropu. Zdarza mi się szukać rozwiązań np. tutaj. Do tej pory 3 problemy z oddziałem udało się okiełznać m.in. z pomocą tego forum, czwarty jak opisałem poniżej także. Czasem wolę nakreślić możliwe rozwiązania zanim wybiorę do nich numer.
podobnie jest z infrastrukturą - na takim łączu wszystko powinno sprawnie działać, chyba że czegoś istotnego nie napisałeś.
Oczywiście oprócz dostępnej prędkości, ani słowa o infrastrukturze sieciowej.
Jak pisałem wszystko powinno płynnie działać pod warunkiem, że zostały wybrane właściwe rozwiązania i optymalnie skonfigurowane.
Nie umiem odpowiedzieć czy np. VPN to jest właściwe rozwiązanie i czy zostało optymalnie skonfigurowane (robiła to firma obsługująca nas), być może tak aczkolwiek nie jest to wystarczające dla nas. RDP sami stwierdzili że ma opóźnienia. Sprinta nie chcemy.
kolejność będzie prawdopodobnie taka:
Internety w tym fora -> Nasi serwisanci -> Inni serwisanci -> Zmiana programu.
Być może wrócimy do VPN/RDP/? byle to działało zgodnie z oczekiwaniami - niestety nie mam porównania, nie wiem czy to tak działa wszędzie czy tylko my narzekamy i szukamy dziury w całym.
Stany magazynowe ujednoliciliśmy za pomocą inwentaryzacji.
Przecież to nie była jedyna potrzeba:
Pytanie jak zsynchronizować towary żeby na oddziale mieli dokładnie to co w centrali (stany magazynowe, symbole). Przy czym chciałbym zaoszczędzić pracy przy konfigurowaniu wszystkiego od nowa jak dla nowej firmy. (drukarki, parametry, etc)
jak zostały uporządkowane kartoteki towarowe ?
Inwentaryzacja była robiona na podstawie magazynu w centrali. Następnie zostało to przeklepane na oddział. Wyłapane podczas inwentaryzacji różnice towarowe zostają oznaczone jako nieaktywne. Dokumenty inwentaryzacyjne się różnią wartościami ale to księgowej nie robi różnicy bo ona bazuje na tym co ma w centrali.
Uprawnieniami zablokowałem możliwość dodawania towaru w oddziale.